Søkeresultater

1. Shallow_

Rom i rom (kjeller med pipe)?

Veldig stilig, og god løsning med pipa :D (fikk den en annen lyd ? ;) )
  2. Shallow_

Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Da var det omsider tid med en liten amazon bestilling igjen gitt. Var litt annet oppi og, ny gasslift til stol etc. Med Corona som k;dda med kino releaser, og filmselskapene synes streaming kunder er viktigere enn disc kunder så blir det som det blir. Men nå tok jeg en runde med noen 4k +...
  3. Shallow_

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Kommer nok ned før eller siden. I samme båt, x500 som jeg er meget fornøyd med. Men jeg har aldri vært tilhenger av å oppskalere materiale, og det er fremdeles mye mer 1080p enn 4k der ute, så x500'e er fremdeles fornuftig. Kunne evt vært aktuelt å ha x500 til 1080p og en N5/7 til 4k. Kanskje...
  4. Shallow_

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Enda viktigere, hvor blir det av tilbudene på disse ? Går å venter på at N7 skal bikke under 60k jeg ;)
  5. Shallow_

Det har blitt en lengre pause siden lite nytt har blitt gitt ut. Første av interesse er New mutants neste uke. Men største problemet er at det ikke er 2-3 mnd med filmer annonsert som jeg kan forhåndsbestille for å holde snittfrakten nede. Og når bl.a. disney nå vurderer å avvikle disc, så må...
  6. Shallow_

Godt å se at noen holder filmbransjen i live om dagen :D Plukka opp noen 4k fra CDOn 5 for 600 her for en uke siden, skal ta bilde en dag.
  7. Shallow_

Panasonic ub700

Jeg hadde liknende problemer med min ub700. Leverte inn til power med en kopi av mad max som bugga hver gang samme plass l. Testa i butikk med en annen spiller slik st de fikk se det var spiller og ikke disc. Allikevel ble spiller returnert ufixa med forklaring at det var disc det var noe...
  8. Shallow_

Sorry, tok ikke høyde for KF ;)
  9. Shallow_

Kjellerkino i tilbygg

Forstod det :D
  10. Shallow_

Hvorfor ikke gå rett på aircondition/varmepumpe ? Beste innvesteringen jeg noen gang har gjort. Har faktisk for bare noen uker siden montert innedel nr 4. Dedikert AC til datarom.
  11. Shallow_

Kjellerkino i tilbygg

Jeg har ingen planer om å gå ett eneste hakk under 'ambisiøst', det får da være en viss minimums standard her :D Ja, når/hvis det blir noe så blir det godt dokumentert med bilder av hver skrue og trekloss ;) Er begge dere i stavanger ?christr og Toroluf ?
  12. Shallow_

Kjellerkino i tilbygg

Hei, ja stavanger, Hundvåg. Fikk svar fra byggestart.no og de anslo 500k++ basert på mine ønsker. Nentve de har vært borti endel nedgravde garasjer som har havnet på 500-1.000k :( Kan jo sjekke litt mer, men med en gang det bikker 200k så endres tidsforløpet fra snarest til 10+ år er jeg...
  13. Shallow_

Kjellerkino i tilbygg

Det skal jeg jo, laget med en 'glipp' en sak på byggstart.no (trodde jeg hadde noen sider til før jeg sendte inn saken) så ser hva som dukker opp der. Det var også noe av det neste, hvorfor falt ditt valg på ren betong kontra leca e.l. ? Og hva er grunnen til at du anbefaler en halvmeter...
  14. Shallow_

Kjellerkino i tilbygg

Takk, da er nok dette lenger frem i tid enn jkeg hadde håpet :( Det vil jo for meg og inkludere graving og bortkjøring og det som eventuelt hører til. Vet ikke helt hva som er under der. Har sett for meg at en normalt stor gravemaskin kan grave ut det hullet på etpar dager. Og selv en...
  15. Shallow_

Kjellerkino i tilbygg

Veldig artig prosjekt, og ganske likt det jeg drømmer om i forbindelse med en eventuell lottogevinst ;) Nå er det veldig lite penge snakk i disse trådene, men kan jeg spørre hva kostnaden på selve betongjobben kom på ? Mine planer går ut på et kjeller tilbygg på 9x7m med høyde (dybde) 3m. Er...
  16. Shallow_

Det er ikke sonekoding på 4k/UHD disker nei. Men Bluray disc som følger med i pakken vil alltid være koplet mot sone, og låst/ulåst basert på filmselskap.
  17. Shallow_

Matte - geometri - hjelp

Benytte seg av ingeniørene på Avforum for å løse hjemmeleksene dine.. genialt :D
  18. Shallow_

Hvordan knuse en sten?

Jeg mener å ha sett eller lest noe nylig at noen tonn ammoniumnitrat bør fikse biffen ;)
  19. Shallow_

Litt nytt siste par ukene
  20. Shallow_

4k HDR På en 1080p SDR projektor .....teknisk løsninger.

Det virker jo ikke som projectoren din har e-shift heller, så da er det jo egentlig bare 1080p du skal ha. enkleste ville jo være å også rippe bluray'ene som følger med 4k filmene, men hvis ikke så må du konvertere. Jeg stripper 4k til sdr med panasonic ub 700 + hdfury integral, men jeg...