Søkeresultater

1. K

Klassisk musikk

Har bestilt Beethoven's 3-disk BluRay + Mozart (feiger ut litt, ja) for å teste dette ut. Tidlig julegave til meg sjøl :) Veldig, veldig spent på lyden!
  2. K

Klassisk musikk

Generelt spørsmål: ofte, på film, så hører man klassisk musikk med en hel del trøkk og dynamikk. Alle mine klassiske cd'er mangler denne. Tenk Star Wars, Star trek og liknende. Det virker nesten som om klassisk mikses forskjellig til film og CD. Er det noen som kan forklare hvorfor det er slik...
  3. K

Patos 501 MKII - noen som har specsheet på disse?

Jeg bruker en ADA Suite 7.1 forforsterker, konfigurasjon over software, der kan jeg styre crossovers fra mains til sub. Hva gjør man normalt da? Ruller over på samme frekvens?
  4. K

Patos 501 MKII - noen som har specsheet på disse?

Har forsterket anlegget med en Klipsh 15" SubWoofer (går helt ned i 18Hz på papiret, og den blåser luft!!). Jeg vil rulle av bassen fra mine Patos 501MKII nært "sannheten", men finner ingen tekniske data på Patosene etter omfattende søk på nett. Er det noen som tilfeldigvis kan/har disse tallene...
  5. K

Star Wars: The Force Awakens

Denne kommer på bluray 5April, men vet noen om det også da kommer en 4K utgave?
  6. K

Tove Lo - Talking Body

Noen fler enn meg som synes denne var hysterisk morsom å høre på? :) https://www.highresaudio.com/artist.php?abid=284660
  7. K

Kalibreringshjelp i Frogner (Sørum kommune)

Og jeg er lykkelig! :)
  8. K

Det kan virke som om jeg fant ETT problem ila gårsdagen - jeg hadde "Bass Limiter" satt til -24 DB, noe som er litt pussig, men da jeg satte denne til OFF så fikk jeg straks litt mere punch i lyden. Da hadde jeg allerede fjernet mikrofoner og HDMI kabler brukt i kalibrering, så jeg tror jeg...
  9. K

Her er ymse forsøk. Mic er IKKE kalibrert med fil, men den er kalibrert mht lydnivå. Lydkort IKKE kalibrert. Jeg mutet alle høyttalere bortsett fra venstre front, for å skaffe et så rent bilde som mulig. Jeg tror det uansett er nok å ta tak i her. Sveipet fra ca. 5 og til 2000Hz ETC GD...
  10. K

Jeg tror ikke jeg har noen kalibreringsfil til mic. Bør jeg måle hele anlegget, eller bare én og én høyttaler, og holder det med at jeg sender lyd gjennom HDMI, eller bør jeg bruke audio ut fra laptop? Skal jeg måle fronter + sub samtidig, eller bare fronter uten sub og deretter sub...
  11. K

Jeg gjorde noen forsøk i går, men tror at oppsett av REW ikke var optimalt. Jeg har en kondensator mikrofon (Samson G-Track | Teknikmagasinet.no) som hører alt mellom 20-16k, og koblet laptop til HDMI da jeg kjørte målinger, det gav meg noen kaningrafer som overhodet ikke så fine ut, så jeg...
  12. K

Heisann! Jeg har den vante situasjonen at jeg har "fått lov" til å ha anlegget mitt ETT sted i huset, og der skal det være. Jeg har store problemer med å justere nedre del (bass) for å få litt trøkk, og føler at det er mye mellomtone jeg ikke hører. Det burde ikke være noe problem å få til, men...
  13. K

Hjemmekino sofaer fra FNKY.no?

Jeg lurer litt på hva slags bord dere evt har foran disse? Bilder?
  14. K

Get HD PVR og Brumming i anlegget

Jeg kjøpte en padde med galvanisk skille for antennekabel (Belkin). Selvfølgelig bare hann/hann, så jeg måtte finne en konverter fra krigstia, men det brummer ikke mer. Det er bare en irriterende høyfrekvent pip fra boksen nå, men det kan jeg ta med kundeservice. Takk for innspill!
  15. K

Get HD PVR og Brumming i anlegget

Når jeg kobler sammen min GET HD PVR til anlegget mitt opplever jeg noe jeg ikke har sett siden jeg var fjortis: det brummer av el-støy i alle høyttalere, selv om kun effektforsterkerne er på (ikke forforsterker). Litt av/på med kabler viser at problemet ENTEN ligger i antennekabel mellom...
  16. K

AV8003 - Trenger desperat tips til oppsett

Er det noen som i det hele tatt både HAR og er fornøyd med AV8003? Jeg må inrømme jeg sliter med å like'n sjøl..
  17. K

AV8003 - Trenger desperat tips til oppsett

Hei, Alle! Beklager alle trykkfeil på forhånd, jeg har dysleksi så det monner, men skal prøve å gå over stavinga her noen ganger for å ta unna det grøvste! Jeg lurer på om det er noen som har tatt notater, eller på på annet, magisk vis har en slags "slagplan" for oppsett av en Marantz AV8003...
  18. K

Vantage VT-1 Full HD

For å svare meg selv ang. Logoer på TV-kanalene: - Logo bildene skal ligge i mappe ved navn "CHLogo" - Bildenavnene må tilsvare kanalnummeret og forstaves med "T" for TV og "R" for radio Eksempler: T0001.bmp <-- TV kanal 1 R0001.bmp <-- Radio kanal 1 Om bildene: Størrelser: 96 x 62 pixler...
  19. K

Vantage VT-1 Full HD

Da begynner ting å falle på plass her. Jeg har vel noen spørsmål igjen til jeg er i mål tipper jeg: Spørsmål: om NRK3 / Super HD Denne vil bare ikke, selv om jeg har lagt den inn med korrekte tall fra listen som ble postet av bobi. Jeg har gjort dette med et program som heter "Channel Editor"...
  20. K

Vantage VT-1 Full HD

Vel, jeg endte opp med å kjøpe denne - det ser ut til at det er en boks som vi kan ha glede av en liten stund fremover. Jeg kjøpte den uten harddisk, tanken er å legge inn en SSD innen kort tid, så jeg har ikke fått testet ut noe PVR eller timeshift funksjonalitet enda. Det jeg la merke til...