Søkeresultater

1. M

Tunge høytalertårn på spikes - beskytte parketten

Mine 2 høytalertårn står på spikes, ca 4-5 cm- over parketten. De er hver seg 21 kg. tunge Fins det noe som kan erstatte ''spikene''? Jeg vil av og til flytte på høyttalerne og må beskytte parketten.
  2. M

Ny Marantz NR1711

Min surroundreciver Yamaha RX-A1030 ''tok kvelden''(forklaring under) og jeg må kjøpe ny 2 spørsmål: - Er Marantz sin nye NR1711 til kr. 8 000,- såpass god at det er verdt å vente til ut i juni før levering? - Eller har forumet et bedre forslag i denne budsjett klasse? Denne pris er omtrent...
  3. M

Verdt å vente på Marantz NR1711

Min sourrondreciver Yamaha RX-A1030 ''tok kvelden''(forklaring under) og jeg må kjøpe ny 2 spørsmål: - Er Marantz sin nye NR1711 til kr. 8 000,- såpass god at det er verdt å vente til ut i juni før levering? - Eller har forumet et bedre forslag i denne budsjett klasse? Denne pris er omtrent...
  4. M

Erstatte Panasonic 42' Plasma tv fra 2006

Hei. skal jeg velge OLED tv, som erstatning for min plasma TV? Jeg ser mye filmer / serier. Bor i en lys hjørne leilighet med masse stue vinduer på 2 av de 4 vegger. Jeg er en økonomisk type, og kjøper gjerne fjorårets modeller. Dvs. tv som er satt godt ned i pris fordi nytt er på vei inn...
  5. M

Ny surround prosessor!

Hei , er det mulig å få tips / råd til å erstatte min surround prosessor Yamaha RX A1030? Som du skjønner, er ikke dette noe 'high end' eller middels budsjett ;-) Den var koplet opp i mot listen under + en laptop som videreformidlet Altibox TV tjenester og TV. Vil gjerne beholde: - 5...
  6. M

surround possessor 'tatt kvelden' - spør om råd om ny!

Hei , er det mulig å få tips / råd til å erstatte min surround prosessor Yamaha RX A1030? Som du skjønner, er ikke dette noe 'high end' eller middels budsjett ;-) Den var koplet opp i mot listen under + en laptop som videreformidlet Altibox TV tjenester og TV. Vil gjerne beholde: - 5...
  7. M

Ser på film. Skal skifte ut 42' Plasma TV. Hva er best for film?

Hei, noen gidd forbarme seg over en gammel forvirret gubbe, som liker å se på filmer 🧙‍♂️ Som jeg skriver i overskriften, er jeg blitt forvirret av Led, Oled osv. Grunnen til at jeg for 12 år siden valgte plasma, var at Led ikke var noe særlig for film - Hvilke 65' er best for film i ''økonomi...
  8. M

Feilmeldingen ''3 - W'' ved montere pre-amp hjemmekino

Hei, 3 saker jeg håper å få innspill / hjelp på. Sak 1). Hva er feilmelding ''3-w''? Monterte en 25 år gammel analog effekt forsterker fra Rotel ( THX verifisert) opp i mot digital hjemmekino prosessor. - Prosessor Yamaha RX-A1030 gir feilmeldingen ''3-w'' etter kalibrering av hjemmekino...
  9. M

Bytte ut gammel Plasma til 65' Andreoid , OLED eller LED?

Hei, ber om tips og råd til hva skal jeg skal erstatte min Panasonic Plasma TV med? Forvirringen er komplett :oops: Kommer ikke til å kjøpe det nyeste, men fjorårsmodell, som har sunket mye i pris. Sameiet har avtale med ''Altiboks'' (kabel). Jeg har beregnet at max 65' tommer er det plass til i...
  10. M

Sound Dynamic hjemmekino høyttalere - Rotel analog vs. Yamaha digital prosessor

Hei, vet ikke om jeg treffer rett gruppe med min forespørsel om hjelp. Saken er den: - Er det noe jeg gjør feil med oppsettet på Yamaha'n? Da jeg ble tvunget til å gå fra analogt til digitalt, falt valget på ''Yamaha Avantage RX-A1030''. På ''papiret''; masser av krefter i Yamaha'n, i...
  11. M

Sound Dynamic hjemmekino høyttalere - Rotel analog vs. Yamaha digital prosessor!

Hei, vet ikke om jeg treffer rett gruppe med min forespørsel om hjelp. Saken er den: - Er det noe jeg gjør feil med oppsettet på Yamaha'n? Har 5 canadiske ''Sound Dynamic'' høyttalere fra 1996 til mitt hjemmekinoanlegg, supportert av analogt Rotel THX prosessor anlegg!' Høyttalerne har fungert...