Søkeresultater

1. BullFire

For stort lerret

Det er noe som heter flocking materiale, det er teip med velour på den ene siden og brukes ofte på innsiden av et teleskop for å absorbere lys. Vil tro det er dette materialet som også brukes på utsiden av rammer på rammelerret. hvis du hadde brukt dette, vil jeg tro at det er mulig å få det...
  2. BullFire

Julles hjemmekino prosjekt (planleggingsfasen)

Du har helt rett, det er veldig mye å sette seg inn i, så jeg skjønner at ting kan bli litt forvirrende. Det er viktig bruke litt tid til planlegging og forstå konseptene før man setter i gang. Det kan også være greit å kikke litt på andre sine rom for å se hva man liker og ikke liker og plukke...
  3. BullFire

RCA kabler til hjemmekino

Jeg har brukt Belden 1505F kabel en del på jobben, den er veldig fleksibel og god å jobbe med. Denne kabelen er en av alternativene du får på bluejeanscable. https://www.bluejeanscable.com/store/6channel/index.htm
  4. BullFire

Forsterkere i tekniskrom/vaskerom

Hvis man skal tørke tøy på vaskerom ville jeg hvert skeptisk til å ha elekronikk i samme rom.
  5. BullFire

Brumming i SUB

Jeg hadde lignende problem som deg. Yamaha receiveren er nok ikke jordet. Vil tror du har en jord sløyfe fra stikk til projektor via hdmi til receiver, så fra receiver via RCA til SUB og så til SUB sin stikkontakt og tilbake til projektor. Prøv å koble fra projektor og se om det fjerner brom...
  6. BullFire

Konsepttest av digital tapping fra hjemmekinoprosessor

Hvordan endte dette prosjektet? Ble det tatt i bruk i fast oppsett? Nå som jeg kjører aktiv delte fronter er det igjen aktuelt å se på tilsvarende løsning. Denne gangen basert på Denon AVR-X4300H. Ser veldig greit ut å få ut i2s.
  7. BullFire

Receivere som gir mulighet for 7.1.4 oppsett med pre-out

Jeg gjør nettopp det du etterspør med en Denon X4300H. X3700H vil som cb_600 også gjøre jobben. Den mest aktive kanalen i hjemmekino sammenheng er senter, så kan jo vurdere å ha ekstern effektforsterker på den også.
  8. BullFire

Sony vw95 es problemer

Hvis pære hadde gått, hadde det blitt helt mørkt på lerretet. Dette er nok en elektronikk feil. Ser du har HMDI input logo i overlay så da, vil jeg tro feilen ligger på input siden. For å bekrefte det, kan du sjekke om menyen ser helt fin ut når du velger det med fjernkontrollen. En annen ting...
  9. BullFire

Dolby Vision inkl. dynamic tone mapping for projektorer/og andre ikke DV displays.

Dette er veldig spennende, selv med den lave aktiviteten her inne har jeg oversett denne løsningen. Sikkert fordi jeg har hvert mer fokusert på å finne ut av hva jeg skal gjøre med lyd det siste året. Jan B stemmer det at du har en JVC RS600? Mener jeg leste det et eller annet sted. Har selv en...
  10. BullFire

XLR kabler - analoge /digitale

Det er klart den billigste løsningen:)
  11. BullFire

XLR kabler - analoge /digitale

1) Ja, kabler ment for for digitale signaler(AES) har 110ohm impedans. Analoge kabler har ikke kontrollert impedans. Du kan fint bruke kabel konstruert for digitale signaler til analoge signaler. 3) Marantz 7005 sub utganger er kun analoge Ser ikke ut som du kan bruke denne funksjonen med...
  12. BullFire

Demping frontvegg, bassfeller og 1. Refleksjon tak

Prøver å finne ut av det samme om dagen. Denne kalkulatoren er veldig fin: http://www.acousticmodelling.com/porous.php Ser ikke ut som det hjelper så mye å gå over 500-600mm med isolasjon på 5000-6000 Pa.s/m2 for å dempe bass over 20-30hz. Tror heller det er viktig å fordele det over så mange...
  13. BullFire

Altibox: Dårlig bildekvalitet

Jeg har kun gjort noen tester litt tidligere i år mellom decoder og Apple TV i kinoen og da la jeg ikke merke til lip sync. Desverre var det ikke like god kvalitet på bilde med Apple TV. Jeg håpte litt at Apple TV appen benyttet seg av samme multicast som decoder når man brukte den hjemme, men...
  14. BullFire

Beste måte å få dolby atmos (se bilde)

Er det aktuelt å motere atmos høytalere i taket er det det beste
  15. BullFire

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Gøy med oppdatering BEF, tror det blir bra. Hvordan er kapasiteten på surround/atmos kanalene dine? Kan du trykke godt på med dem?
  16. BullFire

Denon x4500 og 7.2.4

Du skal kunne kjøre 11 kanaler ja og kjøre pre- out på front høytalere.
  17. BullFire

chFresh's Kino projekt

Jeg har ikke bygget mye slikt selv, så dette blir teori og tanker jeg har rundt problemstillingen med å lage en lyd tett konstruksjon. Det er flere måter lyd kan komme gjennom en vegg. Direkte lekasjer, kobling via konstruksjonen og resonans som er skapt av volumet mellom indre og ytre vegger...
  18. BullFire

chFresh's Kino projekt

https://leca.no/losninger/lydvegg-55-db/
  19. BullFire

chFresh's Kino projekt

Kunne det vært en ide å pusse leca veggene, mener og ha lest at det vil hjelpe mye på lyd isolasjon.
  20. BullFire

Ivaols hjemmekino 2.0

Vurderer å gjøre noe lignende, vil du ta før etter måling kanskje med waterfall plot?