Søkeresultater

1. Geir Kristiansen

Dalis Entusiaster

Ingen tvil om at de store Daliene har behov for elektronikk med varm lydsignatur. Mine Euphonia MS5 låter fantastisk med AW250-R.
  2. Geir Kristiansen

NAD klubben

Noen som har hørt noe om oppgraderingsmodul audio HDMI 1.4 på T785HD?
  3. Geir Kristiansen

Dalis Entusiaster

Jeg tviler på at du kommer i mål med en integrert forsterker. Du skal tross alt bytte ut en effektforsterker som koster bortimot 15000 mere enn det du må ut med for H300. I starten kjørte jeg Ikon 8 på NAD T785 HD med bi-amping og savnet det helt store trykket i bassområdet. Løsningen var å...
  4. Geir Kristiansen

Dalis Entusiaster

Vet ikke helt hvordan du skal hente ut mere trykk bassen med å bytte ut AW250 med for eksempel Hegel H300. Begge er oppgitt til 2x250W og jeg tror nok at du ikke får det du ønsker. Jeg tror heller at det er litt mere membranareal som vil gi deg det du ønsker. På mine ms5 og tidligere Ikon 8...
  5. Geir Kristiansen

Oppgradering av høyttalere, fra Concept til Mentor/Helicon, trenger erfaringer og råd

Det du vil oppdage med å oppgradere HT er at Receiveren din får problemer med å drive alle HT. Jo bedre HT blir jo mere skal til for å drive de på fornuftig vis. Skal du få ut det fulle potensiale av de må du inn med en dedikert effekt på frontene. Dermed vil de være et bedre valg for de å...
  6. Geir Kristiansen

Ikon 8 med klasse D

Ikon 8 liker strøm, det fant jeg fort ut når jeg satte in en EC AW250R. Finn en kombo som gir en varm lydsignatur så har du god match med Daliene.
  7. Geir Kristiansen

Dalis Entusiaster

Jeg kjørte min først på en NAD T785HD men fikk ikke det rette draget på de. Med en EC AW250-R så våknet de skikkelig til liv. Dette sier noe om hvor mye strøm som skal til for å få de til å yte optimalt.
  8. Geir Kristiansen

Dalis Entusiaster

Alle som vurderer å kjøpe ny CD-spiler i dag bør helt klart vurdere DAC + NAS-løsning. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en dyr CD-spiller når mulighetene med DAC+NAS er så utrolig elegant. Kan garantere at det er meget få om noen som klarer å høre forskjell mellom CD-spiller og DAC+NAS i en...
  9. Geir Kristiansen

Naboklager fra "oven"

Hvilken takhøyde har du? Kan nesten garantere deg at selv om du klarer å isolere deg ut av betongen så er det kun lydhimling som kan berge deg ut av svigers klør.
  10. Geir Kristiansen

Koble EC Aw250R til ECI-5 - resultat?

Musikk er lagt til NAS(flac) og spilles av med Squeezebox til DAC. Jeg benytter EC Prelude PD1 som input til en NAD T785HD, som er satt til "analog bypass" og deretter inn til AWR 250. NAD'en er kun volumkonroll i Stereo. Det som skjer med et skikkelig effekt er at alle lydnivåer blir...
  11. Geir Kristiansen

Tastatur som ikke bråker

Logitech diNovo Edge Norsk
  12. Geir Kristiansen

Dalis Entusiaster

Det er ikke noe tvil om at Ikon 8 vokser når dem får nok støm. Jeg slo til på tilbudet på Musik Magazinet og kjøpte en EC AW250-R og det løftet stereo-siden noe helt fantastisk. Benytter da Squeecebox/CD mot EC Prelude PD-1 og inn i NAD'en der jeg benytter analog bypass og ut til AW250-R.
  13. Geir Kristiansen

Receiver og effekttrinn til Dali Ikon

Har samme høyttaleroppsettet og må si at disse vokser med effekt. Så skal du på med et effekttrinn så la det bli stort. EC leverer en varm lydsignatur og det synes jeg passer utrolig godt til disse HT. Søk i forumet om du finner beskrivelse av lydsignaturen på Emotiva og er denne varm så...
  14. Geir Kristiansen

Dalis Entusiaster

Etter at jeg satte inn Elektrocompaniet Prelude PD1 Dac skjønte jeg fort at dette kommer raskt til å bære mot en effektforsterker. Noen som har hatt EC AW250 DMB-R på Ikon8? Det jeg lurer mest på er hvordan lydsignaturen er.
  15. Geir Kristiansen

Hva hører du på nå?

Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways
  16. Geir Kristiansen

Hegel H1 Special edition sammen med System Audio XP60

Før man investerer i en cd-spiller så bør man man ta med i betraktningen om man heller skal gå for en ekstern NAS med Squeezebox. Utrolig behagelig å ha hele cd-samlingen på en fjernkontroll. Enten man benytter osx- eller androidtelefon så kan denne benyttes som fjernkontroll i tillegg til den...
  17. Geir Kristiansen

Logitech Harmony One

Problemet er at det ikke ligger noen fiks ferdig profil. Når du velger denne så spør de om det er fjerrnkontroll til denne og svarer du ja starter sekvensen med å overføre manuelt. De valgene som kommer deretter blir bare tull med denne fjernkontrollen til PD-1
  18. Geir Kristiansen

Logitech Harmony One

Noen som har forslag for å få satt opp Electrocompaniet Prelude PD1 på en Harmony One.
  19. Geir Kristiansen

Rotel RC 995 som mangler optisk...

En DAC vil selvfølgelig løse problemet da dens oppgave er å konvertere fra digital til analog. Spørsmålet du må stille deg er hva totaliteten av digitale signaler du har behov for. DAC'er har begrenset mengde med innganger så her går man fort tom for ledige plasser. Jeg ville ha sett etter en...