Søkeresultater

1. pseudomono

Måle frekvensrespons i rom?

Hmm... sletts ikke dumt. Men du nevner å legge til EQ? jeg tenkte kansje å ikke manipulere signalet for mye, eller tenkte du en form for kompensering for ett eller annet.
  2. pseudomono

Måle frekvensrespons i rom?

Snickers-is: Må si at du har kommet fram med mye nevenyttig informasjon i de fleste innleggene dine. Setter pris på at du deler raust dine erfaringer og kunnskaper. Har fanget opp noe etterhvert. Det virker som at selve tilnærmingen til et bedre lytterom har en rød tråd, men det er ikke en...
  3. pseudomono

Vurderer kjøp av rørforsterker, trenger tips og råd :)

I samme prisklasse (6000,- kr) er det sannsynelig ingen alternativer. Du kan få 10watts rørforsterkere hosLjudia, men det kan bli noe snevert effektmessig. Høyttalermaching er stikkordet her. Når det gjelder MA KT88 må du regne med å bytte ut smårøra relativt raskt hvis du vil hente det beste ut...
  4. pseudomono

Jakten på billig "High end" kaffe...

Hei Er i ferd med å demontere/rengjøre bryggeenhet og bytte av de keramiske kvern steinene på en Jura Ena 5. I den forbindelse er servicemanualer er must. Her er det en tysk link med detaljerte servicemanualer som viser demontering av kverner, bryggeenheter osv i en detaljert bildeform. Siemens...
  5. pseudomono

Nakamichi Amplifier2

Tja... du spurte om det samme i 2010 :smile: og den gang svarte jeg at du var heldig hvis du fikk 1000-1500kr, men uten fjernkontroll er vel 800-1000kr mest sannsynlig verdien.
  6. pseudomono

QSound - sjekk STEREO kvaliteten din!

Dette går vel ikke under qsound, men sjekk begynnelsen på Amsterdam stranded live med midnight choir selected songs. Etter litt akustikk tiltak er sideveggene flyttet mange meter vekk i fra lytteposisjon. Den pendlende holografiske effekten av strengene går utrulig langt ut til sidene og skaper...
  7. pseudomono

Det er lov å si det, men du vil bli overrasket! Wilfa kverna gjør jobben selv med alle de skavankene den har! - litt fomlete tidsinnstilling - må kverne i flere omganger hvis du skal trakte full kolbe med sterk kaffe - støyer en del - ferdig kvernede kaffe kan være statisk ladet (blir fort mye...
  8. pseudomono

Bygger SEAS CA18RNX/27TFFC, 2½-way av Troels Gravesen

"det du ikke kan usynliggjøre må du fremheve" gammelt gjør der selv bygge ordtak. :) Ellers ser det veldig bra ut :)
  9. pseudomono

Exide's DIY Sub Kasse

Det er den minste overfresen hvis man ser bort i fra fasfresen. Trur den heter 1010 og har spindelbrems. Skinnestyringa følger med overfresen og skinna er en standar skinne som passer til det meste i fra Festool :)
  10. pseudomono

Exide's DIY Sub Kasse

Her var det mye bra verktøy! Har selv en overfres og en domino pluggfres i fra Festool. Pluggfresen er i denne sammenhengen genial til å sette sammen høyttaler kasser og til å lage sjulte forbindelser med. En overfres med styreskinne er heller ikke dunt å ha:)
  11. pseudomono

Jakten på de beste kaffebønner

Litt forsinket tillsvar men.... Vil si meg enig med Tronic og vil anbefale Gevalia sine produkter på Elkjøp. Først og fremst: Denne kaffen har lite syre å er fylldig og kraftig med en behagelig ettersmak.
  12. pseudomono

Life of Pi - Ny referanse innen bildekvalitet?

Samsara må også taes med i denne sammenhengen! Detaljerikdom og fargerikt! vanskelig å sette i kategori men en slags doku/natur/religion/samfunn hvor du får litt å tenke på underveis... Filmet med 70mm Samsara (2011) - IMDb
  13. pseudomono

Litt smaksak, men selv foretrekker jeg ca 60g til 1liter vann eller 70g til 1,2 liter(moccamaster) min enkle kaffeblogg hobbyprosjekter
  14. pseudomono

Det stemmer det at timeren er unøyaktig og noe vanskelig med å treffe riktig tid, men har man funnet riktig tid er timeren ganske stabil. Satte en liten prikk med tusj som referansepunkt til potmeteret på kverna som hjelp i ettertid.
  15. pseudomono

Wilfa kverna er god til sitt bruk, dvs til å kverne kok og filtermalt kaffe. Skal man kverne kaffe til 1,2 liter vann må jeg kverne i 2 omganger da timeren ikke strekker seg langt nok ved kverning et hakk finere en medium. For ny innvidde: Indikatoren på beholderen til kaffebønnene er kun en...
  16. pseudomono

Dette er interessant siden Zoegas er de mest brukte kaffebønnene som jeg drikker til daglig.(skånerost og sidamo) Blandet sammen med Moosoned malabar som også er min favoritt type når det gjelder fyldighet og crema bør dette bli bra:)
  17. pseudomono

Kjenner du leverandøren er det ikke noe problem med manuelt lokka/dårlig merket pose/dato. De aller beste kaffebønnene jeg har kjøpt kommer fra anonyme poser...
  18. pseudomono

Her er det et forslag til gode kaffebønner til espressomaskin som gir en litt mild men fylldig og smakfull kaffe. Den er litt bittersøt men har en god balanse. Litt smak av sort te kan også spores sammen med en antydning av sjokolade. Kaffen er mørkbrent og har lite syrlighet som gjør at denne...
  19. pseudomono

Skal du bare lage svart kaffe, hadde jeg kansje gått for micro 1, da det er en vesentlig nyere maskin en Ena7, men når det er sagt så har min Ena 5 fungert uten problemer i flere år :)
  20. pseudomono

Da har jeg også fått prøvd Illy's medium brente hele espressobønner.Den er god på det meste, fylldig og rund sammtidig. Ellers har den en balansert brent ettersmak med antydning til pepper i avsluttningen. Dette vil ikke bli noen dagligdags kaffe, det er den alt for dyr til (320kr kiloen) Da er...