Søkeresultater

1. M

LG 65" C8

Har nu fått upp denna på väggen. Fantastisk sak detta! MEN, sliter våldsamt med HDMI arc. Får det bara inte att fungera. Har en "proper" HDMI kabel. altså en ultra super duper 2160p up to 18gbps kabel. Precis kopplat upp en Sony Sony DN1080 som har earc i tillägg. Kabel går mellan HDMI 1 på tv...
  2. M

Yamaha RX-V685 eller Sony STR-DN1080?

Skall ha mig en ny 4K receiver men har inte allvärldens med gryn. Håller dessa två till ett par RF62, en mindre XTZ center och ett par små surround? Får man noe brukart ur de alls? I så fall, vilken av dom? Har nu föregångaren till Yamahan, den utan 4K och har väl tyckt den har varit ok, men...
  3. M

LG Oled C8 65"

Slog till på tilbudet i helgen och får skärmen leverad om några dagar. Detta är min första skärm med 4K och första med HDR så jag har läst det jag kan och hunnit med. Har förstått det så att Itunes leverar det bästa materialet till 4K och HDR, stämmer det? Har också förstått att en chromecast...
  4. M

Local dimming, text och HDR

Hoppas någon har en TV med detta som kan testa då jag bara läst om problemet utan att ha sett det själv. Är på randen att köpa en Q7 eller Q9 men oaktuellt om det är problem med local dimming som gör att tv ser ut som gröt i HDR med text. Är väl speciellt i mörka scener det blir osmakligt...
  5. M

4k tv - Måste jag ha ny receiver?

Hej, Kör idag 1080p PJ men skall efter vart byta ut den mot 4k skärm tänkte jag. Har idag allt kopplat mot en Yamaha 7.1 (med pre-out) plus en effektförstärkare till ett sett med Klipsch. Kommer inte fylla ut med fler högtalare så Atmos är nog inget för mig (har alla kablar i väggarna nu) om...
  6. M

Ljud från TV till både högtalare och hörlurar

Hej, Ena halvan av mina svigers sliter med hörsel så han i princip må ha max ljud från tv vilket sliter på den andra halvan. Jag menar att om man kopplar in hörlurar så blir det mute på tv'ns högtalare. Kan man splitta out från tv till både ett steroanlegg och ett par hörlurar? Är klar över att...
  7. M

Superweekend Komplett

Börjar med denna: Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50GT60Y Till 10,000 är det väldigt billigt.
  8. M

JBL Studio 180 1995 - idag

JBL Studio 180 Black - Outlet Genom facebook har de dessa till 1995 kr. Ordinarie pris skall man inte se på, otroligt överprisade, men till under 2000 tror jag de är ok.
  9. M

BluRay maskin

Skall träda in i 3D världen i dagarna och måste då ha en BluRay spelare. Av det jag läst av det jag bör ha är: Gärna 2HDMI ut, men inget måste då jag har en 3D receiver. (Yamaha, 2 år) Justering av 3D djupet. Så billig som möjligt. Gärna bra stöd för Plex. Saker jag inte behöver: En massa...
  10. M

ColorMunki Display X-Rite

ColorMunki Display | X-Rite Någon av er som har provat denna? Har ingen tanke om att ta bort professionell kalibrering med denna, men det börjar bli en del skärmar hemma nu som ibland flyttas omkring till andra rum och liknande. Hade varit fint med en händig meter OM den nu inte ger totalt fel...
  11. M

Inbränning Plasma

Innbrenning pÃ¥ plasma-TV-er - Hardware.no Väldigt extrem (och orealistisk?) test, men likaväl intressant att se vad som kan hända i värsta fall.
  12. M

Billig UE55F8005

Samsung 55 8-serie med Samsung 32 LED på kjøpet! - Lefdal Inte bara har de satt ned priset ganska mycket, men du får dessutom med en kökstv. Fraktfritt också.
  13. M

Star Trek Into Darkness

Får över lag bra reviews. Ser fram till denna med stort intresse och jag hoppas att denna är tekniskt bättre än den första.
  14. M

Timesalg komplett 21. mars

Då får vi hoppas att de kan göra det bättre än mpx förra veckan som var en trist historia. Komplett.no
  15. M

Knallpris på SB12 NSD

Lsound kör gruppköp via facebook. SVS SB12-NSD Piano Gloss Black - Høyttalere http://www.facebook.com/Lsound.no Nedsatt till 3999 kr. Tvivlar på att man får bättre sub_till_det_mesta för det priset?
  16. M

Microsoft Surface Pro

Väldigt efterlängtad gadget. Äntligen kan man kombinera tablet med A/V utan begränsningar med ARM. Här kan vi installera de program vi vill och som vi är vana vid från våra vanliga pc'er. Problemet är att vi måste vänta om vi vill köpa den i Norge, flera månader. Denna kommer bli importerad en...
  17. M

The Following

En ny serie på Fox, okänt när den kommer till Norge, men jag tippar Cmore och Viaplay slåss hårt om att få sända denna fantastiska serie. För er som har vpn eller proxy som visar att ni är i amerika så kan ni se den i Itunes (köp) eller direkt på Fox.com Får stora vibbar från 7even...
  18. M

Countdown to Black Friday....

Alltid ett häftigt spektakel "over there" varje år. I år ser det inte sämre ut. Ett axplock från: Movies & TV Holiday Deals Calendar Tisdag 20 november: $3.99 $8.99 $49.99 Onsdag 21 november: $3.99 Torsdag 22 november: $8.99 $7.99 $8.99 Fredag 23 november: $3.99 $3.99 $8.99...
  19. M

Julegavetips: Playstation 3 1499kr

PlayStation 3, 12 GB Flash minne - Alle tilbud Den enklaste varianten, men vældigt enkelt att stoppa i en større hårddisk.
  20. M

Xtz 99.26 Mkii

Ser de tar blodpris på surround till 7990 NOK. För er som har möjlighet att handla i sverige kan ni handla de hos Cdon.com: XTZ 99.26 MKII Piano - Hemelektronik - CDON.COM 5995 SEK är fint pris för dessa högtalare. Fram tills i förra veckan hade de dessutom en kod som gav 20% i ytterligare...