Søkeresultater

1. Gesel

Tips til nye høyttalere? Akustisk musikk hovedsaklig.

Hei De siste ti årene har jeg vært mer eller mindre ute av gamet. Anlegget står i stua men det er mest bare for å ha lyd. Det består av en Parasound A23, en Primare pre med innebygget DAC samt Audio Physics Classic 10. Nå har interessen begynt å dukke opp igjen, og nærmere sommeren kommer...
  2. Gesel

Forsterker til Amphion Argon 3

Har vært borte fra hifi-verdenen noen år nå. Sist jeg var her var det Mentor 6 og Vincent som ga meg godlyd. Nå har jeg tid og økonomi nok til å slenge meg på igjen. Har bestemt meg for Amphion Argon 3 etter å ha hørt disse hos en kompis. Jeg har en liten NAD stående, men denne skal byttes ut...
  3. Gesel

Problemer med NAD integrert forsterker

Hei Har en NAD C315BEE som til nå har fungert bra. Men etter jobb i dag kom jeg og guttungen hjem og han skulle slå på forsterkeren. Men null reaksjon, dioda over av/på-knappen lyser oransje. Har prøvd å koble fra alt av ledninger, så nå er det kun strømledningen som står i. Uansett hva vi...
  4. Gesel

En liten housemix fra meg

Hei Hadde min siste spillejobb i 2005. La hobbyen på hylla da første ungen kom i hus :) Nå har jeg derimot funnet frem de gamle CDJ-500ene mine og DJM-500en min samt en 1210 og har lyst å spille litt igjen, mest for min egen del. Har ingen ambisjon om å spille ute igjen. Hadde vært...
  5. Gesel

World of Warcraft - Mist of Pandaria

World of Warcraft: Mists of Pandaria Preview Trailer - YouTube Ja, hva tror folket? Har ventet lenge på pandaren da det har ligget i kortene lenge at de skulle dukke opp. Men litt usikker, så ikke SÅ spennende ut i mine øyne. Mulig jeg installerer WoW igjen for å prøve. Blizzard overasket...
  6. Gesel

Dårlig lipsync, Samsung BD-P1580

Har en "aldrende" BD-P1580 med relativt dårlig lipsync. Lyden kommer ca. 0,2-0,3 sekund etter bildet, altså ganske sent. Jeg har kobla den opp til TV'en med HDMI. Jeg får samme resultatet om jeg kjører RCA til forsterkeren. Har seneste programvaren, la inn denne i dag da jeg trodde gammel...
  7. Gesel

Problemer med passthrough, TX-NR808

Kjøpe meg en sånn liten tass sist uke. Kobla opp i går kveld, men sliter litt med HDMI-passthrough. Jeg har kobla TV'en til utgang en, og CD-tuneren til CBL/SAT-inngangen. Alt funker som det skal når forsterkeren står på, men når jeg slår den av blir alt først svart, så kommer bilde og lyd på...
  8. Gesel

Har jeg valgt rett receiver?

Fikk min Onkyo TX-NR808 idag. Kjører med Samsung Bluray-spiller, Classé effekttrinn og B&W DM683. Har ikke pakket den opp enda, lurer på om jeg valgte rett. Det sto mellom denne og TX-NR1007. Jeg har ikke bakkanaler eller senter enda, men det kommer snart. Dog, det blir bare et 5.1 system...
  9. Gesel

Biamp?

Har en Roksan Kandy K2 og B&W DM603.. Det jeg lurer på om jeg kan koble på et effekttrinn på pre-out og la denne ta seg av bassen og bruke de interne forsterkerene i Roksan'en til å ta seg av diskant/mellomtone? Eller blir det bare bøs? Mulig dette er et elendig spørsmål, men jeg har rett og...
  10. Gesel

Roksan + hva?

