Søkeresultater

1. Johnnygrandis

Tilbyr demo av Arendal Sound

Registrerer at det mange som skulle ønske at Arendal Sound skulle vært på Horten messen i år men at de ikke stiller, - siden jeg har stort sett huset for meg selv Lørdag den 7 Oktober kan jeg ta imot besøk og kjøre demo for interreserte. Syntes det er veldig morsomt at ett Norsk firma klarer å...
  2. Johnnygrandis

Midbass/Trykk

Ønsker meg litt mer brystkassetrykk og lurer på om noen har tips for elementer å anbefale - eller ferdige løsninger. Jeg ser for meg område 60hz> og oppover til rundt 200-300. Har sett litt på JBL sine 2226, er dette ett godt alternativ ? Trenger i så fall 2 stykker som skal stå ved siden av...
  3. Johnnygrandis

Kinolyd og BD lyd

Har vært på den lokale kinoen i Lillestrøm og opplevd svært god lyd på noen filmer. Når jeg da har satt på samme filmer nede her i kinoen min virker det som at lyden i scenene med spesialeffektene virker være fraværende. Jeg har ett fullfrekventsystem som går rimelig flatt ned til 12hz så det...
  4. Johnnygrandis

Programvare for å lage demo klipp

Trenger tips for å kunne editere video i native format både lyd og bilde. Jeg tenker å skulle lage meg små klipp av diverse demo scener av filmer jeg har liggende på hd, filene er MKV og m2ts. Har både Mac og PC så platformen er dekket :) Anyone ?
  5. Johnnygrandis

Sette nivået selv Audyssey

Kan jeg sette trim levels selv og hvordan gjøres dette ? Jeg har REW og Umik mikrofon. Grunnen for at jeg ønsker dette er at jeg maxer ut på -12db. Jeg har koplet med XLR og da sliter jeg med å holde meg innenfor trimlevels, jeg skjønner at referansepunktet blir flyttet (MV 0-db) men det...
  6. Johnnygrandis

Tips til effektrinn 7-kanaler??

Har en Marantz 8801 som jeg skal ha effektrinn til, må være minimum 7-kanaler og helst ha XLR inn. Jeg har sett på flere alternativer men er åpen for forslag, skal fore mitt Dali oppsett. Kjøper gjerne brukt og om noen har noe å selge så kom gjerne med forslag på pm om ønskelig.
  7. Johnnygrandis

Avspillere og forskjell på lydkvalitet via HDMI

Jeg er litt forvirret her men ser det er flere tråder som omhandler forskjellige Blu Ray spillerere, det være seg streamere eller fysisk media. Det jeg ikke helt skjønner er at det påståes at lydkvaliteten fra feks Oppo spillere ala 103 og 105 har best lydkvalitet, gjelder dette også om en...
  8. Johnnygrandis

Kalibrering Dual subbere - problem ? Flagerborg metoden..

Har 2 stk SVS SB-13 Ultraer og prøver å kalibrere disse mot hverandre, jeg har fulgt Flagerborg metoden (prøvd ihverfall) Her er framgangsmåten: Kalibrering av sub - på 1-2-3. 1. Juster gain på sub til du måler 85dB ved 50Hz med volum på Receiver satt til -20 dB. 2. Kontroller at du har 85dB...
  9. Johnnygrandis

Tykkelse på absorbenter i tak

Jeg har ett rom på 20m2 som er behandlet godt med akustikk remedier, jeg har likevel noen refleksjoner jeg skulle har fått presset ned ytterligere i decibel. Jeg har en mistanke om at de største kommer ifra taket, dette for jeg svar på i helgen. Jeg skjønner at å dempe bredbåndet er en fordel...
  10. Johnnygrandis

4 Subwoofere ?

Jeg har i dag 2 stk subbere av type SVS SB-13 Ultra og disse fungerer svært bra. Jeg leker med tanken på og kjøpe 2 til men leser mange plasser at subbene bør være like over hele fjøla men jeg ser flere som ikke legger særlig vekt på dette in real life. Vil jeg få frekvensproblemer om jeg har 2...
  11. Johnnygrandis

Støv på Linse ?

Dette er sikkert ett newbie spørsmå men siden jeg ikke har hatt PJ før så er det sikkert noen som kan svare meg på dette. Har en HW-50 og når jeg kjører film ser det ut som det er endel støvpartikler fremme på linsen. Jeg har selvfølgelig tørket av den med en fløyelsmyk duk men det virker som...
  12. Johnnygrandis

DreamScreen V2 VS V3

Mye V`er i overskriften her men er det kvalitetsforskjell på disse dukene, jeg tenker da kvalitet på selve bilde ? Eksempelvis disse to: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10502013;c:100219 http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10514425;c:100219 Hvilken duk kan anbefales til en Sony...
  13. Johnnygrandis

Epson TW9000W

Hvordan står denne modellen seg imot feks Sony HW-50 ? Setter pris på (rask) tilbakemelding da bruktkjøp av denne er en mulighet for meg....:)
  14. Johnnygrandis

Senterstand

Er på utkikk etter senterstand, er det noen som vet hvor slikt kan kjøpes der det finnes litt utvalg og valgmuligheter ?
  15. Johnnygrandis

Movie Posters

Er på utkikk etter forskjellige movie poster som Batman The dark knight o.l men klarer ikke finne bilder i riktig størrelse for print (75x100). Jeg har mulighet å bestille fra databasen til Fotolia, skal brukes med absorbenter som skal bestilles fra Sounds Of Science. Vet det finnes men klarer...
  16. Johnnygrandis

Kabelgjennomføringer i plate

Jeg har en hobbyplate jeg skal bruke som en hylleløsning for en server og noe annet stasj. Jeg skal ha hull i denne for gjennomføring av kabler og ønsker å få en fin løsning til her som ser bra ut. Er det noen som har tips til Norske forhandlere som har noe av det jeg trenger ... Her er ett...
  17. Johnnygrandis

Panasonic Plasma - PC signaler

Vurderer å kjøpe meg en Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y TV men klarer ikke å google meg til om denne støtter PC signaler via HDMI inngangen. Planen er å streame filmer ifra en ReadyNas server via en Mac Mini. Er det noen som har erfaringer å bruke denne skjermen som en HTPC løsning ...
  18. Johnnygrandis

AV-tilkoplings plater

Driver og bygger meg ett kino, Hi-Fi rom og er på utkikk etter nevnte plater for tilkopling AV utstyret på vegg. Jeg skal kjøre ett enkelt 5.2 oppsett med 2 subber. Er det noen som har noen forslag hvor jeg kan få kjøpt slike plater ? Min byggetråd: :) grandis sin byggetrÃ¥d...