Søkeresultater

1. Rovik

Hollywood Biosoffa

Noen som har denne kino soffaen i Norge? Den er populær på det svenske forumet. Ljudfokus sender ikke til Norge, men kan sende til f.eks Strømstad og kan hentes der. Den kan bygges slik du vil ha den, for eksempel buet eller rett rygg og så mange seter du vil ha. Hollywood Biosoffa...
  2. Rovik

Virkemåte av diffusorer og akustikpaneler.

Vet ikke om denne videoen er lagt ut tidligere. Denne beskriver virkemåte av forskjellige typer diffusorer og akustikpaneler. På slutten av videoen får du høre en test hvordan de ulike produktene oppfører seg. NB! skru opp lyden litt :) All About Diffusion - YouTube
  3. Rovik

Subkasse av legoklosser.

Lego kan bli brukt til så mangt. Det gikk med over 11000 byggeklosser av forskjellige størrelser for å bygge den. The most powerful LEGO-subwoofer in the world - long version. - YouTube
  4. Rovik

2 stk center kanaler ved siden av hverandre?

Leker litt med tanken om å ha 2 stk center kanaler ved siden av hverandre, i et hjemmekino oppsett. Slik at det blir en "større" høyttaler. Et bilde i paint, viser hvordan jeg mener. Noen som har gjort dette, og kan komme med noen råd?
  5. Rovik

Rovik's kino rom. *Sketchup skisser ferdig, rev.01*

Da har jeg endelig blitt ny huseier. Har sett meg ut et rom nede i kjelleren som skal brukes til kinorom. Rommet er ca 50% under bakkenivå, og befinner seg under balkongen på sørsiden av huset.Tre av veggene er som sagt 50% under bakkenivå og den fjerde veggen er selve grunnmuren til huset. Alle...
  6. Rovik

Lav lydstyrke??

Hei, jeg får lav lydstyrke når jeg bruker lydkablene som fulgte med playstation3 når jeg spiller av blueray film. Jeg kobler rød og hvit rca til min surround forforsterker. er det instillinger på ps3 som gjør dette? eller kanskje jeg skal gå for en optisk kabel fra ps3 til forforsterkeren.
  7. Rovik

Aktivt delefilter?

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe et aktivt delefilter av bra kvalitet til hifi? Skal bruke det mellom sub og satelitt høyttaler. Det skal være 2 veis stereo eller 2 stk mono filter. Norsk audioteknikk hadde slike tilsalgs for en stund tilbake. Dynamic presision har også filter, men de blir litt i...
  8. Rovik

Lyden er litt mørk/tilbaketrukket, trenger hjelp!

Har et par Dynabel super exakt, som jeg bruker på Vincent sp 991 mono blokker + EAD forforsterker og cd spiller. Jeg synes lyden er litt mørk/tilbaketrukket i mellomtone og diskant, de er også litt bassfattig syns jeg. Per i dag har jeg høytalerkabler av monster til 100,- meteren og standard...
  9. Rovik

HDMI trøbbel?

Har en projektor PJ TX 300 med HDMI 1.2 utgang. I mars skal jeg gå til innkjøp av playstation 3, har hørt at playstation 3 blir levert med HDMI 1.3 Hva skal jeg gjøre? Går det bra å plugge inn kabelen alikevell?