Søkeresultater

1. M

LG CX eller Sony KD48A9BU?

Blir nytt tv kjøp i løpet av året og etter å ha stilt krav til at det skal være en 48" står valget imellom disse to. Hadde først tenkt LG, men når Sony kommer med en "Master Series" Oled i 48" så frister dette også da jeg liker billedbehandlingen til Sony best. Problemet er gaming. Spiller en...
  2. M

LG CX 48" eller 55"

Har i dag en Sony 49" XF9005 og hadde tenkt å oppgradere til den nye LG'en mye p.g.a gaming egenskapene som jeg får bruk for når Xbox Series X og PS5 blir lansert. Før jeg kjøpte den tv'en jeg har i dag prøvde jeg meg på en C9 i 55" samt en Sony oled i 55" med ett års mellomrom. Hadde disse i...
  3. M

Rikstv Smartboks 3 og universal fjernkontroll

Finnes det en Logitech Harmony fjernkontroller som er kompatibel med Rikstv sin smartboks 3 (Bluetooth)?.
  4. M

Sony 49" anbefaling

Har ett litt merkelig rom oppsett som gjør det veldig vanskelig å lyssette rommet riktig og med ca. 2 m sitteavstand blir 55" for stort, har prøve to ganger nå og sist med en Sony AF8 som var en drøm foruten størrelsen og dårlig 1080p input lag. P.g.a helseplager ser jeg over gjennomsnittet på...
  5. M

Bytte av HD på GET HD PVR

Byttet for flere år siden HD'en på GET PVR'en til en 500GB 2.5", denne gikk i stykker i helgen og jeg prøvde å installere en reserve. Prøvde både å slette alle partisjoner samt formatere den som FAT32, begge deler ga feilmelding, eneste som funket var å klone den originale HD'en via macrium...
  6. M

Get DVR, Full eller begrenset HDMI/RGB

Har en GET HD PVR og en Sony HX923 tv og lurer på hva som er korrekt oppsett av disse med tanke på Full eller Begrenset HDMI?. Har lenge latt inngangen på sony tv'en stå på auto og bildet har vært mørkt, dvs. ingen detaljer i det mørke, satte denne til full og da så jeg alle detaljene, men mulig...
  7. M

Av-cables.dk slutter å sende til Norge :(.

Nå som av-cables.dk skal slutte å sende ut av Danmark er det noen som har ett godt alternativ med like bra utvalg?.
  8. M

Verdi på Oppo DV983H

Vet ikke om dette er riktig tråd så må bare flyttes. Lurte bare på om en Oppo DV983H dvd spiller har noen verdi?.
  9. M

Hvilke tv'er under 50" er det som er gode?

Har vært ute av "gamet" en stund og er ikke lengre oppdater på hvilke tv'er som er de beste, ser ut på produsentenes hjemmesider att alt som virker å være bra ligger i str. 60"+ , finnes det mindre tv'er idag som fortsatt er gode, helst i 46"?.
  10. M

Alternativ til WDTV Live (til å streame filer fra pc)

Har hatt WDTV Live lenge, men den begynner nå å lagge samt og koble den til en windows 10 maskin er håpløst, må ofte restart alt av nettverkskomponenter for å få den til å finne den delte mappen, så jeg begynner å bli lei. Lurte på hva som er det beste alternativet?. Har altså film filer...
  11. M

Denon PMA-1500R Verdi?

Jeg har en Denon PMA-1500R forsterker i gull som ikke lengre blir brukt og lurte på hva slags verdi denne har?
  12. M

Overspenningsvern

Visst ikke helt hvilken gruppe jeg burde poste dette i, men prøver her. Leter etter en enkel og rimelig overspenningsvern for uttakene i veggen. Problemet er bare at de fleste jeg finner er såpass store at de dekker over det andre uttaket. Jeg trenger altså bare spenningsvern fra uttakene i...
  13. M

JVC LT-22E53 og Get universalkontroll koder.

Kjøpte en JVC LT-22E53 til min mor og tenkte jeg skulle gjøre det enklest mulig for henne ved å legge inn koder til tv'en på GET kontrollen. Problemet er bare at ingen JVC koder (161) eller andre jeg har funnet på nettet funker. Er det noen som har tips til hvilken kode jeg skal benytte? Når jeg...
  14. M

Ser ut som om Sony & Panasonic slutter å fokusere på OLED :(

Dårlig nyheter, ser ut som om Sony & Panasonic slutter å fokusere på OLED :(. Blir vel ikke noen rimelige oled tv'er med det første. http://www.hdtvtest.co.uk/news/end-oled-201312253533.htm
  15. M

Finnes det noen tv'er med feilfrie paneler på markedet?

Har de siste tre årene kjøpt ett par toppmodeller fra både sony og philips, men de har alltid hatt panelfeil. Vanligst er jo banding, som er særlig synelig ved fotballsendinger etc. samt DSE og generell uniformites problemer. Er det slik at det alltid vil være slike feil på dagens tv'er eller...
  16. M

Selger Elkjøp returnerte tv'er som nye?

Som topic sier selger Elkjøp returnerte tv'en som nye?. Ser på etikken på pakken att det står ett annet navn, samt att pakken utvendig har litt merker. Isåfall burde de vel ikke selge dem som nye, ihvertfall ikke uten prisavslag. Noen her inne som har opplevd dette?
  17. M

Tips til bedre lyd fra tv'en.

Som topic sier så lurer jeg på om noen har tips til hvordan man enklest kan få bedre lyd ut av tv'en. Alle tv'er i dag har jo små høtalere som stort sett er vendt bakover, noe som gir en hul og jævli lyd selv til vanlig tv sendinger. Jeg vil hverken han en ett lydanlegg eller en svær lydplanke...
  18. M

Kommer det noen flere tv'er med full led?

Som topic sier kommer det noen flere tv'er med full led?, tenker da på i 46". Sony og philips har jo alltid pleid å ha dette i high end klassen, men kan ikke se at det skal lanseres noen slike i år. Alle har jo bare kant led. Vet det kommer noen 1000 tommere til ett par millioner, men har kun...
  19. M

Get PVR ikke mulig å sette inn 2,5 disk [LØST]

Har hatt en 2.5 disk i min pvr inntill alt krasjet hos GET den 1.1. Tok da disken ut og formaterte den og feilsjekket den, den var ok. Når jeg satte den inn i pvr'en igjen så får jeg beskjed om hardisk feil. Den orginale 3.5 virker fortsatt. Noen som har opplevd det samme? Måtte bruke...
  20. M

Oppo DV-983H

Har en Oppo DV-983H som jeg ikke bruker mere, hva kan man forvente å selge en slik for?