Søkeresultater

1. ragwo

Sonus Faber

Det er på høy tid at det blir opprettet en venntråd for disse smykkene fra Italia. Dette er tråden for erfaringer, lytteinntrykk, tips om elektronikkvalg m.m. for de som eier, har eiet, ønsker å eie samt er nysgjerrige på disse designperlene fra Italia. Her har dere sjefen sjøl i aksjon...
  2. ragwo

Erstatning for MDL-kondersatorer

Jeg har et delefilter som bruker MDL-kondensatorer over hele linja og lurer på om noen her inne har forslag til erstatningskondensatorer med en litt bedre toleranse enn 10%. Er MKP noe å satse på? Vil et bytte gjøre mye for lyden?
  3. ragwo

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus

Da var det på tide å opprette en liten tråd som omhandler det som står i stua mi. Fokus vil være på det tekniske, men jeg kan gjerne diskutere potteplanter og kandelabrer hvis det har noe å si for lyd- eller bildekvaliteten ;-) Utstyrslisten min er for øyeblikket som følger: Høyttalere: Sonus...
  4. ragwo

Antakelig verdens nest beste signalkabler

Når været i Bergen er slik, hva er da bedre enn et kabelmekkeverksted? Etter inspirasjon fra Norcads tråd Antakelig verdens beste signalkabel, tenkte vi at det var på tide å trå til selv. Plugger, kabel, strømpe, loddetinn, kaffe og brownies var handlet inn og alt var klart for årets første...
  5. ragwo

Superservice hos Resonans i Stavanger!

Jeg vil bare rette en stor takk til Resonans Lyd og Bilde i Stavanger! Jeg er på jobbreise for tiden og har dermed store hifi-abstinenser. De ble ikke bedre av at både Kari Bremnes og Kristin Asbjørnsen slapp skive rett etter hverandre. Jeg gikk innom Resonans, forklarte situasjonen og spurte...
  6. ragwo

Svekkede forbrukerrettigheter

Dette er lesning som får det til å gå kald nedover ryggen på meg. Det er ikke alltid like moro å få EU-direktiver tredd ned over øra nei.. Kort sagt handler saken om at reklamasjonsretten blir felles for hele EU/EØS. 2 års reklamasjonsrett kan bli en realitet selv på bilkjøp. Forbrukere vil også...
  7. ragwo

Lakkering av høyttalere i Bergen

Jeg har en senterhøyttaler som ikke matcher frontene og lurer derfor på om noen her inne kan anbefale et lakkeringsverksted eller lignende i Bergen som kan trylle fram piano-finish for en (rimelig) penge. Alle forslag mottas med takk! :)
  8. ragwo

Surroundprosessor med balanserte utganger

Hei! Jeg vurderer å ta skrittet fullt ut og gå for hjemmekino og lurer derfor på om noen her inne har tips på surroundprosessorer med balanserte utganger og hdmi inn/ut som ikke koster skjorta og halve slekta. Bruktkjøp er ikke noe problem. Jeg vil beholde musikkdelen av anlegget mitt som det...
  9. ragwo

Frakt av 100 kg høyttaler fra Dallas til Bergen

Noen som vet om noen fraktselskaper som tar seg av slikt til en mer eller mindre rimelig penge? De tradisjonelle som Fedex og UPS er noe dyre og sender alt med fly. Jeg har ikke noe imot å vente litt på varene, så landeveien til en havn og sjøveien videre er ikke å forakte. Noen tips?
  10. ragwo

Optisk vs coax

Er det noen som har en formening om hva som er best å bruke av optisk kabel og coax mellom drivverk og DAC?