Søkeresultater

1. A

Når kommer nye og rimelige 4K projektorer?

Ta detta i en annan tråd, har ingeting med rubriken att göra.
  2. A

Når kommer nye og rimelige 4K projektorer?

Optoma har släppt 2 single chip 4K-projektorer nu i juni, Projector Central har testat toppmodellen UHD65, och konstaterar: "there is no question that the 4K DLP chip is capable of producing a 4K video image that is the visual equivalent in image detail of a native 4K chipset" Bör komma till...
  3. A

Feil (komiske) oversettelser fra engelsk til norsk

Kan se ut som du har rätt. Jag läste avisannonsering om filmen i svensk avis för några veckor sedan, då var titeln original. Men om man går in på SF's hemsida nu så är namnet det samma som i Norge...
  4. A

Feil (komiske) oversettelser fra engelsk til norsk

Blåser liv i en gammal tråd:mrgreen: Tyckte det var lite kul att någon smarting tyckte att den nya Pirates of the Carribean-filmen skulle ha en annan titel än originalet här i Norge. Är ju oftast då snack om att man ger den en norsk titel, men i detta tillfälle har man helt enkelt bytt till en...
  5. A

Hvor handler man BluRay og UHD filmer rimligst?

Med tanke på trådstarters rubrik, menar du verkligen att det är ett reellt alternativ att handla på Rakuten, har du vart inne på sidan och checkat vilket utbud av filmer dom har? Glöm det säger jag... CDON och Platekompaniet däremot, handlar nästan bara där. Speciellt PK när dom har kampanjer...
  6. A

Optoma 3D DLP Projektor HD141X et godt valg for meg?

Jeg har en Optoma HD26, som er mer eller mindre identisk med HD141X. Vet ikke om dette svar kommer for sent, men kan i hvert fall si at jeg er meget fornøyd med min prosjektor. Bruker den både til vanlig TV-titting og film, har 4M kastavstand og bruker rammelerret på 120". Også på denne...
  7. A

Lydproblemer ved avspilling av blu ray

Sett Dialogue enhancer til "OFF" i Blu-ray spilleren, og juster ned dialogue nivå i forsterkeren fra +4 til lavere - her er det bare å prøve seg frem. Sen hadde jeg endret i speaker settingen på Front speakers - fra "small" til "Large".
  8. A

Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Tips: På Homeenter kan man som startpakke (med krav at kjøpa en film til fullt pris innom ett år) just nu få fem steelbooks av Star Wars før 240 kroner inkl frakt. Spelar ingen roll om man har vært medlem førr. Edit: ser nu att bara R O T J finns kvar, dvs. Del 6.... Slutsolgt på de fem første
  9. A

Hjelp til valg av projektor

Om primært bruk er gaming så menar jag att du inte behøver anvænda mer en halvparten av din budget på projektor. Optoma har vel en del modeller som passar bra for gaming? Har sjælv en HD26 som jag er mycket nøjd med efter ca. 850 timmars bruk, men kun till att se film, så kan inte bekræfta om...
  10. A

Beste 3D filmene dere har sett? Blu-ray....

Gravity och Edge of Tomorrow er helt outstanding i 3D, och har i tillägg helt suveräna ljudspår.
  11. A

Altibox med nye dekodere i 2015?

Det står i artikeln att den nya dekodern måste beställas, man får den inte per automatik. I tillägg kommer den säkert att kosta mer än dagens lösning. Blir intressant att se vad den kostar per månad....
  12. A

Multikanals musikk

Och den rekommenderas sterkt! Mycket bra ljudmix i DTS/HD. Herr Wilson vänder här delvis tillbaka til rötterna, PT-soundet är tillbaka! Snygga taktskiften og dominerende trummor.
  13. A

DLP link problem Benq w1300

lite sent svar, men har du testat att re-synca brillene med den lille knappen på ene siden (räknar med att det finns en sån)?
  14. A

Multikanals musikk

Steven Wilson på gång både med nytt album og konsert i Norge: http://www.amazon.co.uk/Hand-Cannot-Erase-Blu-ray-Steven-Wilson/dp/B00QW4R01K/ref=pd_sim_m_h__2?ie=UTF8&refRID=1KKFX4QYW608TARHDWWM
  15. A

Altibox PVR

Har bara hyrt lite filmer till barnen i DVD-kvalitet, och det har funkat bra. Men är lite nyfiken på hur filmer i HD-kvalitet ser ut och låter... för 79 kroner borde det vara 1080P bild och DTS HD Master Audio, men det är det inte...
  16. A

Tråden for oss som liker heavymetal.

Många bra band på 80-talet som aldrig blev kända pga dominas från dom stora banden. Heavy Metal var extremt stort på 80-talet! Tank t.ex gjorde två mycket starka LP's -83(This means war) och -84 (Honour and blood). Smakprov: Tank - Echoes Of A Distant Battle - YouTube Tank - The War Drags...
  17. A

Ulovlig å kopiere film til eget bruk? -- *verktøy for å kopiere DVD*

Kan förstå argumetet med att spara plats - men tar det inte minst lika lång tid att klicka sig igenom mappar och filer i en hårddisk för att hitta en speciell film - om man har har upp mot 1000 filmer? Och hur lång tid tar det att rippa alla filmer? Dessutom kräver det väl enorm...
  18. A

Tråden for oss som liker heavymetal.

Bäst Heavy Metal gjordes på 80-talet... Här är det bara att välja och vraka! Mycket bra från Sverige på denna tiden, t.ex Candlemass! Tungt som få, och med stor finess: Candlemass - Dark are the Veils of Death - YouTube
  19. A

Altibox PVR

Du har rätt, och jag kontakter dem i morgon for å få detta ordnet... Kanske man kan få lite info om/när den nya PVR'n kommer...
  20. A

Altibox PVR

Har en Motorola 1963 sedan ett år (eller mer), och den har börjat lagga något fruktansvärt när jag ser på opptak, speciellt TVnorge(!). Är nästan omöjligt att titta, den hänger upp sig hela tiden och ljudet försvinner... Hoppas innerligen att en ny är på gång...