Søkeresultater

1. ICE_84

Lyd via HDMI fra ASUS hovedkort.

Hei Har oppgradert min HTPC i håp om å få HD lyd ut via HDMI. Problemet starter allerede med vanlig stereo. Her får jeg 2.1 lyd ut om jeg stiller inn HTPC til å sende ut stereo lyd, men da får jeg ikke surround lyd om jeg skal se på film. Om jeg stiller inn på 7.1 så får jeg surround lyd ut...
  2. ICE_84

Beyma delefilter

Hei Jeg har blitt inspirert av BEF og andre hær på forumet til å prøve meg på diy-høyttalere. :) Dette er da mitt første forsøk på inne høyttalere og delefilter. Å det er selve delefilteret som jeg har spørsmål om? Jeg har byggd Beyma FR106TH høyttalere og kjøpt elementer til dette, men selve...
  3. ICE_84

Nokia N8, med HDMI.

Dette må jo være den ultimate AV-Gadgeten. Nokia N8 En mobil med 12megapixel kamera som du kan filme 720P med og spille av på hjemmekinoanlegget direkte via HDMI, med Dolby Digital Plus surroundlyd. Den var jo i tillegg litt snasen også. Info fra Dinside.no: "Nokia N8 kan allerede...
  4. ICE_84

"champagne"farging av aluminium...

Hei... Skal lage en ny stereobenk der jeg skal bruke noen aluminiumsrør. I den forbindelse begynte jeg å tenke på muligheten for å farge rørene, foreksempel i champagne... Er det noen som har erfaringer med dette?? Finnes det en spraylakk som får fram denne effekten eller må man bruke noen...
  5. ICE_84

HIFI TV-Program

Mulig det er flere som har tenkt på dette og kanskje det finnes en tråd om dette allerede, men jeg fant ikke noen i farta... I disse dager er det jo så mange bilprogrammer på TVen for de som er interessert i det... (meg inkludert) Hadde det ikke vært morro/kult om noen i Norge hadde startet et...
  6. ICE_84

Denon Dvd-2500bt??

Hei Har nå gått til innkjøp av Denons Blu-ray transporter og har noen spørsmål... 1, Denne spilleren har jo SD-card leser som de (selgere) "skryter" av at du f.eks. kan bruke til ekstra teksting og lydspor på filmer som mangler den tekstingen/lydsporet du er ute etter. Dette må jo være...
  7. ICE_84

Diy Hypex

Hei Ser det er flere hær på forumet som bygger sine egene forsterkere med moduler fra Hypex. Fine tråder med tips og trix når det gjelder selve byggingen, men hører lite om sluttresultatet. (med mindre det er problemer) Min spørsmålene er derfor: 1. Hvordan er egentlig kvaliteten på modulene...
  8. ICE_84

Transformers melodi...

Noen som vet navnet på melodien som spilles under filmen når Optimus Prime og de andre lander på jorda? Det er en melodi som går igjen i gjennom hele filmen... Har sjekket transformers albumet, men den er ikke med der...
  9. ICE_84

Denon + Electrocompaniet

Låner i dag en Electrocompaniet effektforsterker AW60 for og koble på min Denon AVR-2105, men det blir liksom bare "groms"... virker nesten som at d er i hovedsak bare de lave frekvensene som kommer til høyttalerne (CV CLS10)... Hører lyd i diskanten også, men det er bare så vit... Er d noen...
  10. ICE_84

Logoer/Sound Pictures

Hei Er det noen der ute som har noen fine nettsider der det er mulig og laste ned diverse logoer/signs av AV-produkter... f.eks. DENON, ROTEL, SYSTEM AUDIO, CERWIN VEGA!... m.m. Her er en fin side som inneholder fine og kule DTS og DOLBY DIGITAL logoer... Logos, Signs & Posters - Demo World...
  11. ICE_84

PowerDVD og VISTA

Hei Ser det er flere hær som sliter med PowerDVD og VISTA hær på forumet, men finner ingen med samme problem som meg... I helgen kom det en ny oppdatering av PowerDVD ultra som jeg lastet ned og instalerte, men etter dette ble alle filmene jeg prøver å se i PowerDVD og WMP sort/hvit!! Den nye...
  12. ICE_84

SPENNINGSVERN med "Master-Slave"

Vurderer og kjøpe meg spenningsvern til "komponentene" mine med "master og slave" og lurer i den forbindelse på om det er noen som har erfaring med noen av disse?? http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10501774;c:100172 ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa artikelnr: 43-373-90...
  13. ICE_84

Denon universal fjernkontroll

Lurer på om det er noen som har erfaring med Denon RC-7000CI. Tilbehør - Fjernkontroll | Hi-Fi Klubben: DENON Denon RC-7000CI Fjernkontroll Hvordan er den å bruke og programer. Funker den like bra til alle produkter?? Vurderer å kjøpe en slik, synes den ser kurant ut...
  14. ICE_84

Digital lyd og vista

Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få 5.1 lyd ut fra en Vista HTPC. Kjører lyden ut fra hovedkortets (ASUS P5k) SPDIF ut gang, men får bare ut 2.0 lyd når jeg kjører en DVD fra PowerDVD eller WindowsMediaPlayer, ikke 5.0 ellker 5.1. Når jeg kjører en lydtest fra lydinstillinger...
  15. ICE_84

HD fra HTPC til projektor

Hei Sliter med å få vist HD film på projektoren min fra HTPCn!! Bruker en Xbox 360 HD-spiller på PCn og Power DVD ultra og projektoren ER HDCP kompatibel, men når jeg kjører HD-advisor for å finne feil påstår den av projektoren ikke er HDCP kompatibel.:evil: Noen som har forslag?? kan d være...