Søkeresultater

1. F

Viasat og Canal Digital= sant, men hva skjer?

CD eies av Telenor, og sender fra Thor-satellittene, som også eies av Telenor. Viasat derimot, leier plass hos satellitter eid av SES (firma i Luxemburg). Vil alt på sikt bli sendt fra Thor, når avtalene Viasat har med SES utløper? Sikkert et problem med alle kunder som må snu på parabolene...
  2. F

Viasat på ikke Viasat-boks (Mutant og lignende)

Jeg måtte i fjor gi opp Viasat på mine VU+/Dreambo og har kjøpt nye Samsung UHD-bokser fra Viasat med HDD. Og selv om de er raskere og har bedre bilder enn de gamle og muligheter til netttilkobling, Viaplay osv, er EPB elendig sammenlignet med de andre boksene. Og manglende mulighet til å lagre...
  3. F

Viasat fjerner etter hvert alle SD-kanaler slik at bare HD blir igjen

Se https://www.viasat.no/aktuelt/kanalendringer I motsetning til Telenor (= Thor Satellitter = Canal Digital) som gir god teknisk informasjon om endringer god tid i forveien, kan jeg ikke finne noe om SES/Astra = Viasat sine kanaler på https://www.ses.com/ Jeg får i dag fortsatt inn FEM og...
  4. F

Viasat og Canal Digital kundetilfedshet

I siste undersøkelse kom Viasat på 3. siste plass, og CD på 8. siste. Sukk. Norsk Kundebarometer - BI
  5. F

EPG-problemer på Viasat?

Jeg har alltid fått ca en ukes EPG ved å gå innom FEM på Viasat. Nå kommer det bare to programmer på noen kanaler (som Film Drama og Classic) og fram til søndag kveld for de andre (som Family og Action). Det begynte for en uke siden hvor Drama og Classic bare viste til i går kveld, og siden da...
  6. F

Ny plassering av mange Viasat HD-kanaler

Jeg ser på Viasat on Astra 4A & SES 5 at 4.9°E - LyngSat at mange av Viasats HD-kanaler (bl.a. alle NRK og mange film) nå ligger dobbelt, både først på 11265V og 11305V i tillegg til 12188H og 12341H. Jeg er bortreist og kona sliter med dårlige signaler - kan noen sjekke hva som er best?
  7. F

MSI Wind Box DC100

Kjøpte MSI Wind Box DC100 mediesenter til jul, og dommen er: - greit utseende, liten størrelse, nok med tilkoblingemuligheter = så langt bra - installasjonen var enkel, ikke så mange håpløse "gratis"-programmer var bundlet med, og W7 krevde bare én oppdateringssyklus for å være ferdig...
  8. F

RiksTV-antenne - og snø

Jeg bor i en nabokommune til Oslo, og mandag denne uka monterte jeg antenne fra ClasO http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164636576 og fikk perfekte signaler på RiksTV. I går snødde det 10-12 cm, og 6-7 cm ligger fortsatt på antenna. Og når jeg nå ser på antennas konstruksjon med...
  9. F

Tuner til RiksTV?

Jeg skal ha RiksTV med 4 tunere (ikke CAM i TV-en), 2 PVR og 2 vanlige. På RiksTV hjemmesider ser jeg det står at det finnes over 1500 godkjente modeller av TV/tunere. Men når jeg søker på nettet finner jeg at Elkjøp har én modell (Samsung), Komplett én (Sagem), Dustinhome to (Dilog og Sagem)...
  10. F

Hvor sterkt signal krever Viasat HD kontra vanlige kanaler?

