Søkeresultater

1. K

Erfaringer med Troldtekt akustikkplater?

Hej muggost De fungere rigtig godt. Jeg bruger dem I loftet i min bio. Jeg kan klart anbefale dem. https://avforum.no/forum/index.php?resources/jbl-mini-bio.87/
  2. K

minHjemmekino JBL Mini Bio

Udstyrsliste. Højttalere: LCR: JBL Synthesis Sam1HF / JBL Sam2LF Side, bag og atmos: 10 x JBL Synthesis S4Ai Subs: 4 x JBL Synthesis S1S-EX (to originale og to selvbyg) Processor: Marantz 8802A Effekt: 2 x JBL Synthesis SDA 8300 og 2 x JBL SDA 4600 EQ: JBL Synthesis SDEC 4500P Billede...
  3. K

Panamorph Paladin DCR @ lygren

Du har nok ret i jeg blot burde læne mig tilbage og nyde min bio. Men man søger jo altid forbedringer :) Iris er helt åben og så sat tilbage i Auto 1. Er dette ikke ok? Giver et bedre sort niveau i nogle scener. Full lampespenning? Hvad er det for en indstilling hvis oversættes til engelsk...
  4. K

Lærred er dit :) DreamScreen UltraWeave pro v6. Som sagt 4 meter bredt 2.39. Afstand til projektor ca 6,8 meter. Projektor er en JVC N7. Har haft dette setup i 4 måneder. Så har testet meget. Have en ude og kalibrere og vi målte ikke 15 FL, vi målte knap 10,5. Men fordi mit rum er 100%...
  5. K

Hvordan med brug af alle pixels. Kan I se forskel på opløsningen? Hvad ville dit råd være i min situation. Køb/ikke køb Har et 4 meter bredt 2.39 lærred. JVC N7 fra 6,8 meters afstand. Er ikke ked af mit billed, men kunne jo godt bruge noget mere lys. Kan også se en fodel i at man med et tryk...
  6. K

Hej med jer @lygren, jeg skrev om anamorphic lens, tilbage i slut 2018. Du skrev dengang at du ville få mulighed for at teste en Panamorph Paladin DCR. Har du nogensinde fået teste en og hvad synes du om den. Hvis andre har en eller prøvet en må de selvfølgelig også gerne give info her...
  7. K

Offisiell tråd for madVR og madVR Envy

Madvr Envy er virkelig noget jeg ser frem til. Kører selv med HTPC med madvr i dag, men det at der er HDMi input kort i gøre den meget atraktiv. Der kommer to modeller. En model der har en MSRP på 5.500 USD og en til knap 10.000 USD. Den Zidoo de brugte kan den afspille direct source? Tænker...
  8. K

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Tak for dit svar. Har fået min nye JVC N7 nu og det er en rigtig lækker projektor. Den er for kalibreret til BT709. Kan man med fordel lave en profil hvor den er kalibreret til noget SDR BT2020 så man udnytter WCG? Hvis ja, og jeg nu vil lave sådan en profil uden kalibrering hvordan gøres...
  9. K

Nu har jeg lige fået hjælp af Gorm, med min gamle X7500, så den kan sætte til salg med ro i maven. Køber en JVC N7 og køber den så den er kalibreret inden jeg får den. Ved ikke om dette er optimalt, men kan jo altid kalibreres om. Mit spørgsmål går på kalibreringen. Skal de kalibrere den til...
  10. K

Hjælp til problem med JVC X7500

Tak Gorm, var lige præcis der fejlen var. Må have kommet til at tryk på knappen for den stod på Auto 1. Er nu slået fra og med helt åben iris igen grundet mit store lærred. Og alt ser ud til at fungere som det skal :)(y)
  11. K

Hjælp til problem med JVC X7500

Har fået et problem med min projektor. Problemet består i at den i mørke scener (ikke alle) ofte ændre på lyset. Dette betyder at lige når en mørk scene starter ser alt fint og "lys" ud, men så toner den "langsomt" ned så det bliver meget mørkt (efter 1 sek ca.) Dette er et nyt problem som...
  12. K

JVC DLA X7500 hjælp

Mange tak for jeres svar. Nu er der lidt at gå videre med (y)
  13. K

JVC DLA X7500 hjælp

Hej Jon, Tak for svar. Tror jeg i første omgang blot bruger BT.709. Er dog stadig ret ny i forhold til projektor. Så har nogle forskellige spørgsmål. Åben iris helt. Så du vil kører manuel og så på 0 det burde være helt åben ikke? Eller vil du bruge noget auto efter du har sat den manuelle...
  14. K

JVC DLA X7500 hjælp

Hej, I Danmark findes der umiddelbart ikke nogen der er rigtig gode til at kalibrere JVC projektor. Har haft en ude, men billedet er blevet alt for mørkt. Derfor søger jeg nu lidt hjælp hos jer i Norge, hvor der jo findes rigtig god folk til kalibrering. Jeg har et 100% dedikeret rum, som...
  15. K

Er da rigtig fint med fint med 4K plader og har da også en Oppo 203 jeg bruger til dette. Men vil så absolut helst have alt på NAS, så man ikke skal skifte film. giver også et meget bedre flow. "lygren, gad vide om man kan snyde ved at kører Zappiti'en gennem Oppo'en via dens Hdmi input...
  16. K

Vedr. tonemapping i de nye JVC projektor, så virker det ved den meta data der bliver sendt til dem som jeg forstår det. Jeg har lagt og ligger alle mine film på min nas server. Har så en Zappiti 4K hdr mini som afspiller. Men så vidt jeg ved sender den ikke korrekt meta data. Er der forslag...
  17. K

anamorphic lens

Du må meget gerne komme med en tilbagemelding når du har fået testet den nye linse fra Panamorph
  18. K

anamorphic lens

Hej, Ved ikke om det er det rigtig forum, men har en JVC DLA X7500 på et 4 meter bredt 2.39:1 Dreamscreen V6 AT lærred. Er rigtig glad for mit billede, men overvejer om jeg måske skulle investere i en anamorphic lens. De skulle kunne mængden af lys i billedet. Samt gøre det endnu skapere...