Søkeresultater

1. B

CEC adapter

Hei Mitt Bose Lifestyle V35 anlegg støtter ikke CEC. Systemet har inngang for flere HDMI, og én utgang til TV. Vet noen om det likevel finnes mulighet for å få benyttet CEC slik at TV slår seg på samtidig som TV boks? (En slags bypass av signalet)
  2. B

GET app (Apple TV)

Hei Er det flere enn meg som opplever at bilde og lyd ikke er synkronisert i GET app på Apple TV? Det er tydelig på direktesendinger, og markant verre ved bruk av arkiv. GET har nå byttet alt utstyr, inkl. ruter. Alt er kablet (cat 6)
  3. B

Tandberg Sølvsuper 6 - Mulig med DAB adapter?

Kjenner noen til om det er mulig å benytte DAB adapter på denne? Eller må man finne en modell med grammofon inngang?
  4. B

Ny TV - under 20K - HD/UHD?

Som de fleste andre er jeg ute etter anbefalinger. Skal ha 2 stk TV. Totalt budsjett er ca 30K, og jeg sikter meg inn på tilbud til helgen. Den ene blir nok 60 tommer, den andre ubegrenset/størst mulig. Ønsker ikke "curved" skjerm. Jeg ser at man kan få 70-75 tommer HD TV for under 20 000...
  5. B

Hjelp til distribusjon fra teknisk rom

Kan noen bekrefte/avkrefte om følgende er mulig. Jeg ønsker å samle lyd/bilde utstyr i teknisk rom, og distribuere dette videre til TV i 1. etasje og 2. etasje. Hvert TV har sin egen dekoder. Utstyr som tilkobles TV i 2. etasje fordeles via Bose Lifestyle V35. Spørsmålene er: - Finnes det...
  6. B

Logitech Ultimate - Rekkevidde

Har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg har planer om å plassere utstyr (tuner, Apple TV, PS4, Popcorn osv) i et annet rom enn TV. Kan jeg styre dette via Logitech Ultimate? Er to vegger mellom utstyr og sittegruppe (ca 6 meter) Tror det bare er Bose anlegget mitt som tar imot...
  7. B

TV i flere rom - kabling

Hvordan fungerer splitting av tv signaler for de ulike leverandørene? Såvidt jeg forstår benytter Riks-TV coax ned til en "tradisjonell" splitter. Tilsvarende gjelder vel CD parabol? Men hva med GET, Telenor osv? Hender det at man henter ut signal fra selve tuneren via cat kabel? Spør fordi...
  8. B

Nytt anlegg med sub under setet, kommentarer\anbefalinger?

Vil bytte ut anlegget i min Rav4 2001 modell med noe relativt billig. Kan dere gi noen kommentarer på følgende produkter, vil det oppleves som en forbedring? Er ikke særlig kresen, men det originale anlegget er for dårlig. Vil beholde cd den originale spiller enheten og ha aktiv sub under...
  9. B

Bilstereo Rav4 med drivstoff forbruk..?

Hei. Jeg har en Toyota Rav4 Sport 2001 modell som jeg vil ha nytt anlegg i. Jeg kjenner til dab adapter og usb overgang til den originale stereoen, men finnes det en annen stereo der man kan se drivstoff forbruket på skjermen slik jeg gjør på den originale? Må man evt bruke en nyere og...
  10. B

Kan Samsung X125 spille av 1080p?

Jeg har kjøpt en Samsung X125 med hdmi utgang. Litt av tanken var å kunne spille av 1080p via tv, men jeg ser nå at det går i slow motion både i GOM, VLC og Mediaplayer Classic. CPU står på 100% når filene spilles av. Finnes det noen som helst mulighet for å likevel få maskinen til å spille av...
  11. B

Trådløs overføring av musikk

Hei. Har søkt, men fant ikke noe passende svar. Jeg har fått meg laptop og ønsker å spille av musikk trådløst via mitt Bose Lifestyle V35 anlegg. Hva er den absolutt enkleste løsningen? Jeg vil kun spille av musikk, dersom jeg har behov for å spilel av video, så kan jeg ta meg bryet med å...
  12. B

Hvordan gjøre Panasonic DMP-BD85 sonefri?

Noen som vet hvordan man gjør Panasonic DMP-BD85 sonefri på DVD? Jeg aner at man kan gjøre det med en multi fjernkontroll, men finner ikke noe konkret via google.
  13. B

Forsterker til Anthony Gallo hjemmekino

Dere som har hjemmekino med Anthony Gallo Micro og TR-1 sub. Hva slags forsterker har dere? Anbefalinger? Er Harman Kardon passende?
  14. B

Når kommer Bose blue ray

Har søkt og finner ikke svar.. Når kommer Bose med et blue ray system? Er ikke det på høy tid?
  15. B

Styre musikk mellom bærbar pc og ekstern hd

Mulig jeg spør dumt, men finnes det en grei måte å ha en form for ekstern harddisk med musikk som kan styres av en bærbar pc som står 3-4 meter unna? Tenkte å ha hd stående ved anlegget og må jo ha en form for lydkort også. Laptop har bluetooth.
  16. B

Hvordan splitter man tv signal til flere rom?

Jeg ønsker å kunne splitte tv signalet (parabol) til flere rom. Gjerne dvd, Blue Ray osv også. Elko Link skulle være egnet til dette, men er ikke forberedt for HD signaler etter det jeg har blitt fortalt. Finnes det greie løsninger for dette som har en akseptabel pris? Kan det ordnes med...
  17. B

Trådløs overføring av bilde/lyd

Har søkt, men fant ikke noe fasitsvar. Fungerer trådløs overføring av bilde/lyd tilfredstillende? Det jeg ønsker er å kunne bruke satelittmottakeren i stua til tv på soverommet. Er ikke snakk om høye krav til bildet, men det må selvfølgelig være såpass at man greit kan se på det :-)
  18. B

Små hjemmekino høyttalere, evt anlegg.

Vi pusser opp stua, og i den anledning ønsker jeg å gå nedgradere størrelsen på høyttalerene. Tanken var noe liknende Bose lifestyle i størrelse. Pr i dag har jeg Harman Kardon AVR 240 forsterker, og jeg har vært inne på tanken med å bruke denne videre og kjøpe et kompakt høyttalersett. Men det...
  19. B

Komponentkabel fra Clas?

Jeg er ute etter en billig 10 meters komponent kabel. Dette kan regnes som en midlertidig kabel til jeg får dvdspiller med HDMI. Er ikke spes kresen, men den bør selvfølgelig være brukelig. Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag Noen som har erfaringer?
  20. B

Scart/DVI/Hdmi overgang?

Hva finnes av overganger? Det jeg kunne trengt er en Scart til Hdmi overgang, men dette finnes ikke? Finnes det evt Scart til DVI?