Jeg har en kamerat i Spania som har ny Viasat HD PVR-tuner og 180cm parabol. Da får han inn alle vanlige kanaler helt stabilt - men HD-kanalene enten blaffrer, har feil farge eller er helt borte (borte fra NRK1HD på den gamle posisjonen, men den er jo litt spesiell). Han lurer på å kjøpe en...
  11. F

SCAM virker ikke på nye NRK1/2/3 HD på Viasat

Verken 3.58, 3.59 eller 3.40 og verken på PeterPan eller BlackHole - så da går det nok ikke på noen image vil jeg tro. Gamle NRKHD virker fortsatt, men den forsvinner kanskje etter hvert.
  12. F

Viasat HD PVR og krav til to kabler fra LNB

Jeg har fått en Pace 865 fra Viasat. For meg passer det ekstremt dårlig å trekke to kabler fra min vanlige LNB, og like dårlig å skifte til SatCr LNB. Jeg vet at en selvsagt må ha tilgang til to for å kunne se på kanaler uavhengig av at en tar opp, men for meg er det mindre viktig en...
  13. F

NRK2 og NRK3 i HD hos Viasat - hva med Canal Digital?

Viasat skriver i kundebladet at i februar begynner de med NRK2 og NRK3 i HD. Og i flh Lyngsat er transponderen oppe og går. Det er ingen informasjon fra Canal Digital, ikke noe på Lyngsat og heller ikke på Telenorsbc News eller Info board (og de pleier å legge ut info måneder i forveien). Tar...
  14. F

Programvareoppdatering og EPG fra Canal Digital

Pr i dag sendes EPG og programvareoppdatering fra CD ut på 10972V på Thor6, hvor Discovery Science/World/T&L etc ligger. De tre Discovery sendes nå også på Thor5 11862H, og de vil opphøre på Thor6 13. januar 2011. Noen som vet om også EPG og programvareoppdatering også vil flytte?
  15. F

Redigering og avspilling av TV HD-kanaler H.264 og MP4

Jeg har endelig funnet et program hvor du enkelt kan redigere HD-opptak (TS = transportstrøm-filer, med H.264 og MP4 = den europeiske standarden) fra sattelitt og bakkenettmottakere: fjerne ting i begynnelsen, etter slutten og reklameinnslag OG hvor tekstingen blir beholdt. Om du klikker på...
  16. F

Redigering av HD-opptak?

Er det noen som har forslag til program for å editere HD-opptak fra en paraboltuner - for å klippe vekk reklame etc. Jeg ønsker altså å beholde resultatet som en TS-fil (ikke konvertere til et annet format, lage DVD eller lignende). Jeg har for så vidt prøvd et program DVR-Studio HD som...
  17. F

Sidemating på en fokal-antenne?

Jeg har en 240cm fokalantenne som peker mot 1 grad vest, hvor jeg gjerne skulle hatt sidemating-LNB for å få in 5 grad øst. Jeg har laget et feste og prøvd meg fram, men det er svært vanskelig i praksis. Må stå på en stige for å nå opp, klatre ned slik at jeg ikke skjermer for å se hvordan det...
  18. F

Mediespiller som takler teksting på .TS filer?

Jeg er interessert i en mediespiller som takler teksting fra .ts filer tatt opp fra satellittuner (i mitt tilfelle DM800). Jeg testet selv i høst Popcorn Hour C200, WD TV HD før jeg endte opp med Asus Oplay!. Opptak fra vanlige kanaler fikk jeg til å fungere med Asus Oplay! ved å lage .sub fil...
  19. F

Mediaspiller for ts-filer?

Jeg har akuurat kjøpt en Western Digital TV HD Media Player i håp om at den kunne spille ts-filer tatt opp på min Dreambox, slik som f.eks VLC gjør på en PC. Direkte, uten å konvertere opptakene til andre formater. Opptak fra vanlige kanaler går greit - men WD TV HD takler ikke teksting...
  20. F

Hva skjer med Thor6 ?

Telenor begynte annonseringen av Thor6 (som skal erstatte Thor III, der bla. TV ligger) for lenge siden. Først med at den skulle skyten opp 1q09, så 1. halvår 9, så 2q09. Og nå er det helt stille på sidene deres THOR 6 - launch date due 2009 - TelenorSBC - forsatt skal den skytes opp innen...