Søkeresultater

1. F

Hvor kjøper du dine 4K Blu-rays?

Har du noen faste favoritter? Jeg har brukt Amazon.co.uk til en del titler, samt kjøpt flere på Platekompaniet når de har hatt ulike kampanjer der. Er det andre steder som utpeker seg med bra priser? Synes Amazon.com ofte blir veldig dyrt, men .co.uk trekker jo fra den engelske momsen når de...
  2. F

Lodde chip i LX71 - hvem i Bergen kan hjelpe?

Har kjøpt meg en Pioneer BDP-LX71, og lurer på om jeg skal bestille et sonefri-modkit til denne. Problemet er at jeg ikke vet opp og ned på en loddebolt, og denne fixen krever "advanced soldering skills". Finnes det noen i Bergen som tør gi seg i kast med slike oppgaver? Private eller firma...
  3. F

17" Sony LCD (gammel modell) - hvor?

Ikke sikker på modellbetegnelsen på denne, dessverre. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik Sony? Ny eller pent brukt spiller forsåvidt ikke stor rolle.
  4. F

Manglende CD-kanaler på Strong 8700 [FIKSET]

Har en Stong 8700 og har både Viasat og CD på denne. Dette fungerer finfint, men har merket at noen CD-kanaler mangler i kanaloversikten, blant annet noen Canal+ Film-kanaler og Tippeliga 2 og 3. Har søkt inn kanalene flere ganger (automatisk), men de manglende kanalene dukker ikke opp. Nå...
  5. F

Dele èn coax til to tunere

Jeg lurer på om det vil funke å splitte signalet i èn coax fra parabolen til to satelittunere. Jeg er veldig klar over at dette ikke er en fungerende løsning for to tunere som skal funke uavhengig av hverandre. I dette tilfellet skal kun èn av tunerne være påslått av gangen. (og nei, det vil...
  6. F

506XDE - fjernkontroll sluttet å funke

Fikk endelig 506-en idag, og har lekt med den i noen timer. Plutselig sluttet fjernkontrollen å virke. Det begynte med at den kun virket i spesielle vinkler mot TV-en, og til slutt ga den seg helt. Dvs, det er litt feil å si at fjernkontrollen ikke virker, for den fungerer fint mot...
  7. F

HD DVD-spillere lanseres i mars ($500, usa)

HD DVD players will be available in March at prices as low as $500, beating Blu-ray Disc players to the market by several months and less than half the cost. http://www.dvdexclusive.com/article.asp?articleID=2624
  8. F

HDMI-splitter (to kilder til en TV)

Regner med at jeg skaffer meg en ny tuner når Canal Digital lanserer sin HD-kanal om en drøy måned. Da en med HDMI-utgang forhåpentligvis. Saken er bare den at "receiverboksen" til min Pioneer plasma (434HDE) kun har èn HDMI-inngang. Finnes det noen fjernkontrollerte splittere som fungerer til...
  9. F

Se Sky i Norge?

Er det noen som helst mulighet for å ta inn Sky her hjemme? Går det f.eks. an å få en kompis i England til å bestille abonnement, og hente hjem eventuelt kort/utstyr? Ser de nevner Sky digibox på sidene sine, er dette en spesiell boks man må ha, eller kan det funke med en hvilkensomhelst...
  10. F

B&W FPM4/5/6

Noen som har hørt disse, eventuelt kan peke til tester eller omtaler ? Funderer på å bytte ut VM1'ene med disse, men er usikker på om lydkvaliteten som vinnes er proporsjonal med tusenlappene som tapes... De skal forøvrig brukes sammen med Yamaha RX-V2400RDS.
  11. F

Noe å spare på å kjøpe B&W i London?

Skal muligens en tur til London i løpet av sommeren, og kunne tenke meg å ta med to-tre FPM4 hjem - dersom det er noe å spare på å kjøpe der. Noen som vet hvor jeg eventuelt bør gå for å finne de rimeligst?
  12. F

Fjerning av avskiltede biler

Noen som vet om dette forslaget har blitt vedtatt? Og eventuelt kan peke til noen lover/forskrifter om dette? Det er ganske begrenset med parkeringsplasser ved mitt bosted, og det er ikke lite frustrerende når det i tillegg står 3-4 avskiltede vrak og tar opp plass til enhver tid. Skulle...
  13. F

Sinatra-konsert med bra bilde?

Kjøpte forleden konserten "Frank Sinatra in Japan", men bildekvaliteten på denne kunne med fordel vært fikset endel på. Noen som har tips om Sinatra-konserter med bra både bilde og lyd?
  14. F

iPod Mini

Vil det by på noen problemer å ta med seg en slik hjem fra USA? Det er vel kun strømadapter som trengs for å bruke en slik her hjemme? Ingen andre "kompatibilitetsproblemer", antar jeg? Hva er grunnen til at den ikke selges i Norge enda?
  15. F

HDMI-kabel - hvor?

Har endelig fått hjem en Pioneer DV-668AV-S (orket ikke vente lenger på 868'n), men gleden ble jo noe kortvarig, da INGEN av forhandlerne jeg har vært hos i Bergen har HDMI-kabel på lager. Noen som vet hvor det finnes en slik kabel som kan finne veien hjem til meg fortere enn svint?
  16. F

Nettjeneste som gir deg "adresse" i USA

For en stund siden kom jeg over en tjeneste hvor man kunne registrere seg og få en "virtuell" adresse i USA. Dit kunne man bestille alskens varer, og denne tjenesten ordnet så med videre sending til Norge. På den måten skulle man kunne bestille fra nettbutikker i USA som ikke vil sende varen til...
  17. F

Frodes oppsett

Bor for tiden i en gammel leilighet med begrensede muligheter for "stor" hjemmekino med prosjektor, men synes jeg har klart å utnytte potensialet i denne stua som er på rundt 20kvm. Da det er gamle, solide trevegger her, har jeg ingen mulighet til å skjule kabler fra plasma i veggen, men mener...
  18. F

"Rabatt" på utstillingsmodeller

Fant en DV-868AVi-S i en butikk i Bergen i helgen. Denne var en utstillingsmodell koblet opp mot en plasma, og hadde gått "noen få timer" ifølge selgeren. Jeg kunne få kjøpe spilleren, men jeg lurer på om jeg burde få en liten rabatt på denne, siden den har vært åpnet og brukt? Er det i det...
  19. F

Kabelskjulere

Noen som vet hvor man kan kjøpe disse (link) eller tilsvarende her hjemme? Helst noe som kan males slik at de går mer "i ett" med veggen... Jeg vil kanskje finne noe fornuftig på OBS Bygg eller tilsvarende?
  20. F

Acer 17" WS LCD - kvalitet?

Hei alle Noen som har sett bildekvaliteten på denne 17-tommers LCD-saken? Går og lurer litt på å en slik "soveroms-TV" til å henge på veggen, og prisen er jo slett ikke dum. Er den grei til mitt bruk, som hovedsakelig vil være noen episoder med The Simpsons på DVD eller Letterman på NRK2...