Søkeresultater

1. A

Pixelmagic HD Mediabox

Jeg har en 500GB Seagate som i utgangspunktet bråker mer enn 5400RPM-ugaven. Men etter at jeg satte på dempeføtter ble vibrasjonene mellom chassiset og hifi-møbelet mye mindre, og støyen forsvant nesten helt. Har forresten en Samsung Spinpoint 250GB liggende, som jeg ikke bruker. Er vel samme...
  2. A

Dsf

Synes det er god kvalitet på de tyske fotballsendingene. Både bilde- og kommentarmessig. Dessuten har de noen klin hakke sprø stuntreportere og reklame med ompa-ompa-musikk og lettkledde damer i pausen. Fullt show hele veien. Har fire hoder, men ikke 28.2 øst.
  3. A

Dsf

Hurra Takk for info! Gikk heldigvis greit å legge inn kanalen manuelt med opplysningene fra Lyngsat. Mottakeren er en Force 536. Det gikk ikke å søke etter kanaler på vanlig måte. Ble rimelig stressa, kan man si. Trenger sårt kanalen idag for å se FA-cupfinalen. Det du sier om trådløst tjafs...
  4. A

Dsf

Aaargh. DSF, hvor iallverden har denne kanalen blitt av. Plutselig borte fra kanallisten. Noen som vet?
  5. A

Pixelmagic HD Mediabox

Har vanskelig for å tro at SD-materiale kan bli stort bedre ihvertfall. Men nå er det jo her snakk om en HD-boks, så det som er mest interessant for de fleste er vel hvor bra bildet blir i høyere oppløsninger. Om dagens HD-filmer banker 3910 i 576P, er sikkert gjenstand for diskusjon. Tror nok...
  6. A

Pixelmagic HD Mediabox

Den store forskjellen er at hvis du kjøper en MB200 slipper du å lure på om den er bedre enn den billigere utgaven. Om det er noen hørbar forskjell aner jeg ikke. Har ikke testet dem mot hverandre. Teknisk sett er den eneste forskjellen at MB200 er utstyrt med en TCXO-dings for å minimere...
  7. A

Pixelmagic HD Mediabox

Kjøpte meg til slutt en MB200 etter å ha fulgt med på PMS-forumet en stund. Bruker den foreløpig bare til å se 576i-materiale på en CRT-TV. Må likevel si det er et stort løft fra Denonen jeg brukte før. Bildene er helt utrolig skarpe og levende. Er fortsatt endel småproblemer med firmwaren...
  8. A

Loewe tv ønskes kjøpt

Er det Loewe-Loewen eller Tandberg-Loewen?
  9. A

BJB Hjemmekino og hifi.

Hei, BJB. Hyggelig å se at flere har valgt VR4jr. Har hatt mine i et halvt år, og blir bare mer og mer fornøyd. De er virkelig "just right" når det gjelder allroundkapasitet. Har fylt mine med blykuler. Anbefales varmt, hvis du ikke alt har gjort det.
  10. A

Må ha det, bare må ha det..(cd-samling)

Lemonheads: Come On Feel the Lemonheads. "Awfully happy" og "Way too happy songs", ifølge omtalen til Mary Goldsmith på Amazon.com: "This is not very good. The lemonheads was turned from a gritty but funny/slapstick punk band to an awfully happy pop band. I am surprised that the new kids on...
  11. A

Pixelmagic HD Mediabox

Personlig synes jeg det tar litt mye av med features. Eneste som er viktig for min del er at den er en tilnærmet optimal 2-kanals transport for Benchmark-DAC-en, samtidig som bildekvaliteten tilsvarer det en decent DVD-spiller kan levere.
  12. A

United States

En Radioshack lydtrykkmåler, kanskje. Godt under halv pris i Jeb Bush-land. Veier lite, og tar liten plass.
  13. A

Problem med ny SATA disk

Sjekk BIOS også. Mulig SATA er "disabled" der.
  14. A

Tombstone - spesiale edition

Credit where credit's due.
  15. A

Pixelmagic HD Mediabox

Virker som PMS fortsatt har endel å jobbe med. FLAC er en must-have for min del. <copy_and_paste_from_pixelmagicforum> Roadmap of coming HD Mediabox features: May 2006 Resume playback after STOP for TS/AVI/MPEG files Minimize the gap between files when playing multiple files June 2006 FLAC...
  16. A

Tombstone - spesiale edition

Beste skuespillet Val Kilmer noengang har begått. I rollen som Doc Holiday. Film verdt å eie, IMO.
  17. A

Enormt med humming, strømlyd!

Vel, har prøvd forsterkeren på 6 av 10 kurser, da med alle andre kurser avslått. Med og uten jord. Med og uten kabling. Tenkte det kunne være et sinusdyr i sikringsskapet, men det var det ifølge elektrikerne ikke. Prøvde hos svigers, ingen brum. Prøvde på hytta, ingen brum. Konklusjon: Støy...
  18. A

Enormt med humming, strømlyd!

Kan fort være strømnettet. Har samme problemet selv. En forsterker som til tider brummer ganske kraftig. Har konkludert med at det er en av naboene mellom meg og trafostasjonen som er opphavet til støyen.
  19. A

hifi butikker i sandefjord og tønsberg?

God service også. Ikke minst.
  20. A

Hva drikker dere en fredagskweld?

En Bowmore passer bra til bl.a. Johnny Cash. Rødvin til Mazzy Star. AASS pilsner til hva som helst annet.