Søkeresultater

1. Etaten

Blurayspillere med mediaboksmuligheter ;)

Hei, og fortsatt god jul i stova :) Fått meg litt sånn gavekort til jul, og skal i tillegg ha meg ikke bare en, men to nye blurayspillere.. Det jeg ønsker at de skal inneholde, er ikke bare en god dvd/blurayavspiller som spiller det meste, men gjerne også smart-tjenester som Netflix osv...
  2. Etaten

Har satt opp en pj som finner tvsignal, men ikke mediaplayeren... :/

Er usikker på om dette skal i dette underforumet, eller om det skal ligge under mediaplayere... Uansett, så er hdpvr og en western digital tv live blabla-mediaplayer begge to koblet inn sammen med oj via receiver. Og ikke søren om det kommer opp bilde når jeg skal ha opp mediaplayeren... Noen...
  3. Etaten

Flere tunere i samme leilighet. Skulle hatt flere programkort :)

Lurer på om noen av dere vet..... I borettslaget der jeg bor, så har vi en komplettavtale med CD på kabeltv og internett. Så da jeg kjøpte leiligheten så stod det en enslig liten Hdtuner på stuegulvet og ventet.. for ett år siden, så kjøpte jeg meg en brukt Sagem HD PVR 101, og tok den i bruk...
  4. Etaten

Prøver meg her jeg... Wifi-problems :p

Heisann. Har ett litt rart spm å stille. Jeg er nedafor hos min søster og er villapasser ett par uker. Har med laptop, mobil og nettbrett. Hjemme så kommer jeg av en eller annen grunn på med alle tre på trådløst nett, både hjemme hos meg selv, i huset til min mor og inne hos kjæresten min...
  5. Etaten

Rimeligste og enkleste bakkenettmulighet.

Heisann.. Min bestemor er på avlastning på ett pleiehjem, og der er ikke tv, ei heller tvmuligheter (vegguttak) på rommet hennes. Lurer derfor på om dere kan hjelpe meg til å finne frem til den enkleste og rimeligste måten for at hun skal kunne få tv på rommet. Hun har en liten 32" lcd, som jeg...
  6. Etaten

Noen tips om en receiver med nok krefter i grei prisklasse.. Nytt eller brukt.

Heisann... Etter en periode hvor jeg har hatt ett alt-i-ett-anlegg på stua etter kjøp av ny leilighet og at jeg ville ha det minimalistisk... Er jeg nå lei av minimalt med lyd :D Går derfor i gang med leting etter en kurant receiver som kan håndtere mitt oppsett av høyttalere... (Solgte...
  7. Etaten

Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30..

Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30.. Da er snart tiden inne for ny tv på stueveggen. Har 50" på veggen nå, og det skal opp en ny på minst 60". Så det står vel om disse to modellene? Ser prisene synker, og kanskje en kan gjøre ett januarsalgvarp i...
  8. Etaten

Operasjon kabeltv i flere rom (CD) hjelp taes imot med takk :)

Da er jeg i gang med prosjekt "kabeltv i flere rom" :) Bor i leilighet, og vi benytter Canal Digital som leverandør til kabeltv og internett. Nå er det slik at selve "boksen" som er startpunktet for både kabeltv og internett er lokalisert på entreen på vegg skjult bak en list ved ett klesskap...
  9. Etaten

Finnes det receivere med usbinngang hvor en kan kjøre mkv-filer fra ekstern hd?

Som overskriften sier, så er jeg på jakt etter dette, og derfor mottas all hjelp med takk :) (Har pr i dag prøvd ut ett lite alt-i-ett-anlegg med denne muligheten, og det fungerer suverent, men ønsker IGJEN mer gromlyd... Savner det gamle stueanlegget... ;) )
  10. Etaten

Kan man bruke CD's kort fra parabol i en kabeltv-tuner?

Har kjøpt ny leilighet, og i denne er det digital kabeltv med tilhørende HDtuner... Har inntil dette, hatt egen parabol og har da brukt CD's paraboltuner (HD), med full pakke... Vil jeg kunne fortsette å bruke dette kortet i kabeltv-tuneren? Sikkert ett dumt spm, men jeg har aldri satt meg inn i...
  11. Etaten

Har sett meg ut to greie kandidater for alt-i-ett-hjemmekino-oppsett...

