Søkeresultater

1. J

Vurderer kjøp av rørforsterker, trenger tips og råd :)

I utgangspunktet var jeg kun på jakt etter en ny forsterker til å drive mine Dynavoice Definition DM-6, men etter en liten svipptur innom forskjellige annonser på finn.no ble gamle minner vekt til live igjen. Min far har en Marshall rørforsterker sammen med en gigantisk gitar høyttaler, og når...
  2. J

[LØST] Problem med min Harmony 600

Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en Logitech Harmony 600, men når jeg logger på MyHarmony, så står det at jeg må koble til Harmony-enheten. Men den er jo tilkoblet, og på skjermen på kontrollen så sår det USB Connected. Har prøvd flere USB-porter og å starte PC'n på nytt, men til ingen nytte. Jeg...
  3. J

Hvilke muligheter har jeg når det kommer til surround?

Nå som jeg har oppgradert min "Hi-Fi" med nye høyttalere, sub og forsterker, så kommer plutselig suget etter å oppgradere til surround sigende. Av utstyr så har jeg ett par CV VE-12F som blir drevet av en Denon PMA-915R, i tillegg har jeg en CV XLS-15S. Bildet blir levert fra PS3 til en...
  4. J

Noen som reparerer gamle forsterkere?

Jeg har en gammel (sikkert 30 år eller noe) pioneer forsterker som har begynt å bli litt sliten. Lager diverse ulyder og innganger som ikke virker osv. Har ikke testet den på lenge, men regner med det ikke har forandret seg så mye. Noen her som driver med reperasjoner eller vet om noen? hadde...
  5. J

Hvordan kombinere headset og rumperister?

Nå skal man prøve å ta gaming- og filmopplevelsen opp ett hakk, og tenkte da på en rumperister siden jeg for det meste bruker headset til denne typen aktiviteter :) Alt blir kjørt fra en ps3, til en 42" plasma og ett Logitech headset utviklet for gaming. Headsettet fungerer utmerket til sitt...
  6. J

Føler behovet for nye høyttalere til festbruk

Ja, nå er suget etter nye høyttalere i stuen begynt å bli større og større etterhvert, og snart må jeg bare gjøre noe med det.. For øyeblikket har jeg noen hjemmesnekra MGR greier og noen andre PA saker, funker greit liksom når man har litt alkohol innabords :P Det jeg ser etter er noe som...
  7. J

Rockford Fosgate POWER hx2 15" til innebruk?

Heisann! Jeg skal til å kjøpe meg 2stk. RF hx2 15" som jeg tenkte å bruke på gutterommet og til fest. jeg liker dyp og øredøvende bass, men samtidig tight og presis. Er disse elementene egnet til dette bruket? Tenkte jeg skulle prøve meg på ett DIY-prosjekt, sånn etterhvert. Forslag til...
  8. J

Vurderer å gå til innkjøp av platespiller for første gang

Heisann! Jeg vurderer nå å forville meg inn i vinylens verden, ved å kjøpe meg platespiller og noen få vinyl-plater i første omgang. Men jeg er litt usikker på hvilken spiller jeg burde går for? jeg har egentlig satt budsjettet til absolutt maksimum 2000kr. Har sett litt på ION PROFILE LP som...
  9. J

Tips til billige fulltoner og små subwoofere.

Hei. Jeg har lyst til å prøve meg på ett lite prosjekt neste helg, og trenger tips til billige og gode fulltoner. Jeg er også på utkikk etter en eller to subwoofere som er liten i størrelse, og som gjerne ikke koster så altfor mye. Jeg setter makspris til en tusenlapp til elementer, så det kan...
  10. J

Er høyttalerene sprengt?

