Søkeresultater

1. K

Presentasjons vegg.

Hei. Min arbeidsgiver har skjønt at jeg liker å bygge hjemmekino og svære stereoanlegg og vil ha meg til å hoste opp en løsning for å få opp ett lerret og prosjektør mellom vinduene på bildet. Bruken er alt fra bilde/video fremvisning i brullyp, firma presentasjoner, og gjerne og i party...
  2. K

Enkle spørsmål yamaha rx-a2050

Hei. Har byttet ut min gamle denon3805 med en yamaha rx-a2050. 1. På min gamle denon3805 som nå er pensjonert hadde jeg ett menyvalg som gikk ut på at det som gikk til LFE (subwoofwer) også gikk til fronthøytalere. Er det mulig å få til på yamahaen også ? Frontene min er i praksis en subwoofer...
  3. K

Hva er riktig pris for en gammel denon 3805

Det er min gamle som skal ut. Selve forsterkeren ser helt topp ut og fungerer helt greit. Fjernkontroll er litt sarvet og eter batterier. (Som den alltid har gjort) Mvh Knut
  4. K

lydplanke med blueray/dvd/cd spiller og radio og platespiller inngang.

Finnes noe slikt ? Mor har en: Samsung 7 serie tv. (Lyden i denne høres ut som tven står nedi ett oljefat) En get hd pvr. en platespiller. Og ønsker da en lydplanke, radio, blueray/dvd/cd spiller som tingene hennes kan kobles opp mot. Finnes noe slikt i en eneste boks ? Eventuelt en rimelig...
  5. K

Hva reciver skal jeg kjøpe. (Lite fjas, men god på den kan type reciver)

-skal bare være 5:2 (Trenger ikke ekstra kanaler og zoner rundt omkring) -Trenger ikke noe fancy fjas som innebygget spotify eller air eller whatever. (Har pc og mediebokser for all type mediestreaming.) -vil ha mange hdmi inn for alt som skal innpå det være seg playstation, pc...
  6. K

Reciver/effektforsterker/aktive høytalere..Klarer ikke bestemme meg.

Da er tiden inn for å pensjonere min gamle denon 3810 i og med at den ikke har hdmi inn/out men jeg er godt usikker på hva jeg skal velge å gjøre. 1. Ett stk ny og dyr reciver. 2. Ett stk billig reciver + ett stk 5 kanals rein effekt forsterker. 3. Ett stk billig reciver + 5 aktive høytalere...
  7. K

ubuntu 10 og xbmc

Sitter her med: HOW-TO install XBMC for Linux on Ubuntu, a Step-by-Step Guide - XBMC Og har faktisk fått xbmc til å finne mine mp3 filer som ligger på ett NAS og spille de. Har tilogmed fått an til å mounte dvd-iso filer automatisk og starte de. (tror det gikk helt av seg selv) Ser når jeg...
  8. K

Stue pc spill og htpc

Ser dette ut som en pc som virker til både spill og som htpc. Har kjøpt windows premium for da tror jeg windows media center føger med. Er vel ikke noe problem å evnt la xbmc og windows media center eksistere på samme pc ? Er skjermkortet jeg har valgt ett som kan sende lyd og bilde via hdmi...
  9. K

Innbrenning i form av røde prikker.

Har en Samsung 50 tommers billig tv som er ca 11 mnd gammel. Det ser ut som den er plaget med ekstremt rask innbrenning viss bildet står i ro selv i bare kort tid. Resultatet er annsamlinger med røde prikker der bildet sto i ro i lang tid før det gir seg. Spiller av og til ps3 på den tven men...
  10. K

Reciver uten Display/Knapper

Vi har vel alle sett asono sine produkter. Mp3 spillebokser med en knapp eller to på, og en fjernkontroll som håndterer hele sulamitten. Jeg kunne tenkt meg en reciver bygget opp om samme prinsippet. Noen som hvet om noe sånt finnes. ? (den må være fresh og kunne håndtere blueray selvsagt) Mvh...
  11. K

mini pc for 5 1/4" brønn.

Husker jeg leste om en skikkelig liten tass av en pc som passet direkte inn i 5 1/4 brønnen på en ordiner pc. Har selvsagt glemt hva den heter og hvor den kan skaffes. Noen som veit hva jeg prater om her ?
  12. K

Høytalere for innfelling i vegg.

Er mer en litt grønn på dette høytalere for innfelling i vegg. Hat tenkt å lage en kunstig vegg ca 40cm ut fra opprinnelig vegg og lage ett usynlig system med innbygde høytalere og basshøytalere. Vegg er omlag 7-8m2 Så, hva: Innbyggingshøytalere er gode saker. Elementer og forsterkere til bass...
  13. K

Hva sier kjøpsloven om dette.

Ikke hifi eller hjemmekino men spør no alikavel. På fredag kjøpte jeg meg en skamdyr kantklipper. På søndag etter 2 timers bruk oppdager jeg at en pakning er ødelagt og motoren lekker olje. I dag (mandag) forteller butikken meg at dritten må inn på reperasjon og at det tar den tiden det tar...
  14. K

mer bass pioneer vsx ax4asi-s

Noen som snarveien til en slags loudnes på nevnte reciver. skulle hatt litt mer tryk her.
  15. K

ps3 spill for flere spillere på samme skjerm.

Noen forslag ønskes. Alt av ps3 spill som kan spilles av flere personer samtidig på et stk ps3 er av interesse. Nytter liksom ikke med egospill på en konsoll som står i stua. :-)
  16. K

Er ute etter en vettug 37"

Noen som kjenner til noen butikker som har et bra januar tilbud på 37" lcd ? Prisleie oppunder 10k.
  17. K

ir reciver til ps3

Noen som kjenner til noe ir-dongler eller hva det kalles til ps3. Ønkser å bruke min logitech harmony til å i det minste kunne navigere i menyen på en bd-film samt kunne pause, playe og spole.
  18. K

Lydkort med dekoding av alt + de nye hd formatene.

Har bestemt meg for at reciver, dvdspiller og satelitttuner skal på dynga i løpet av 2008. Inn skal en kremheftig htpc som tar hånd om alt dette. Samt enten aktive høytalere rundt om, evnt 1 stk monoblokk pr høytaler. Hva finnes av 5.1 lydkort på markedet som kan dekode dagens formater og...
  19. K

Konfigurere geforce til at video kommer på sec. display

Hjemme hos meg selv har jeg en data med ett ati x1950 stående i stuen. På den kan jeg gjøre instillinger inni den catalyst pakken som gjør at når jeg drar i gang video, så popper det automatisk opp i fullscreen på secondary display. (dvs projector via dvi hos meg) Det fungerer perfekt. No...
  20. K

Prossesor

Er litt på hugget etter å få alt f.eks en denon 4308 har, utenom selve effektrinnene. Spesielt på hugget etter oppskalering og omgjøring av analoge bildekilder til hdmi. Samt mulighet til å kunne bruke disse nye lydformatene. Finnes en sånn sak til en fornuftig pris ? Syntes liksom det blir...