Søkeresultater

1. classic46

Viasat og Canal Digital= sant, men hva skjer?

Har hatt X-antall Viasat tunere, men aldri trengt å bytte SIM-kort . Men tar det ut innimellom på den nyeste tuneren og renser det litt for støv? Og så virker det igjen. Det kommer nok Mail til deg også, en dag. Det er en god stund til de kutter ut den «gamle» satellitten. Sent from my iPad...
  2. classic46

Yamaha v6a og LG oled cx arc problem

Den er helt ny, ja. Du finner manualen på nett. Gå igjennom det som står der. HDMI control må aktiveres. Sent from my iPad using New Forum mobile app
  3. classic46

Da skal du få lyd ut fra apper. Men hvor gammel er din receiver ? Og test hva du får av lyd i TV…. Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  4. classic46

På min LG kan jeg velge PCM eller Auto. Bruker alltid Auto. Littlenger ned på min LG i lydmenyen også DTV settings. Også Auto på den. Da får jeg 5.1 på Netflix osv. Pass også på at du har en oppdatert HDMI kabel. Sent from my iPad using New Forum mobile app
  5. classic46

Min Yamaha switcher automatisk til AV4 når jeg bruker app i min LG Tv. Husk også på at HDMI-CEC også må være aktivert på TV. Sent from my iPad using New Forum mobile app
  6. classic46

Viasat og Canal Digital= sant, men hva skjer?

Jeg har hatt Canal Digital siden 1998 og Viasat siden 2002. Aldri noe problem med opptak etter oppgradering av boksene. Ps: det kom Mail i dag fra Allente om alt som kommer til å skje. Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  7. classic46

Bruke TV eller forsterker som HDMI-switch?

Hele vitsen med receiver er jo slik du har koblet. Og du kan jo bare bruke en fjernkontroll om gangen. Din receiver er jo noen år, men min snart 5 år gamle Yamaha switcher fort nok mellom satellitt-tunere. Har du aktivert HDMI CEC så skal alt switche automatisk når du trykker på Netflix på din...
  8. classic46

Ukjent feilkode Canal Digital

Da er det ikke Canal Digital lenger. Da er det Telenor TWe....og i følge Facebook har de hatt problemer i dag. Sent from my iPad using New Forum mobile app
  9. classic46

Ukjent feilkode Canal Digital

Ta strømmen på dekoder. Er det satellitt eller kabel du har ? Sent from my iPad using New Forum mobile app
  10. classic46

LG C9 Dimming

Og tilbake til menyene i HDR/Dolby Vision. Det er vel forskjell på Vivid-Movie Bright og Movie Dark, ? Eller har kalibreringen låst tv til en mode ? Sent from my iPad using New Forum mobile app
  11. classic46

LG C9 Dimming

Ok. Uten at jeg egentlig ikke vet hvorfor det er forskjell og jeg ikke har DV på min 4K spiller, så ville jeg ha prøvd en annen 4K spiller. Og sjekket innstillinger på Apple TV. Og finne flere filmer å sammenligne med. Men det kryr jo ikke av 4K filmer på disc med DV. Og vi vet jo ikke hvilken...
  12. classic46

LG C9 Dimming

Du har ennå ikke svart på hvordan innstillinger er på HDR eller Dolby Vision menyen, og om de er like på de to inngangene du bruker ?? Sent from my iPad using New Forum mobile app
  13. classic46

LG C9 Dimming

Har ikke prøvd Apple TV, men det er ikke uten grunn at det finnes mange videoer på YouTube om hvordan man stiller inn Apple TV på beste måte. Hva står innstillingene på Dolby Vision menyen på? Movie Dark-Movie Bright eller Vivid ? Og står det den samme innstillingen på den HDMI inngangen du...
  14. classic46

LG C9 Dimming

Når en TV får et signal med HDR eller Dolby Vision, så blir også bildemenyen som styrer HDR eller Dolby Vision tilgjengelig. Så det hjelper ikke hva man gjør mrd bildeinnstillinger på de vanlige billrdinnstillingenr, for de har ikke noe med HDR eller Dolby Vision å gjøre. Og når TV viser HDR...
  15. classic46

Samsung F8005 og Netflix

Det er så enkelt at din TV er for gammel til å kunne gi deg en moderne utgave av Netflix. Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  16. classic46

nye Bd disker med kornete bilde

http://starmedia.no/ Sent from my iPad using New Forum mobile app
  17. classic46

Nå ser jeg på Midway fra Viasat Film på parabol. Ingenting å si på bildekvaliteten. Akkurat sånn det skal være. Min TV: snart 5 år gammel LG LED 4K. Sent from my iPad using New Forum mobile app
  18. classic46

Som sagt før, en del «uavhengige» filmer kommer på samme selskap i Skandinavia, og de sparer penger på å barbere vekk best mulig lyd og bilde. Midway er på dette selskapet. Kjøp den og andre «uavhengige» fra Amazon UK eller USA, så får du «the real thing». Sånn har det vært siden filmer kom som...
  19. classic46

Utstyr foran forsterker

For subwoofers equipped with a speaker-level input and a speaker-level output, simply connect the receiver speaker outputs to the speaker-level input on the subwoofer and the speaker-level output of the subwoofer to your speakers. Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  20. classic46

Dolby Vision og Atmos på Disney +

Spørs om din TV er ny nok til å støtte Dolby Atmos. Har du prøvd Netflix ? Kan også hende at Disney app i Philips ikke støtter noen av delene. Apper i TV som Netflix og Disney kommuniserer med server som sender ut bilde og lyd, og da ser du straks hva du kan få av bilde og lyd. Min 4 år gamle...