Søkeresultater

1. Totte

HDMI 2.1 (8k / 4k 120hz) 7meter

Jeg holder på å lete meg ihjel etter en slik kabel, noen som kan peke meg i riktig retning? Ser det finnes masse fra kina på ebay til rundt 100lappen, det tror jeg ikke noe på. Evt. om noen har prøvd. Jeg trenger en slik kabel fra pc til tv (rtx 3090 til LG tv med hdmi 2.1), den kan godt være...
  2. Totte

Valg av prosjektor TW7200 TW8100 TW9000

Jeg er på leting etter prosjektor. Holder på å bygge dedikert hjemmekinorom. Foreløpig har jeg et relativt moderat budsjett. Dermed et pris-tak på prosjektor på ca kr 13000,- Kan strekke meg litt lengre, men vil også spare noen kr for siden å kjøpe 4k, litt pga sittavstand (se nederst i posten)...
  3. Totte

Problemer med to tunere på en parabol

Jeg er total newbie når det gjelder parabol, men her er problemet: Har parabol stående på taket, med to hoder (usikker på om kun den ene er i bruk). Har tuner i stua som fungerte helt riktig. Fikk ny tuner til kjøkkenet (inkl. nytt hode med fire utganger (triax)), strakk en kabel fra kjøkkenet...
  4. Totte

Decibel målings programvare

Hei. Jeg er ute etter å sjekke diverse lydnivåer. Finnes det noe programvare til PC som måler decibel av med mikrofon som tilkobles? (Mikrofon har jeg, i flere varianter)
  5. Totte

Stue-Kino

Koblingskjema. Finn 5 feil....:) hehe. Syntes dette er litt vrient å være sikker på at dette blir den beste løsningen. Vil noen komme med forslag på evt. endringer. Eller finne bedre løsninger. Jeg tilbakemelder underveis.
  6. Totte

USB -> Reciever/forsterker

Jeg lurer på et par ting, har lett litt rundt på forumet her og ikke funnet stort om dette. Så hvis noen vet om en tråd som omhandler dette setter jeg pris på en link. Jeg har en vanlig pc, med integrert lydkort. Det dumme er at den ikke har optisk utgang, ei heller coax. Så får å få lyden...
  7. Totte

Pioneer 1016 & SVS SBS-01

Hei. Jeg lurte på om noen hadde noe erfaring med noen av disse produktene? Og om dette vil duge til en middels hjemmekino. Planen min er å kjøre alle kilder lyd og bilde (digital-tv/xbox/playstation/htpc/dvd/vhs) inn i recieveren for så å kjøre HDMI fra reciever til tv. Les: Tittel kontra post...
  8. Totte

Media Center (mce) og Messenger (msn)?

Hei. Lest mange tråder rundt på avforumet i det siste, og det har hjulpet meg meget. Takk Avforum.no ! Strålende jobb! Har kjøpt meg WinXP Mce norsk, og en ting jeg stusset over var at messenger ikke fungerer. Eller, det vil si den som medfølger windows fungerer. Men den er jo hønn gammal, og...