Søkeresultater

1. Gurba

Ubehagelig på høyere volum.

Jeg har et par Arendal Sound Tower, en Rotel RB-1572 og en NAD C658. Dette spiller meget vakkert opp til middels volum, men når det begynner å bli høyt blir stemmer, gitarer og ting i dette frekvensområdet ubehagelig. Det flyter over i hverandre og blir skjærende. Hva er det som vanligvis gjør...
  2. Gurba

Nad C658

Er det noen som har prøvd denne? Subutgang, mulighet HDMI, Dirac, streaming. Ser ut til å ha det jeg "trenger" i en stereo forforsterker.
  3. Gurba

Samsung UE65HU7505, ikke UHD Color på HDMI3/HDCP2.2-inngangen.

Jeg har ovenfornevnte TV og en Xbox One S. Når jeg kobler dette sammen på HDMI1, 2 eller 4 så kan jeg velge UHD Color på TV'en og Xbox'en sier at TV'en har støtte for 10-bit farge. Dette er vel og bra bortsett fra at disse inngangene ikke støtter HDCP2.2. Derfor må jeg bruke HDMI3 som har støtte...
  4. Gurba

Samsung UE65HU7505 clouding og hvite hjørner

Så har jeg endelig fått nok av denne TV'en. Ikke bare blir hjørnene hvitere og hvitere, men nå har jeg fått en del clouding utover store deler av skjermen. Den blir hentet og kjørt på verksted i morgen så får vi se hva som skjer. Om de bytter panel eller hva de gjør. Pengene tilbake hadde vært...
  5. Gurba

Velge inngang automatisk på Yamaha AVP

Mulig denne skulle stått i TV-avdelingen, men prøver her. Jeg har en Samsung UE65HU7505, en Yamaha CX-A5100 og en selvbygd PC. Pga handshakeproblemer kjører jeg for tiden HDMI fra PC til TV (HDMI2) for bilde og DP til HDMI til AVP for lyd. Det går også en HDMI mellom TV (HDMI4) og AVP for bl.a...
  6. Gurba

BD Wise Yay or nay

Jeg har Samsung Bd-spiller og Tv og begge støtter BD Wide. Er det noen som bruker det kg i såfall hva er fordelene? Er det noen som har prøvd, men ikke bruker det og i såfall hvorfor? Jeg har prøvd og det ble veldig myr farger og lys. Vet ikke helt hva jeg ender på ennå.
  7. Gurba

Samsung 7505 med hvite hjørner

Kjøpte en UE65HU7505 for ca 1,5 år siden. Ble litt lurt av at det stod bakgrunnsbelysning og trodde det var bakled og ikke kantled, men bildet var så bra at det fikk bare være. La merke til litt hvite hjørner, men dette forsvant når jeg stilte inn skjermen. Men det varte ikke lenge. Hjørnene får...
  8. Gurba

Kontohandling er nødvendig på Samsung Galaxy S5

Etter at jeg endret passord på googelkontoen min får jeg ikke logget inn på bl.a. Google play. Jeg har en trekant med ! i infolinjen. På den står det Kontohandling er nødvendig. Klikker jeg på den så får jeg beskjed om at En ending i kontoen din krever at du logger på igjen. Jeg prøver dette...
  9. Gurba

Erfaringer med DSU

Hvordan synes folket at DSU fungerer. Jeg synes det fungerer greit, men dialogen blir ofte lav og lengre bort på en måte. Dette gjør at jeg ikke bruker den så ofte. Flere som opplever det samme?
  10. Gurba

Onkyo PA-MC5501 erfaringer

Noen som har erfaring med denne og kan fortelle litt?
  11. Gurba

TV blinker pga kjøleskap.

TV'en på stua til ungene blinker når kjøleskapet kobler inn og ut. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få bukt med dette? Kjøleskapet står på samme kurs og jeg har ikke mulighet til å flytte det. Har en mistanke om at enten kjøleskapet eller fryseren forårsaker knepping i anlegget mitt...
  12. Gurba

NAD 208 lager brum

Kjøpte nylig en gammel Nad 208. Idag så hørte jeg at den lager litt bruk i høyttalerne. Jeg har ikke hørt det før så jeg tror det kanskje nettopp har oppstått. Hva er det som pleier i gjøre slikt? Den er koblet til ujordet kontakt og lyden er der om ikke noe er koblet inn på forsterkeren. Jeg...
  13. Gurba

TV'en slår på AVR uten at jeg ber om det!!

Jeg har en Samsung UE65HU7505 og en Yamaha RX-A3040. Disse er koblet sammen via ARC og Anynet+ er aktivert. Ting ser ut til å fungere som det skal med hensyn til lyd fra TV til AVR, volum på AVR styres av fjernkontroll til TV og at AVR slås av og på når jeg slår TV av og på. Problemet er at...
  14. Gurba

Takstativ

Jeg har Bose Acoustimass Redline 2.1-system jeg bruker til sidehøyttalere. Disse er montert helt oppe ved taket pga manglende vegg på ene siden og stort vindu på andre siden. Ha har lyst til å flytte den ned til litt over ørehøyde pga oppgradering til Atmos. Derfor lurer jeg på om noen vet hvor...
  15. Gurba

SVS PC13 Ultra vs PC13 Ultra DSP

Hva er den hørbare forskjellen på disse to?
  16. Gurba

Rotel RMB-1572 vs NAD M22

Er det noen som kan forklare hvorfor NAD'en koster over det dobbelte?
  17. Gurba

NAD M-serie

Dette må jeg si ser spennende ut: http://www.hifiklubben.no/Products/nad-m17-hjemmekinoforforsterker-72606/ http://www.hifiklubben.no/Products/nad-m22-effektforsterker-72598/ http://www.hifiklubben.no/Products/nad-m27-flerkanals-effektforsterker-72610/ Modulær oppbygging med mulighet for...
  18. Gurba

Takhøyttalere til Atmos, on-ceiling og ikke in-ceiling. Valg tatt og montert.

I løpet av november så kommer trolig firmware som gir min AVR Atmos-støtte og funderer derfor på høyttalere til taket. Siden jeg bare leier så er on-ceiling mest aktuelt. En ting er et par skruehull i taket, men store hull etter høyttalere... Har kikket en del på nett og fått inntrykk av at...
  19. Gurba

Problemer med handshake mellom PC og Yamaha RX-A3040?

Har en PC med et GTX780Ti koblet via HDMI til en Yamaha RX-A3040. Jeg har en del problemer med lyden fra PC. Ofte står det decoder off i skjermen til AVR'en. Andre ganger står det analog. Når disse står er det ikke lyd. Etter litt av og på blir det som regel, men har problemer med blipping av...
  20. Gurba

Ustabil lyd i MPC HC

Jeg kjører Kawaii auto install for å installere MPC HC med reclock, xy-VSFilter og LAV. Tar lyden ut ifra et MSI Geforce GTX780ti via HDMI og inn i en Yamaha RX-A3040. Problemet er at lyden blipper for et lite sekund av og til. Når det skjer så blinker dekoderinformasjonen på receiveren noe som...