Søkeresultater

1. JosRuu

Lyd i og utenfor garasje

Jeg bygde meg garasje i fjor og måtte jo ha litt lyd i garasjen. Ikke noe fancy i det hele tatt men jeg monterte 6x9" i taket med kasse på loftet. Kjøpte en 12v omformer og en DAb bil spiller. Ble helt greit med tanke på at det bare er 2stk 6x9. Er jo bare å fylle taket med høyttalere så blir...
  2. JosRuu

Problemer med HD lyd på Pio SCLX86

Dette løste seg selv. Jeg og junior så en olsenbanden film i stereo og etter vi var ferdige md det så lot jeg alt stå på og gikk og lagde litt mat til han. Da jeg gikk ned igjen etter ca en halvtime så var plutselig støtten for hd lyd på plass og har virket siden. Sa ifra dette til pioneer og...
  3. JosRuu

Sub til hjemmekino bestående av B&W

Jeg har PC12 i ett rom på 3,5x3,5 og der fungerer den bra:) Sammen med 683,htm61 og 685. Kona har sluttet å ha pynteting på stuebordet for å si det sånn da kinoen ligger under stua:)
  4. JosRuu

Hvilken frekvens deler du subbene dine på?

Jeg har en SVS sylinder (billigste) og deler den på 150hz. Før delte jeg på 80 og det ble mye bedre etter jeg satte den til 150hz. Både film og musikk ble merkbart bedre:)
  5. JosRuu

Tidal og Spotify = Ubrukelig om du liker bra lyd!

Har ikke prøvd Tidal men har spotify og det blir kun brukt for å høre musikk, ikke for å lytte til musikk. Også blir det brukt ved trening. Ellers går det i FLAC.
  6. JosRuu

Problemer med HD lyd på Pio SCLX86

Har en tråd på facebook men skader ikke å lufte problemet her heller: Fra begynnelsen: Har en media pc som jeg kjører kodi på og streamer film med. Under avspillingsenheter har det stått DTS HD og True HD som støttede formater siden receiver ble kjøpt for 2,5år siden. Koblet til receiver med...
  7. JosRuu

Hvordan går man frem når man skal kjøpe hifi?

Ut å høres på diverse er første bud! Plutselig finner du noe du ikke har hørt Før som du liker godt. Sett deg opp ett budsjett (dette blir sikkert oversteget uansett....) og hørte på komponenter I denne prisklassen. 804 nevnes, da må det bli Diamond hvis du skal ha nytt og denne koster 79k er...
  8. JosRuu

Kodi/XBMC spiller ikke av annet enn engelsk lyd

De står riktig. De står iallefall slik de gjorde før og DTS HD lyd osv virker.
  9. JosRuu

Kodi/XBMC spiller ikke av annet enn engelsk lyd

Jeg har hatt HTPC`n oppe i stua i 14 dager pga tvn ikjelleren har vært på rep. Oppe her har jeg spilt av big hero6 med norsk lyd uten problemer. Pcn har da vært koblet rett i tvn. Koblet opp igjen i kjelleren i stad og da er pcn koblet igjennom receiver og til tv. Her vil ikke kodi spille av...
  10. JosRuu

Installere win 7 på pc uten DVD rom?

Ja det skal sjekkes:)
  11. JosRuu

Har deaktivert den som var der og installert en jeg har brukt før på de andre pcene. Har prøvd å avisspaltene mye av dritten som fulgte med men noe av det kommer faktisk tilbake etter en restart...kan prøve å ta en gjenoppretting og diverse opprenskinger og se om det hjelper noe mer.
  12. JosRuu

Sikker på det ikke vil hjelpe? Kjenner flere som klager på treg pc etter win 8. det er en 6mnd gammel Samsung pc, den var rask første gangen den ble slått på og nå går det ca. 30 sekunder å starte Firefox. Det er ikke installert mye rart på den, bortsett ifra alt som var på den når den var ny...
  13. JosRuu

Konas pc med win 8 er så inni hel..... Treg at jeg skal formatere den og installere win 7 på den. Men win 7 ligger på en DVD og pcn har ikke DVD rom... om jeg kopierer dvdn over på en minnepenn, vil det da gå å installere win 7 fra den? Eller blir det bare tull når pcn har restartet seg og...
  14. JosRuu

Emotiva vs embla?

Jeg har pioneer sc.lx87 receiver og pioneer er jo ganske lyse i toppen så kansje det ikke blir altfor god match med embla? Emotivaen tilfører jo også en del i bassen så når jeg har vent meg til det så blir embla kansje for slanke også? 'Når jeg hadde midgard så hadde jeg en yamaha receiver og...
  15. JosRuu

Emotiva vs embla?

Ok, så embla vil kansje ikke takle det noe bedre? Midgard 6.1 hadde aldri noe problem med dette men det er kansje forskjell på hvordan de og rotel sine D amper er? jeg må ikke på død og liv bytte heller, jeg syns det låter veldig bra med emotiva. Men det var nå en gang denne oppgraderingssyken...
  16. JosRuu

Emotiva vs embla?

Har ikke kjøpt noe enda nei men det er de jeg har sett på. Kansje de blir for svake for 683... Hadde midgard 6.1 en tid og det fungerte vanvittig bra men så er jo de dobbelt så kraftige og da. Jeg har faktisk hatt rb1572 innom på prøve men den slo seg av når den virkelig måtte levere og den er...
  17. JosRuu

Emotiva vs embla?

Har i dag emotiva xpa5 som jeg kjører på senter og fronter. Dvs to utganger på emotiva pr front som er 683. Og oppgraderingssyken er jo aldri langt unna... Hvordan vil embla coenia spille på 683 sammenlignet med emotiva? Emblaene er på 300 hver seg og den tredje er på 150. 150w burde jo...
  18. JosRuu

Prisutvikling Emotiva på brukten

Men så er problemet hva man skal kjøpe hvis man selger da... Er vel ikke mye som leverer like bra som emotiva med tanke på pris.
  19. JosRuu

Jeg ga 5000,- for min xpa 5 for 2 eller 3 år siden så det er klart det frister ja:) Posten kunne ikke frakte da jeg kjøpte, bring kunne men de skulle ha 1200(!) for det så løsningen ble privat frakt gjennom en kompis.
  20. JosRuu

Er det bare meg eller har Emotiva prisene gått rett til værs på feks finn.no? Ser flere XPA 3/5 som har ligget ute til 7000-10 000 og de virker til å bli solgt for disse summene også. En ny XPA 5 koster i skrivende stund 999 USD og det blir ikke mye over 10k ferdig hit så hva gjør at folk...