Søkeresultater

1. Skalle

Video i generell chitchat

Hvorfor går det ikke an å poste videoer i generell chitcht? funker i de andre avdelingene. Tenkte å live opp en gammel tråd, men ble avspist med link
  2. Skalle

Oppgradering.

Som en audio/videofil mann i min beste alder har jeg jo seff lyst å oppgradere. Men hvordan er dette mulig. Jeg skulle jo hatt Atmos i kinoen, 3D og masse dempeplater, samt ny forsterker i stuen. 4K projector er jo neste oppgradering på biledfronten. Ja, men jeg skulle jo hatt nytt lerret...
  3. Skalle

Reparere Klipsch RS 52 II?

Jeg har vært litt uheldig. Min Adcom GFA 7805 effektforsterker fikk for seg at det var lurt å sende ut 83volt likestrøm på ene bakkanalen. Det kom to kraftige "popp", og så kom det sivende røyk ut av bassportene. Forsterkeren blir sansynligvis dekket av garantien. Men det er mer usikkert med...
  4. Skalle

Carvin hornsubber

Hei. Jeg har fått lagt mine klamme hender på et par gamle hornsubber, men har ikke sjangs til å få testet noe før kinoen er litt mer ferdig. Inne i hver sub er det to 18" Carvin element. Er det noen her som har formening om dette kan låte bra? De skal da spille fra ca 60Hz og opp til rundt...
  5. Skalle

The Secret Sanctuary: Et avsluttet kapittel

Skallens reir er historie, og det er på tide å starte på nytt. http://avforum.no/forum/av-rom-konstruksjon-optimalisering/91735-skallens-reir-solgt.html Nytt rom blir i garasjen. 3,9 x 5 meter, med 2,55 takhøyde. Her er et bilde av utgangspunktet. Planen er å lage en skråkasse langs hele...
  6. Skalle

Tråden for oss som liker heavymetal.

Etter å ha hørt noen dubstep klipp, har jeg konkludert med at dette er vondt i ørene, ekkelt, og skurrer kraftig i de symfoniske følelsene. Jeg kan selvsagt ikke skrive dette i dubstep tråden, da blir jeg vel utestengt.:???: Fra før vet jeg at jeg ikke liker danse,trance house, hip hop...
  7. Skalle

Kam

Er KAM subber bra, eller bare ræva? KAM - 15" PA-SUBWOOFER - FINN Torget jeg lurer på å bygge et par(kansje tre) hornsubber til nye batcaven. men det er lettere å kjøpe(katta i sekken) Hva synest folket? Dette skal jo jobbe sammen med heresy også. Ikke noen lett jobb det.
  8. Skalle

Enkleste/billigste måte å dimme lys på med fjernkontroll?

Er det noen som vet om det finnes noen enkle dimmere som kan styres av en universal fjernkontroll? Jeg har søkt litt på emnet, men de fleste løsningene ser ut for å måtte kobles opp mot en pc, og koster skjorten. Det jeg ønsker er altså plug and play til en overkommelig penge. Finnes det?
  9. Skalle

Youtube på PS3?

Jeg kan ikke lenger søke inne på youtube med min ps3. Søkefeltet kommer opp, jeg skriver inn søkeord, trykker start, og ingenting skjer. Er det noen andre som opplever dette? Jeg tror dette skjedde ved siste systemoppdatering. Det funket jo bra før, men da var det vel youtube for mobil ps3en...
  10. Skalle

Debut III skjev talerken?

Jeg har i dag kjøpt meg en Debut III platespiller. Kanon spiller, med god lyd. Problemet er at talerkenen som platen ligger på er skjev på akslingen, og kaster vel ca en millimeter opp og ned. Er dette vanlig på slike spillere? Ville dere ha klaget, eller er det bare å ta den med på jobben å...
  11. Skalle

RIP PS3. Hva med reklamasjonsrett?

I går døde min ps3. Den slo seg bare av, og platen kommer ikke ut når jeg trykker eject. Det kommer bare sinte pipelyder. Men til saken: Jeg var inne med maskinen i dag(søndagsåpent), og det var seff 14 dager forbi garantien:cry: Han i butikken sa da at reklamasjonstiden var på fem år , og at...
  12. Skalle

Sons Of Anarchy sesong 2

Noen som vet når SOA sesong 2 kommer på norske skjermer? Har googlet vilt uten å finne noe. På Tv2.no står det ikke noe vettug. Siden dette er det eneste jeg ser på kopeboksen, får jeg ikke med meg reklame om når den starter igjen.
  13. Skalle

Hvorfor kommer ikke tråder fra generell chitchat opp når jeg trykker "nye innlegg"

Hvorfor kommer ikke tråder fra generell chitchat opp når jeg trykker "nye innlegg" Hvorfor kommer ikke tråder fra generell chitchat opp når en trykker på "nye innlegg" Dette er ekstremt irriterende, og svaret på hvorfor det er mange tråder som unngår meg. Jeg pleier nemlig å trykke på "nye...
  14. Skalle

Skallens reir - Solgt.

Da er endelig byggingen i gang. Utgangspunktet er et kjellerrom på ca 3,7 x 3,7 meter. Meningen er at rommet skal fungere som kino og spillerom/tilfluktssted for han far når det går såpe på tv. Jeg har også en "playstationklubb" dvs at vi er noen kompiser som samles en gang i uken og spiller...
  15. Skalle

B&W skuffer på metall

Har brukt hjemmekinoen til 99,9% film og spilling(stuekino) Musikk har jeg hørt på 6X9" DLS + sub i bilen. Forleden dag kjøpte jeg Hammerfall masterpices på cd. Den var så tøff at den måtte taes med inn. Skuffelsen ble stor da vokalen var grøtete iforhold til i bilen (vanskelig å høre tekst+...
  16. Skalle

Splitscreenspill til Ps3

Noen som vet om brukbare spill til ps3 der en kan spille fire stykker på delt skjerm? Har COD4 og 5, så dere skjønner sikkert hvilke sjanger som foretrekkes:twisted: Jeg spiller jo online også, men mandager er det playstation klubb. Da er vi sosial med kaffe, drittpreik og kansje en øl om en...