Søkeresultater

1. J

DIY Betongsubwoofer

Jeg driver å lager en firkantet betongutgave av SVS pc12nsd. Utvendig ser den ganske annerledes ut, og målene er ikke helt like, men prinsippet er det samme. Dette ble gjort under betongworkshop på arkitekthøgskolen. Støpen ble gjort i Dokka og er hvit betong med marmortilsag. Betongen er...
  2. J

Hvordan kan to forsterkere bli ødelagt på likt uten berøring??

For to dager siden skjedde det noe merkelig. Jeg hadde tilkoblet min pioneer 915 receiver og harman kardon 7000 og disse stod på å spilte musikk. Rett ved siden av stod min diy sub med o-audio 500w forsterker i. Jeg tok strømledningen fra denne forsterkeren og skulle til å sette den i en...
  3. J

Har cv virkelig SÅ dårlig lydkvalitet (vs B&W og Dali)???

For litt under en uke siden var jeg innom hifiklubben for å høre på høytalere i rundt 8-12tusen klassen. Har til nå holdt meg til cv (clsc10) og har vært fornøyd med det, men nå følte jeg at det var på tide med noe nytt. Først fikk vi høre ikon6 og b&w 603. Det første som slo meg (med 603)...
  4. J

Egen tråd for hvert populære merke (svs, cv)

Når jeg skal inn på f.eks høytaler kategorien og se etter interressante tråd ser jeg alltid en drøss med tråder som omhandler så godt som det samme hver gang. Hvor høyt spiller de, hvilket cv anlegg osv.... Dette går for det meste på merker som cv og svs som muligens er de mest populære her på...
  5. J

Liten skade på høytaler element, vesentlig for lyden??

I et av mine bruktkjøpte svs 12.2 element var jeg så uheldig å komme borti med drillen på kanten (den gummien langs kanten som gjør det mulig for elementet å bevege seg fram å tilbake, vet ikke hva den heter) og lagde et lite rift. Er dette veldig skadelig ovenfor lydkvaliteten eller bare en...
  6. J

Undervurderte og overvurderte filmer

Savner en tråd hvor det blir nevnt: 1. Filmer som er skambra men som få har hørt om 2. Filmer som er skrytt opp til himmels men som egentlig er rein møkk Kan vel starte jeg da 1. Boondock Saints, skjønner ikke hvorfor det er så mange som syns denne er så fantastisk bra!! 2. American Outlaws...
  7. J

Diy svs, hvordan ville DU gjort det her??

Hvilken av disse to løsningene ville du brukt?? Bassreflexrør framme eller bak?? Snakker om et 12.2 svs (eller T+S eller hva det nå heter for no) element
  8. J

Hvor mye må du ut med for å få en ekte 1080i prosjektor??

Topic sier det meste, har lyst til åkjøpe en 1080i prosjektor viss jeg først skal kjøpe, for å unngå mellomløsninger;)
  9. J

Problem med carver forsterker

Har nylig kjøpt en carver pxm 900 forsterker brukt men det har oppstått et problem, lyden som kommer ut av høytalerne er nemlig på et veldig lavt volum og viss jeg stiller opp høyere lyd på recievern min så blir bare lyden skurrete. Kjører lyden fra carver effektforsterkern til recievern via...
  10. J

Mekking på Reciever, vanskelig?

Har en Pioneer 915 reciever og har et lite problem. Har effektforsterker til bakhøytalerne og front høytalerne, altså kun centerkanalen som tar kraft fra forsterkern. Problemet er bare at jeg har TO center høytalere framme (cerwin vega clsc 6c) og disse trenger litt strøm. Noen som vet om...
  11. J

Problem med pioneer 915

Kjøpte denne recievern forrige uke, de første dagene funka fint men etterhvert dukka det opp et problem som er ganske snodig. Problemet ligger i høyre SB kanal, det virker som om den på en eller annen måte ikke fungerer når den brukes som SB kanal (i et 7.1. system) mens når den brukes i sone 2...
  12. J

Hvorfor gis det ikke karakter til high end produkter?

Når jeg ser i blad som dvd&hjemmekino eller lyd&bilde ser jeg at det ikke gir karakterer til high end, hvorfor ikke??
  13. J

Det beste spillet noensinne

Hvilket spill syns du er det beste noensinne? Personlig vil jeg dele førsteplassen til to spill: Metal Gear Solid 3 snake eater Knights And Merchants (strategi til pc)
  14. J

Summing i sub

Har lagt merke til at når subwooferne er på mens recievern min ikke er på kommer det en summetone ut fra subbene, spesielt fra svs'en..... Har hørt at dette ikke er sunt for subbene men det er jo såklart ikke verre enn å slå de av, Men uansett, noen som har noen forklaring på dette? Summingen...
  15. J

Hvordan vil en cv-sub ha innvirkning på lyden sammen med en svs pb plus/2?

Hei. Har bytta ut min gamle sub clsc 15s med pb12 plus/2 men lurer på å flytte inn denne i hjemmekinoen igjen (bruke to subber!:D) men er litt usikker, det er ekstremt forskjell i lydkvaliteten på disse to og vil cv-subben gjøre at svs'en ikke får vist lydkvaliteten sin skikelig fram? eller vil...
  16. J

Er min denon avr-1804 reciever defekt?

Ok, her er historien.... Forrige helg fikk jeg min nye sub og satt derfor og hørte på musikk og så film på knallhøyt volum fra fredag til søndag, men på søndag kveld sa plutselig recieveren klikk! og så var den på standby. Jeg satt den på igjen men det gikk bare noen få minutter før den slo seg...
  17. J

Behringer eller Audessey? Eller begge deler?

Trenger noe får å få best mulig lyd ut av min svs plus/2 men er usikker, holder det med en ny denon forsterker med audessey romkorekjson eller er det nesten en nødvendighet med en eq. for sub? Noen som vet om disse fungerer bra sammen?
  18. J

Kvalitet på rippede filmer

Mitt spørsmål er følgende, viss man ripper en dvd (med f.eks dvdshrink) ukomprimert og max kvalitet, blir bilde og lydkvaliteten i det hele tatt svekket noe? Her er det såklart snakk om backup;) Takker for svar.
  19. J

Fører HDMI utgangen som kommer på Xbox 360 og PS3 også lyd?

Tittel sier det meste, noen som har peiling på dette?
  20. J

Terkel i Knipe

Hadde vært morsomt å hørt om det er fler enn meg som syns dette var en sinnsykt bra film.... Morsomste animerte filmen noensinne. Dessuten er sangen "stikk av ditt svin" stappa full av goooood bass, får frysninger i kroppen:D