Søkeresultater

1. J

Passiv volumkontrol av balansert forbindelse

Hei Jeg har et "sekundært" stereoanlegg bestående av DacMagic DAC, Thule PR150B forforstærker og effektforstærker med Hypex UCD400 moduler. Desverre har forforstærkeren gått død, beyond repair. Tenkte å lage en passiv volumkontrol mellom DAC og effektforstærker, og har foreløpig bestilt stumper...
  2. J

Hvordan få FLAC-samlingen min ut på Chromecast?

Et veldig forsinket svar, men dumpet tilfeldig ned i denne tråd: Du kan benytte Logitech Media Server (Squeezeserver) med et plugin som heter Chromecast Bridge. Da dukker Chromecastenheter opp som vanlige spillere, og kan styres fra PC, Android telefon eller din opprinnelige Squeeze. Jeg har...
  3. J

Nyhet Cambridge Audio : DacMagicPlus

I omtalen fra HiFi-klubben står det "fungerer som en heldigital forforsterker". Jeg oppfatter det som at volumreguleringen også er digital, men hvem vet?
  4. J

Nyhet Cambridge Audio : DacMagicPlus

Fører regulering av volum i det digitale domene ikke til redusert oppløsning av lyden? DacMagic kjører internt i 24 bits oppløsning. Skal man redusere volum fra full trykk til et normalt lyttevolum, må amplityden på det elektriske signal reduseres ganske kraftig (øret har logaritmisk følsomhet...
  5. J

NRK radio og Logitech Duet

Det er ikke ofte jeg hører radio via Duetten; der kan sikkert gå måneder i mellom, men det har virket så bra, at jeg satte den gamle FM-tuner på loftet. Da jeg så skulle høre fotballkamp Danmark-Norge for en stund siden, virket lortet ikke! I tiden mellom radio virket og ikke virker via Duet...
  6. J

DAB-tuner

Sir du det. Det er interessant. Jeg forsøkte en sammenligning mellom FM-tuner og bakknett-tuner for et års tid siden, da jeg fikk bakkenett, men hadde for dårlig signal i stuen hvor stereoen står. Jeg har ikke TV-skjerm hvor stereoen står, så da må bakkenett-tuneren betjenes i blinde. Går det...
  7. J

DAB-tuner

Synd at NRK 2 ikke finnes høyere enn 160 kB/s, men vi kan da håpe det kommer. Jeg fant en spilleliste til Squeezecenter med norske radiokanaler et sted i denne tråd. Har redigert spillelisten, så det er URL'er med høy hastighet som ligger inne. Da er det ved å være brukbart. Takker for tipsene
  8. J

DAB-tuner

Jøss! Det er snadder. Tusen takk. Hvordan finner du URL'ene? Vil gjerne ha tak i NRK 1 og 2 også
  9. J

DAB-tuner

Hvordan få 320 kB/s på internett-radio Ser et par innlegg tilbake at det skal være mulig å få 320 kB/s på internett-radio. Jeg har Logitech Duet, og har ikke fått noe høyere enn 160kB/s på NRK, DR eller noe annet. Da blir lyden for dårlig til klassisk musikk. Hvordan vrir man 320 kB/s ut av...