Som overskriften sier, så skal jeg kjøpe meg ett blue-ray-anlegg ene rommet.. Begge to skal ha fått gode tilbakemeldinger... Og de er vel ikke så langt fra hverandre i ytelse og størrelse... Eksemplene jeg har tatt, er fra en nettbutikk som kjører gode priser på de, men hvilke av disse to mener...
  12. Etaten

Spm ang å koble opp ett enkelt surroundanlegg sammen andre enheter..

Heisann. Har selv hjemmekinooppsett med enkeltkomponenter. Og har muligens ett lite problem ang ett sånn alt-i-ett-surround-anlegg som jeg har kjøpt til min mor i julegave. Det virker som det bare er en hdmiutgang på dette. Noen gode innspill på hvordan jeg skal få koblet dette i kombinasjon med...
  13. Etaten

Valgets kvaler...

Valget har falt ned til en av de følgende modeller nå som jeg har solgt min litt eldre 42" plasma som henger på veggen på soverommet.... Kommer en kar og kjøper den i morra... Saken er den at jeg skal kjøpe meg en ny 42" til soverommet, og har satt en makspris på 5000.- 1. Samsung 42 Plasma-TV...
  14. Etaten

Hvilken kabel fra laptop til plasma for kjøring av HDmateriale..?

Har endel HDfilmer og serier som skal kjøres fra laptop til plasma... På lappisen har jeg i tillegg til vga, også en dvi-utgang. På plasmaen, en Samsung Q97 50", er det en vga inngang, og selvfølgelig også hdmi. Hva er å foretrekke? vga-vga VS. dvi-hdmi. Tenker da selvfølgelig på avspilling av...
  15. Etaten

Beklager, men har hastespm vedr oppsett av CD's HDtuner (Uten pvr).

Er hjemme hos gamlefolket og skal sette opp HDtuneren som de fikk i posten i dag. Det følger med ett nytt kort... Må/skal dette brukes for å evt. få tilgang til HDkanalene eller noe slikt? Har lest endel om at kortene er parret med tunerene, men vet ikke helt... Hva vil skje med det gamle...
  16. Etaten

"In treatment" En serie som etter min mening er meget bra..

Den gikk på CD i sommer... "In treatment". Om en terapeut som tar imot klienter for samtaletimer hjemme... En litt mer rolig, men tankefull serie.. Sesong 1 hadde vel 43 korte episoder... Godt innhold, gode skuespillere, sterke skjebner... Samtlige episoder ligger på en ekstern HD her og det...
  17. Etaten

Kobling av lyd til receiver fra trådløs overfører stue/soverom..

Heisann.. Da det er kabler det er snakk om så satser jeg på å legge inn tråden min her.. Har en slik trådløs sender og mottaker for å kunne kjøre fra paraboltuneren på stua og inn på soverommet.. Dette fungerer overraskende bra, og før jeg skiftet fra vanlig kubikk-tv og uten receiver, så hadde...
  18. Etaten

Skal bistå mine foreldre med kjøp av ny tv i 37".. Hvilken av disse anbefales?

Er selv en tilhenger av plasma, men står nå og skal til å hjelpe gamlefolket med en ny tv. De har pr dags dato en 28"-kubikktv.. De har fått låne min soveroms-plasma for å prøve litt, men har funnet ut at denne er litt for stor for deres bruk, 42" er denne.. Så vi skal prøve å gå for en på 37"...
  19. Etaten

Problemer med at tv'n finner dvdspilleren.. :(

Har nettopp kjøpt en brukt plasma som skal inn på soverommet.. Nå har den ikke kommet inn dit ennå, for gamlefolket har den på prøve for å se om ikke de skal kvitte seg med sin kubikk-crt.. Nok om det.. Problemet ligger oppsettet deres er mildt sagt mye rot i kabelmessig, mye pga de SKAL ha sin...
  20. Etaten

Hei... Noen fra Molde her som evt kan hjelpe meg litt i kveld eller i morra kveld?

*edit* fiksa det selv.........