Heisann! Jeg hadde fest i leiligheten til min bror for noen helger siden, og har en aldri så liten mistanke om at vi spilte litt for høyt. Når jeg spiller av musikk så vrenger det uansett volum, men når jeg ser på film eller spiller merker jeg ikke noe! Lyden kommer fra en PS3 som går til en...
  11. J

Lite førstegangs DIY-"prosjekt"

Jeg har noen pioneer koaksialer liggende i garasjen som jeg tenkte jeg bygge en liten kasse til, og prøve å få litt lyd på soverommet. Senere vil jeg muligens utvide med ett sett DLS RS5 når jeg får nytt frontsett i bilen. Jeg kommer mest sannsynlig til å handle litt MDF, lim og noen...
  12. J

hvor får man kjøpt delefilter og andre kompnenter til høyttalere?

Heisann! Jeg er litt lysten på å bygge meg ett par høyttalere, kun for gleden av å kunne bruke noe jeg har laget selv egentlig. Jeg lurer på hvor man finner forskjellige delefilter til forksjellig "bruk". Jeg tenkte å kjøre på med f.eks 2*8" 1*4" og diskant. Hadde også vært litt gøy om det...
  13. J

Trenger litt tips/hjelp!

Heisann! Jeg holder på å sette sammen ett anlegg som kun skal brukes til fest, dvs. at det ikke trenger å se noe spessielt pent ut og trenger heller ikke høres "pent" ut, men høyt skal det spille! Jeg har 3 forsterkere; èn sony ting jeg kjøpte for noen år siden (denne blir kun brukt til å styre...
  14. J

Hvor finner man hodetelefon-forsterker?

Heisann! Jeg er veldig lysten på å prøve ut hodetelefon-forsterker og hodetelefoner etter at jeg har sett litt bilder av diverse oppsett :D Jeg vil også ha muligheten å kunne spille høyt uten at jeg får naboene på nakken. Det jeg lurer på er hvor man får kjøpt nye hodetelefon-forsterkere? Ser...
  15. J

trenger tips til nye høyttalere!

Heisann! akkurat nå har jeg kun en liten kasse med 2*8" og 2*4" elementer som ikke er så godt egnet i stuen, er heller noe jeg kan bruke på soverommet eller noe sånn. Jeg har selvsagt lett lenge etter nye høyttalere, men har ikke funnet noe som passer meg. Det jeg er ute etter er noen...
  16. J

forslag til billig forforsterker?

noen som har forslag til en billig forforsterker? trenger ikke mer enn 2-3 innganger og to utganger.
  17. J

spørsmål ang. ekstra batteri

hvordan er det man skal jorde ett ekstra batteri som man har i bagasjerommet? på samme måte som man jorder en forsterker? jeg har hørt at det er bedre å kjøpe ett ekstra batteri, før man kjøper kondensator. stemmer det? og så har jeg en rockford fosgate HX2 15" sub i portet kasse. hvor liten...
  18. J

noen spørsmål om hjemmekino-forsterkere

heisann :D jeg har akkurat fått meg en sony STR-DE445 hjemmekino-forsterker og lurer på litt forskjellige ting :) på baksiden så er det 5.1 ch input (front, bak, senter og sub), om jeg skal ha lyd fra f.eks. en DVD-spiller, hvordan kobler jeg det da? og så lurer jeg på om det er mulig å få...
  19. J

Argon 7240, noe å satse på?

heisann :) jeg skal kjøpe meg nytt stereoanlegg nå, og har begyndt å se litt på høyttalere. Jeg har tenkt litt på Argon 7240. Noen som har hørt de spille før? finnes det noe som spiller bedre til omtrent samme prisen?
  20. J

hvilken forsterker bør jeg velge?

heisann! jeg lurer på hvilken forsterker jeg burde bruke til noen høyttalere jeg har tenkt å kjøpe. det jeg har lyst på av høyttalere er: CERWIN-VEGA VE-15F fremme, CERWIN-VEGA VE-12F bak, CERWIN-VEGA VE-5C senter og 2stk CERWIN-VEGA HD-12SX sub. er det noe vits med subbene? og klarer...