Søkeresultater

1. X

hva skjedde med AVtorget?

Ok, for noen år siden var jeg ganske aktiv her inne. Har kanskje ikke vært så ofte inne siste 3 år. Da jeg var mer aktiv var AVtorget kjempebra, masse annonser med fornuftige priser. Med masse innenfor mange kategorier. Nå...etter hva jeg kan se ligger det 1! annonse om ønskes kjøpt...
  2. X

rosaskjær ny lampe epson eh-tw 4400

Hei ,kjøpte nylig en ny lampe til min epson eh-tw4400 . Den har nå gått ca 200 timer og jeg reagerer på att den har ett litt rosa skjær over venstre side av bilde Nederste 1/4 av bilde er værst. Ikke synlig ved vanlig film men synes godt på statisk hvit bakgrunn. Er dette en defekt ved lampen...
  3. X

er det noe poeng å bruke alle målepunktene på reciver

Som overskriften sier lurer jeg på om det er noe poeng å bruke alle målepunktene under kalibrering av reciveren. Jeg har jo min sitteplass er det da viktig å måle rundt de andre punktene hvis man er egoist:-D . reciver er en yamaha z7. er det eventuelt en minimums/maximum antall?
  4. X

Audio "snakeoil"

Tenkte vi kunne laget en liten liste over de ultimate audio scames som er å få kjøpt. Har noen erfaringer med noen av disse produktene? Noen som mener at det ikke bare er tull må dere gjerne komme med motargumenter. La også kabler ligge utenfor denne diskusjonen da det finnes nok av de kranglene...
  5. X

Lyskontroll.

Hei Er det noen som har erfaring på om det gir noen effekt å bruke senemolton i tak, da ca 1-1,5 m bredde x lerretes lenge på sortnivå? Hvor mye refleksjoner er det fra tak? Har ellers medium lyskontroll med grå vegger og mye mørke møbler dvdhyller osv. Har en del scenemolton til overs etter...
  6. X

farger Benqw5000 vs samsung 32" 720 p lcdskjerm

Jeg har en w5000 og en eldre 720p tv. Jeg har lenge syntes at w5000 ikke leverer slik den pleide på farger og sortnivå. Jeg opplever som om det ligger et lyst "grått" slør over bilde. Når jeg ved en tilfeldighet lot tven stå på mens jeg spillte på projektor ble jeg overrasket over hvor stor...
  7. X

nykommer kino

Hei Jeg har forsøkt å få svar på dette et annet sted på forumet uten hell så jeg prøver her også. Jeg la for kort tid siden kinoen min ut på minhjemmekino. Jeg synes det er litt merklig at kinoer lagt ut lenge før min ligger under nykommere mens min kun havnet noen timer på sist oppdateret...
  8. X

Hvorfor er ikke min profil i nykommer katagorien?

Vel la opp min kino i går. Synes det er merklig at den ikke ligger under nykommer fanen. La inn litt bedre bilder i dag og da ligger den under sist oppdatert. Har jeg gjort noe feil e:confused: ller er dette vanlig?
  9. X

2x60 = 1X120? Effektforsterker og rumperister

Hei Er muligens litt dum her men jeg må sjekke med dere som vet så mye. Jeg har en rumperister i sofaen og en Cambridge Audio effektforsterker på 2X60 kan jeg trekke 2 høytalerkabler til denne rumperisteren for fordoblet effekt eller blir det det samme? Hvis det er slik kan jeg eventuelt koble...