Søkeresultater

1. JosRuu

Problemer med HD lyd på Pio SCLX86

Har en tråd på facebook men skader ikke å lufte problemet her heller: Fra begynnelsen: Har en media pc som jeg kjører kodi på og streamer film med. Under avspillingsenheter har det stått DTS HD og True HD som støttede formater siden receiver ble kjøpt for 2,5år siden. Koblet til receiver med...
  2. JosRuu

Kodi/XBMC spiller ikke av annet enn engelsk lyd

Jeg har hatt HTPC`n oppe i stua i 14 dager pga tvn ikjelleren har vært på rep. Oppe her har jeg spilt av big hero6 med norsk lyd uten problemer. Pcn har da vært koblet rett i tvn. Koblet opp igjen i kjelleren i stad og da er pcn koblet igjennom receiver og til tv. Her vil ikke kodi spille av...
  3. JosRuu

Installere win 7 på pc uten DVD rom?

Konas pc med win 8 er så inni hel..... Treg at jeg skal formatere den og installere win 7 på den. Men win 7 ligger på en DVD og pcn har ikke DVD rom... om jeg kopierer dvdn over på en minnepenn, vil det da gå å installere win 7 fra den? Eller blir det bare tull når pcn har restartet seg og...
  4. JosRuu

Emotiva vs embla?

Har i dag emotiva xpa5 som jeg kjører på senter og fronter. Dvs to utganger på emotiva pr front som er 683. Og oppgraderingssyken er jo aldri langt unna... Hvordan vil embla coenia spille på 683 sammenlignet med emotiva? Emblaene er på 300 hver seg og den tredje er på 150. 150w burde jo...
  5. JosRuu

Prisutvikling Emotiva på brukten

Er det bare meg eller har Emotiva prisene gått rett til værs på feks finn.no? Ser flere XPA 3/5 som har ligget ute til 7000-10 000 og de virker til å bli solgt for disse summene også. En ny XPA 5 koster i skrivende stund 999 USD og det blir ikke mye over 10k ferdig hit så hva gjør at folk...
  6. JosRuu

AUX/iphone tilkobling i MB W211 med Audio 50 Aps???

Har kjøpt meg en w211 med aps50 spiller og skjønner at det ikke er bare bare å få koblet til en iphone til denne spilleren... løsningen ser ut til å være å kjøpe en nyere comand spiller men som en foreløpig løsning, finnes det noe? ser det finnes fm sendere man kan koble til men hvordan funker...
  7. JosRuu

Sparvar

Noen som vet hva som har skjedd med sparvar siden? og hvis noen har tips om/invites til lignende sider så tar jeg gjerne imot:)
  8. JosRuu

Beste lydplanke/mini surround til 5-8k

En kompis av meg har fått laget seg tv stue i kjelleren og skal flytte anlegget sitt ned dit. Me. Han må jo ha lyd i stua alikevel og stikkord er, lite,pent,WAF og skal selvsagt spille best mulig. Pris 5-8k. Noen som har mening om hvilket anlegg eller planke som burde sjekkes ut? Han vil ha...
  9. JosRuu

Pana PV60 støyer fra strømforsyning

Har en PV60 i stua som nærmer seg 6-7 år nå og i dag plutselig så har den begynt å støte fra strømforsyninga. Jo lysere bilde jo mer støy. Er det en lettvint måte å gjøre noe med dette på elle reddet bare å kaste den å kjøpe ny tv? den fungerer bra ellers og har fremdeles bra bilde. Den har...
  10. JosRuu

2 HDMI kabeler inn på 1 inngang?

Etter å ha flyttet på tvn så virker kun 1 HDMI inngang og jeg skulle gjerne ha koblet til 2 kilder så jeg slipper å bytte over HDMI kabelen hver gang junior skal se på film. Finnes det en HDMI splitter(eller i dette tilfellet det mtosatte) som gjør at jeg kan kjøre to kilder inn på samme...
  11. JosRuu

Hvordan kabel fra get fiber boks?

