Søkeresultater

1. pseudomono

Svensk diy høyttaler bygget i flytsparkel

Setter inn en link til en dyktig svenske som har laget en annerledes høyttaler. Minhembio.com - Hemma hos Seas - Högtalare i FiberarmeratFlytspackel
  2. pseudomono

Frontplatens reduksjon av lydtrykk (høyttaler)

Ser på gammle høyttalere som feks: tandberg og SF snail på bilde under. Her er ca 50 prosent av arealet til elementene dekt til med frontplata, men det vil ikke dermed si at lydtrykket i fra høyttaleren er halvert. Går det an å beregne tap av lydtrykk i forhold til tildekt areal av høyttaleren...
  3. pseudomono

På jakt etter informasjon om sub-sat type Snail

Kan hende at dette går under vintage, men prøver for det :) Er på jakt etter bilder, informasjon om et veldig sjeldent sub-sat system som ble laget på 80? tallet. Mener at systemet ble kalt Snail. Det spesielle med dette var at satelittene var kobblet mot en sentersub via leddete paralell armer...
  4. pseudomono

Norges vakreste stereobenk?

Laget av en lokal møbelsnekker / kunstner. Arbeidet som ligger bak er helt enormt! sjekk detaljer som ut trekket til skuffene, nedfreste rammer, passninger og selvfølgelig utskjæringene. De andre møblene / gjenstandene han har laget, holder samme høye standard :) Møbelsnekker...
  5. pseudomono

FM båndet fullt?

Myndighetene vil at vi skal gå over til dab radio, fordi Fm båndet er fullt. Når jeg skrur eller søker på Fm båndet er det vel 95 prosent ledig (støy-uten sending) og kansje 5 prosent kanaler, og av de 5 prosent på Fm båndet, går mange kanaler igjen på 2-3 frekvenser; (slik er det der jeg bor)...
  6. pseudomono

*Radongass*

Hvor mange av dere er det som har laget hjemmekino i kjeller uten å ha sjekket om det er radongass i grunnen? Ser på kartleggingen av radongass på statens sider, og det er mange områder som ikke er testet :( Typisk for der jeg bor (Porsgrunn) er det lite/ingen informasjon tilgjengelig. Har selv...
  7. pseudomono

"Human centipede" 10 årets kvalmeste film?

Human centipede Tre damer får sydd munnen fast til en annens rompe slik at avføringen til den første dama blir "maten" til dame nr:2. Avføringen til dame nr:2 blir "maten" til dame nr:3..... Den første damen i lenken spiser som vanlig..... Ass to mouth får ny mening :)
  8. pseudomono

Valg av høyttaler elementer til terrasse høyttaler?

Vurderer å bygge høyttalere til å ha ute på terassen.Disse vil bli montert under overbygget, og er beregnet for fast montering. Så spørsmålet er: kan noen annbefale noen elementer som er beregnet til å stå ute hele året? Ser for meg 6,5" i ca: 10 liters kasser. -3 ved 60Hz Regner med at det...
  9. pseudomono

Stativer til seas minimonitor ferdig.

Her er det en byggelink til stativene :)
  10. pseudomono

Har noen sammenlignet Philips BDP 9100 mot 9500?

Har 9100 i bruk nå, men er bilde og lyd vesentlig bedre på 9500? Er klar over at spekken er bedre på 9500, men i praksis behøver ikke det å bety at det er "natt og dag" i bilde og lyd kvalitet :)
  11. pseudomono

Filmsnutt av ferdig Seas minimonitor

Beklager dårlig filming,lyd osv, men har ikke bedre utstyr:) Seas minimonitor Minimonitor og MA Luke
  12. pseudomono

Seas minimonitor ferdig, men trenger hjelp til hva jeg kan fuge sidene med

De av dere som har trebåt vet sikkert hva en kan bruke. Kravet mitt er: sort matt fuge som event. kan slipes uten at fugen smitter over i treverket.Fugen bør helst bli hard (ikke silikon). Vil helst bruke fuge pistol for best kontroll av fuge mengde :) Byggelink Ferdig! Fugene ser grå ut...
  13. pseudomono

Test av Ultra HD V2 avsluttet.......

Oppdatert 11.06.10 Dette skulle vært en positiv test av Ultra HD V2 men...... For å ta bilder av lerretet , kan jeg ikke bruke blitz, så ikke tenk på fargene. V2 duken på venstre side er en god del lysere en V1 til høyre.Som man ser av strukturen er V2 vevet annerledes. Som vanelig...
  14. pseudomono

Bygge link til Seas Mini monitor

Oppdatert 21.05.10 13.03.10 Da har jeg fått en start på mini monitoren som skal brukes sammens med MA'en. Monitoren er i utgangspunktet laget etter en oppskrift i fra SEAS 5INCH basert på CA 15RLY og 22 TAF/G. Kjøpte en føringsskinne til sirkelsaga på Clas Ohlson Har lenge tenkt på å kjøpe...
  15. pseudomono

Vinkasse til bar / hjemmekino (noen byggebilder)

Legger ut en link med noen bygge bilder til en vinkasse for de som ikke gidder å lete på hjemmesiden :razz: Helges hjemmeside Hvis det er av interesse, kan jeg lage en til med detaljert byggelink :razz:
  16. pseudomono

frukt / snack kurv til bar / hjemmekino (byggelink)

Her er det en byggelink til en kurv som jeg er akkurat ferdig med 07.03.10 :-) Helges hjemmeside
  17. pseudomono

gds benk med glass i topplate

Her er det en byggelink til en lav stereobenk beregnet for rørforsterkere.:) Helges hjemmeside
  18. pseudomono

Første inntrykk Ultra Hd og PT AE3000

25.01.10 Dag 16 av Ultra HD lerret Helges hjemmeside
  19. pseudomono

Var Tarantino med i filmen Inglourius basterds ?

Normalt pleier Tarantino å skrive seg inn en liten rolle i filmene han lager, men etter å ha sett overnevnte film ble jeg usikker om han han var med denne gangen. Noen som så han?:)
  20. pseudomono

"et isobarisk tanke eksperiment"

Alle vet at volumet på en høyttaler kasse, kan halveres ved å sette 2 høyttalere rygg mot rygg i kassen, mens man sammtidig bevarer egenskapene til høyttaleren. Men hvordan blir forholdet ved 3 elementer? Vil man med X anntall elementer kunne fjerne kassen/volumet bak det siste elementet siden...