Søkeresultater

1. Andersen88

Gulvstående VS Innbygging

CWM7.3 og CWM8.3 låter imponerende, men 7.3 bør kombineres med subwoofer. Begge modellene er rimelig tungdrevne, men lett å plassere. Kassen til 8.3 må felles inn før veggen lukkes, mens 7.3 kan "ettermonteres".
  2. Andersen88

Autokalibrering av eldre Denon receiver med Audyssey-Mic

Det høres ut som en meget fin løsning! :)
  3. Andersen88

Autokalibrering av eldre Denon receiver med Audyssey-Mic

Du kan nok ikke bruke dagens mic nei. Din mic heter : DM-S305, og dagens modell bruker AMC-1HB. De er rimelig dyre også. Micen du trenger koster 678,-.
  4. Andersen88

Kimber USB kabel

Så denne selv idag. Mange fine ord, men jeg sliter med å tro på denne. Skremmende pris for en printer-kabel...
  5. Andersen88

Har kjøpt Pioneer SBX-N500 "soundbar", hvordan få lyd via optisk (via TV)?

Hdmi fra kilder --> Tv ----> Optisk ut ----> Lydplanke.
  6. Andersen88

Oversikt (leie)film i høy kvalitet (strømming og fysisk)

Jeg bruker amerikansk pga titler og pris. Det er ca halv pris av norsk leie + enkelte filmer slippes før kino i norge. Å opprette bruker hos jetcarrier er gratis, og tar ca 10-15 minutter. vel verdt det. I mitt oppsett får jeg merkbart bedre lyd gjennom dac, men den påvirker ikke bildet...
  7. Andersen88

Oversikt (leie)film i høy kvalitet (strømming og fysisk)

Jeg bruker selv amerikansk iTunes, og jeg elsker det! Kjører bildet ubehandlet fra atv, via dac (M51 - fortsatt ubehandlet) til Sony HW-55. Er veldig fornøyd med bildet. Bruker også en del Netflix, men det ser helt for jæ***g ut på pj. Det holder knapt nok til flatskjerm i stuen (42")...
  8. Andersen88

Cerwin Vega SL 2014?

Endelig er de lett å drive også. Skal holde seg relativt stabilt i 8ohm.
  9. Andersen88

Tores Byggetråd

Jeg bruker vicoustic cinema premium round selv, og de hjalp veldig. Men synes prisen var vel stiv. Hi-Fi Klubben selger samme 10pack til 5498,- inkl frakt til butikk.
  10. Andersen88

Hva bør jeg gjøre med skadet Pansonic plasma?

Ikke pakk opp tven. Ta bilde av skaden/feilplasseringen, og kontakt verksted. Dette er helt klart reklamasjon på service. Dersom du er heldig, får du ny tv til jul :)
  11. Andersen88

Cambridge DacMagic XS VS Hegel Super

DacMagic XS driver mine B&W P7 utmerket ;) mye futt i den lille tassen.
  12. Andersen88

Dagens innkjøp : Cambridge DacMagic XS (med bilder)

Tviler sterkt på at outputen stemmer, men den har mye å gi. Har også testet med Denon AHD-7100 nå, og det låt stort og kontrollert. Anbefaler en test ;)
  13. Andersen88

Det er bare å glede seg. Husk å last ned de nye driverne fra : http://www.cambridgeaudio.com/products/dacmagic-xs-usb-dac-headphone-amp , samt holde inne "+ og -" til den blinker lilla :)
  14. Andersen88

Volumknappen for bass er tabu å røre?

B&W er ikke korrekt i det hele tatt. De har en fin pukkel i midbassen, som gir "B&W lyden" som mange liker, undertegnede inkludert. Ikke meningen å angripe deg :) 804DIA : http://www.stereophile.com/content/bowers-amp-wilkins-804-diamond-loudspeaker-measurements Har hørt flere som omtaler...
  15. Andersen88

Ja, de tok virkelig i der. Jeg er forsåvidt enig med de. Den låter knall! :) Nå blir det flere herlige timer med tegnebrettet og photoshop, uten å irritere seg over udefinert og uryddig bass. Jepp, det er en meget billig oppgradering for de fleste. Kan også brukes som dac til anlegget, med...
  16. Andersen88

Volumknappen for bass er tabu å røre?

Brukte selv "knottene" mye da jeg hadde McIntosh. Lyd er individuelt, og det er jo en grunn til at de er der.
  17. Andersen88

Nope, du kan selv velge de bort, og de berøer stort sett bare avspillingsprogrammet (foobar). Du kan derfor spille videre som vanlig, og få best mulig lyd når musikken er viktigst :)
  18. Andersen88

Kanon, du får melde tilbake dersom du hører forskjell. Meningen med dedikert 2.0-drift er vel for å kunne forbigå komprimeringen som maskinen gjør. Det gjør den uavhengig av hvilken dac du har tilkoblet. Ved å installere disse, samt wasapi kommer man enkelt forbi de. Der hørte jeg også...
  19. Andersen88

Arcam`en så jo meget pen ut. kult design, og ordentlig byggekvalitet så det ut som. Er utrolig hva litt ekstra guffe gjør for klokkene. Det stemmer. 2.0 mode tillater høyre båndbredde via usb, så da får man kjørt full oppløsning. Det ligger sannsynligvis egne drivere til dacen din på arcam sin...
  20. Andersen88

Ultrakompakt hjemmekino - Midlertidig 2.0-kino satt opp + akustikk

Sakte men sikkert. Er mye jobbing om dagene, men byggingen begynner i romjulen. Dette skal gjøres; -fore ut frontvegg 10cm (for høyttalere i front). -bygge spotkasse rundt rommet (for belysning, kabelføring og montering av side/bakhøyttalere) -Legge teppe(fliser?) på rommet -lage bassfelle i...