Har en Roksan Kandy K2. Solgte mine Haydn Grand pga jeg vil prøve gulvstående. Ser Soundgarden har 1750 til 7000,-... HFK har også endel gode tilbud på Dali Ikon for tida.. Hvordan vil disse seriene matche Roksan?
  11. Gesel

Musikk med xylofon

Har alltid likt instrumentet, men først idag fikk jeg åpna øynene for det da jeg fikk en demo-cd av en kompis.. Den varme lyden, de nydelige tonene og den rett og slett herlig lekende "oppførselen" til instrumentet fengslet meg. Nå er jeg litt usikker på artisten på låta jeg hørte på, men er...
  12. Gesel

Trenger anbefaling til bilspill til PS3

Kjøpte meg PS3 (igjen) igår, og i påvente av Gran Turismo 5 må jeg ha noe å spille :p Har kun Fifa 2010, men dette kommer jeg til å gå fort lei. Bilspill er min genre.. Har spilt mye Grid og Forza siste året på 360'en, men bortsett fra de er jeg ganske blank. Noen som har spill de anbefaler...
  13. Gesel

PS3 - HDMI + analog lyd

Skal kjøpe meg PS3 idag.. Bilde blir ut med HDMI. Lyd blir etterhvert optisk når jeg får nye DAC'en. Kan jeg bruke den orginale playstationkabelen og koble lyd analogt til forsterkeren samtidig som jeg bruker HDMI til skjermen?
  14. Gesel

Forsterker til Sonus Faber

Har et sett Concertino jeg må ha forsterker til.. Har tidligere brukt ECI-2 som pre og Aragon 2004mkII som effekt. Meget bra kombo, men en kompis var gira på settet og jeg var gira på å prøve noe annet :) Fikk tak i en Classe CAP-2100 jeg har brukt en stund, men nå er også denne solgt. Har...
  15. Gesel

Balansere lyd for spesifikt program i Vista

Veit ikke helt om jeg legger denne under rett fane, men vi prøver.. Bruker per dags dato Vista. Spiller endel wow (jepp, en gang nerd, alltid nerd :D ) og bruker Ventrilo sammen dette. I raids bruker jeg øreklokke på ene øret og musikk via winamp på høyttalerene. Det jeg skulle ønske var å få...
  16. Gesel

Alvorlig strømfeil på DAC Magic?

Var på HFK i Trondheim i går for å plukke med meg en DAC Magic, men fikk beskjeden om at de ikke hadde lov å selge disse grunnet strømfeil. Var man uheldig å komme borti kablene bak kunne det forekomme at det gikk 230v rett i chassiet. De får inn nye i løpet at 2-3 uker visstnok. Er dette noe...
  17. Gesel

Vedrørende USB-DAC.

Har søkt litt, men finner ikke svar på akkurat dette. Vurderer å bytte DAC til en med USB, da sannsynligvis Abrahamsen. Men hvordan fungerer egentlig dette? Jeg kobler USB fra datamaskina til DAC'en og Vista (som jeg i dette tilfellet bruker) finner ut hva som er koblet til og gjør om DAC'en...
  18. Gesel

Integrering av sub i 2.1 system

Har solgt Sunfire True Subwoofer EQ'en og har bestilt meg en Sunfire HRS-10 (yea, nedgradering sucks)... Så er spørsmålet: Hvordan går jeg frem for å få integrert denne best sammen med stativ-htene? Det er snakk om System Audio SA505, som hverken har dypbass eller bass generelt :p
  19. Gesel

Koble sub, mangler utgang på forsterker

Har et oppsett bestående av ECI-2 og effektforsterker. Høyttalerene er selvsagt koblet til effektforsterkeren. Subben har høyttaler-tilkoblinger i tillegg til "vanlig" rca inn.. Kan jeg koble direkte fra ECI-2'en til subben med høyttalerkabler i og med at det ikke er koblet til høyttalere til...
  20. Gesel

Skal jeg slå av effektforsterkeren?

Har en Aragon 2004mkII. Denne har et relativt lavt strømforbruk når den er påslatt men ikke brukes. En jeg snakket med i dag anbefalte meg å ikke slå den av mellom bruk for å skåne komponentene (kondiser, strømforsyning, etc.). Stemmer dette? Er det like greit å la den være påslått? Har i snitt...