Søkeresultater

1. Gurba

Trenger råd

Det er sikkert noen som kan reparere eller bygge nytt, men det spørs hvor mye du er villig til å betale.
  2. Gurba

Trenger råd til valg av effektforsterker.

Jeg gav 4000kr for en Rotel RB-1572. Den er på 2x250w begge kanaler drevet og fra 20Hz-20kHz. Jeg bruker den på 4ohm høyttalere og da yter den 2x500w med samme specs. Jeg har riktignok ikke Dali, men jeg er meget fornøyd.
  3. Gurba

Tips til rimelig HDMI-kabel (2-3m)

Jeg har noen billige fra Power og de kjører helt fint 4K filmer fra Xbox One X til 4K TV.
  4. Gurba

Brokobling

De har ikke 8 kanaler, men 2 hver. Du kan bruke en til høyre og en til venstre ved brokobling, men siden de ikke er identiske så er det vanskelig å spå hva resultatet blir. Men det er bare å prøve.
  5. Gurba

Bruke effektforsterkere i gammel receiver mot ny prosessor?

Det er flere som har gjort dette, men du må ha multi-in på AVR'en som skal fungere som effekt.
  6. Gurba

Koble RCA fra spiller til forsterker

Spilleren din har bare subutgang. Rød er høyre og hvit er venstre. Skal du drive fronthøyttalere med effektforsterker og denne spilleren må du ha et linjeadapter som gjør om høyttalersignal til linjesignal.
  7. Gurba

Arendal Sound : Offisiell Tråd

Jeg ser flere sier det samme. Tower'ene spiller nok til musikk for meg. Det er til film jeg savner endel. Men ingenting er bestemt. Tiden vil vise. 🙂
  8. Gurba

Trenger hjelp til valg av SUB, SVS eller Klipsch

Er ikke PC aktuelt? Jeg har hatt par av PC12-NSD, PB12-NSD DSP og PC2000 og PC'ene spilte som fy mens PB'ene fikk jeg aldri til skikkelig.
  9. Gurba

Rotel RB-1572 eller Vincent SP-331

Godt valg. Har Rotel selv. 👍
  10. Gurba

Subwoofer våkner ikke

Nå kan ikke jeg Denon, men har du kjørt automatisk oppsett? Det kan virke som om at høyttalerne står som Large og da vil ikke sub bli aktivert med mindre den for spesiell beskjed om det med f.eks. dedikert .1 lydspor.
  11. Gurba

Samsung trækker sig fra UHD Blu-ray markedet

Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg foretrekker fysisk medie. Jeg har dessuten for tiden bare mobilt bredbånd så streaming av film er uaktuelt. Har en sonefri Samsung som bråker endel og en Xbox One X som også bråker endel. Har tenkt på UHD-spiller, men foreløpig skrur jeg bare opp lyden og...
  12. Gurba

Lyden kutter tidvis ved streaming

Har mottakeren innstilling for Ultra Low Jitter PLL? Jeg opplevde lydutfall på enkelte kanaler med denne satt for høyt.
  13. Gurba

Spille av fra SD kort til HDMI

Nyere tv'er kan gjerne spille av video fra USB hvis formatet er rett. Har du prøvd det?
  14. Gurba

Ubehagelig på høyere volum.

Vinklet høyttalerne så de spiller midt i mot MLP og det ble nokså mye bedre av det. Jeg kan ikke spille høyere, men det ble mye bedre på samme volum.
  15. Gurba

Har nå dratt høyttalerne så de er 40cm fra bakvegg. Skal prøve litt når ungene er ute av huset.
  16. Gurba

Det er nok ikke aktuelt å bytte høyttalere nå. Har VDH-kabler innebygget elektronikk som demper høyere frekvenser?
  17. Gurba

Ikke umulig. Stua er 4x8x2.5m. Skal se om jeg får flyttet høyttalerne litt ut fra veggen og målt litt + Dirac i morgen.
  18. Gurba

Det er liten tvil om at disse høyttalerne med portene bak får økt ihvertfall bassen nokså mye med å stå nærme bakvegg. De skal rulle av på 32hz med to porter plugget men får istedet en skikkelig boost og spiller temmelig høyt ned til 20hz.
  19. Gurba

Jeg spiller vanligvis ikke så høyt, men noen låter er det jo artig å dra på litt på.
  20. Gurba

Har bare dette ene paret.