Søkeresultater

1. B

Sende 4K 60 Hz bypass Yamaha RX-V3067 og annbefalt hardisk mediaplayer

Eg lurer på om det går ann å bruke splitteren under til å sende 4K 60Hz fra media/bluray spiller til Sony VPL VW 260 da min Yamaha RX-V3067 ikke har høyere enn HDMI 1:4a Dette som midlertidig til eg får oppgradert til Atmos prossersor Lurer og på om noen kan foreslå ein media player og bluray...
  2. B

Atmos høyttalere i tak

Hei Er det noen som har brukt Bose Dobbel cube høytallere som atmos høyaler i tak som illustrert i bilde Har ikke mulighet og felle inn og bruker desse som høyde høyttalere i eit 11.2 oppsett. Så lurer på om dette funker ?
  3. B

AW 60 Brokoblede

Lurer på hvordan ein skal koble til høyttaler kabler på AW 60 som er brokoblet, dei har ligget ubrukt i eit skap nå i 10 år og eg husker ikke heilt hvordan dei var koblet. Meiner å kan huske att ein kobler til XLR som ikke er sperret, og høyttaleren til pluss og kortslutter mellom minus, men er...
  4. B

Sony-VPL-VW500ES

Har vært å sett på ein brukt Sony-VPL-VW500ES som hadde gått vel 1800 timer, og blei skuffet.Synest bilde ikke var skarpt nok og lite lys sterk.Har ein sony HW50 ES fra før og synest nesten bilde er bedre fra den.Har hørt att dei første 4K prosjektorene fra Sony taper seg kjap i bilde kvalitet...
  5. B

Acer H5360BD DLP 3D projektor VS full HD 3D projektor

Har nett gått til anskafelse av ein HD redy Acer H5360BD DLP 3D projektor med 2 par briller, og lurer på om noen som har testet den opp mot dei mye dyrere full HD projektorene til JVC Sony osv. Bruker den kun til 3D da bilde på 2D ikke er så bra som min BenQ 8720, men er overasket på hvor bra...
  6. B

Senter "kopp" falt av bass element ???

Koblet opp 2 stk ny innkjøpte JM Lab Spectral 908.1 høyttalere på mine Electrocompaniet AW 180 blokker, og etter 2 sanger med moderat spilling hørte eg ein svak skurre lyd fra eine høyttaleren. Tok da av grillen og fant da ut att begge senter kopper er falt av bassene. Ser ut som limen er...
  7. B

Luksus Problem !!!

Har endelig fått napp på 2 4 kannals effektforsterkere etter mye leiting, og fekk desverre tilbudet sammtidig, og er i tvil hva eg skal velge. Dei skal drive 4 stk Bose cube som presence i eit 11.2 system. Fortserkerene er 1. Adcom GFA 2535 på 4 x 60 Watt i 8 Ohm 2. AMC 2445 på 4 x 45 Watt i...
  8. B

Passende høyttalere til Electrocompaniet AW 180

Har eit oppsett bestående av Electrocompaniet 4.5 forforsterker og 2 stykk AW 180 og skal nå kjøpe med høyttaler, og treng noen innspill. Design har mye og si da dette skal vere stue stereoen, og har sett på XT 4 eller 8, og liker veldig godt B&W lyden da eg har dedikert hjemmekino med B&W...
  9. B

Mistral SAG 350 og SAG 500 (B&W kopier ?)

Fant noen Høytalere fra Mistral som selges av Net-Opp-Audio som ligner mistenkelig på B&W 802 og 801. Koster jo ein brøkdel av B&W så eg lurer på om det er noen som har testet / hørt dem i aksjon
  10. B

problermer med Electrocompaniet AW 60

Eg kjøpte 2 stk Aw 60 er monokoblet og skulle dermed i følge selger fungere som et par aw 180 men er dyp skuffet over lyden, testet dei først med ubalanserte kabler men lyden blei da grøtete og veldig lav Koblet dem der etter med balanserte fra ein EC 4,5 forforsterker og lyden blei klar men er...
  11. B

Onkyo 807 vs 886

Lurer på hva som er forskjellen på ein 807 kontra 886 når ein ser bort fra forsterker delen og ballanserte utganger. Parasound C2 min tok kvelden og lurer litt på ein Onkyo 886 (eller 5507) men når ein går inn på Onkyo sine sider og sammenligner dei (807 og 886) er det ikke mye forskjell. så det...
  12. B

Reparere Parasound C2, Hvor ?

Eg lurer på hvem som kan reparere ein Parasouns C2, da denne ikke fungerer lenger. Slår fram og tilbake mellom standby til heilt av, og tikker. Går ikke ann og få den slått på
  13. B

Får ikke 7.1 lyd

Eg har ein Parasound C" som eg har koblet opp mot ein 5 kanal og ei 2 kanal forsterker, og sony BD 550 Når eg kalibrerer får eg testsignal i bak kanaler men ikke under spilling fra Blu-Ray spilleren (som er koblet oppmed 7 analoge kabler til C2) Blir bare 5.1 lyd, altså ingen lyd i bak...
  14. B

Parasound utbygging

Eg har ein Parasound C2 og A52 som eg bruker med B&W 805, HTM 2 og DS6 i eit 5.1 oppsett Eg vil utbygge til 7.1 og lurer på om noen har noe synspunkter på hva som er best av dei 2 oppsetta under. 1. Kjøpe ein A 52 til og Biampe front og senter, blir da 2x125 watt til fronter og senter og 125...
  15. B

Hjelp til kjøp av HTPC

Eg trenger ein ferdig bygd HTPC som kun skal bli brukt til å se film og høre musikk på, har lett litt på nettet men blir litt forvira med alle ord og utrykk (er ikke noen PC ekspert) så eg har ikke anelse hva eg skal investere i. Som sagt så er det eineste eg treng er att den har HD bilde ut på...
  16. B

Lyd fra Bluray til Parasound C2

Eg lurer på ein ting og det er hvordan overfører best lyd fra Blu-Ray spiller til Parasound C2, eg har prøvd med 5.1, 2 ch og optisk men synest det blir så lite futt i det, må ligge på fullt på volum heile tiden Eg har ein Blu-Ray Sharp BD-HP20S spiller og effekten er eit Parasound A52 trinn...
  17. B

Tips om forsterker til B&W

Har begynt å samle meg opp til ein B&W høyttaler sett for å lage meg kino rom i kjelleren og lurer på hva som anbefales på forsterkere fronten Har til nå bare HTM 2 senter men vil investere i 804 eller 805 i front og DS 3 eller DS 6 bak. Bruker nå Arcam AVR 200 reciver, B&W HTM 2 senter...