Jeg må flytte TVn i noen dager da vi skal pusse opp stua. Må da legge opp en midlertidig kabel fra get boksen som kommerfinn i huset og bort til tuneren. Jeg prøvde med en vanlig cat5 kabel og en skjøt fra den andre kabelen men da finner ikke tuneren signaler. Er det ikke vanlig cat5 kabel som...
  12. JosRuu

Skade forsterkeren med slik oppkobling?

Har ett par B&W i stua som jeg bruker på AirPlay, har strekt høyttalerkabel fra kjelleren og opp. Skal ha fest i kveld og 601 er ikke akurat bassmonstre:) så jeg har koblet opp xtz suben i tillegg. Men den har kun RCA inn og inngangen for HT kabler, ingen ut for HT. Jeg har da koblet ledninger...
  13. JosRuu

SVS pc12 nsd eller beholde xtz 99 w12.16?

Ikke at jeg på død og liv savner mer bass men det er dette jævlig spøkelset som er innom igjen da... Har en w12.16 i dag men ser litt på pc12, brukt. Har ikke hørt pc12 men har hørt ett par andre SVs og dypbassen de leverer er jo gull:) Men med stua rett over kinoen og kona som av og til...
  14. JosRuu

Vw MFD spiller, hvor kjøpe aux kabel?

Noen som kan tipse om en kabel eller boks som passer til denne spilleren? Kjøpte en aux kabel hos bilradiospesialisten som skulle passe men her var kontakta som skulle inn i spilleren speilvendt av hva den skulle være. De skulle sjekke opp både det ene og andre men hørte aldri noe mer derifra...
  15. JosRuu

Hvor er presentasjonen min?

Finner ikke igjen presentasjonen av hjemmekinoen min etter forum oppdateringa, har den blitt slettet eller har den bare blitt gjemt en eller annen lur plass?
  16. JosRuu

Får ikke justert volum på receiver med Spotify på AirPlay fra iphone

Skal lage sone 2 i stua og har testet ut litt med sone 2 nede i kjelleren så lenge. Bruker pioneer sin app for å styre receiver på nettverket og streamet fra Spotify via AirPlay på iphone. Dette funker fint bortsett ifra at det ikke skjer noe når jeg justerer volum i Spotify, da må jeg gå inn i...
  17. JosRuu

WAF stereo forsterker med AirPlay?

Har nesten fått overbevis frua om at vi må ha ett lite anlegg for streaming i stua og siden jeg har ett par B&W 601 og vi begge har iphone og iPad så trenger vi egentlig bare en liten forsterker med AirPlay. Men hvor mye er det å velge i som har AirPlay og ikke koster all verden? Kommer ikke...
  18. JosRuu

Ny laptop med win8, helt sinnsykt treg

Kjøpte en Samsung laptop her for noen dager siden og opplever den som helt vanvittig treg og fryser og låser seg med jevne mellomrom. Har lagt inn Firefox, office, utorrent og virus program. Trykte på kontrollpanel for 10 minutter siden og den har fremdeles ikke klart å åpne vinduet... Er det...
  19. JosRuu

Problemer med FN taster på samsung notebook

Har reinstallert windows 7 på en pc for en kompis av meg men etter å ha gjort det så får jeg kun volum opp og ned til å funke ved å bruke FN tastene. Lysstyrke på skjermen fungerer ikke. Har installert alle drivere fra samsung sine sider som skal være på denne pcn, heter NPN535U3C. Har prøvd...
  20. JosRuu

Hvordan få lyd fra kjeller og opp til veranda?

Har kinoen i kjelleren og vi driver og bygger ny veranda på andre siden av huset. Har lyst til å ha sone 2 på verandaen men å strekke kabler fra kinoen og opp dit blir noe skikkelig dritt forå være ærlig. Så derfor lurer jeg på om det finnes en annen måte å få det til på? Trådløse høyttalere med...