Søkeresultater

1. J

DIY Betongsubwoofer

Jeg driver å lager en firkantet betongutgave av SVS pc12nsd. Utvendig ser den ganske annerledes ut, og målene er ikke helt like, men prinsippet er det samme. Dette ble gjort under betongworkshop på arkitekthøgskolen. Støpen ble gjort i Dokka og er hvit betong med marmortilsag. Betongen er...
  2. J

Undervurderte og overvurderte filmer

Lost in translation er overvurdert syns jeg Blir det ikke litt feil når noen sier at matrix er undervurdert? Den er jo blitt vurdert som en kjempe film, noe den også er
  3. J

Hvordan kan to forsterkere bli ødelagt på likt uten berøring??

ja jeg bare sender en mail til de så får vi se hvordan det går:)
  4. J

hmm... mulig det, mener at det ikke var noen løse signalkabler men skal ikke si det sikkert
  5. J

En bekjent hadde en vaskemaskin som plutselig ga seg, noe med strømmen der å, det blei dekt av forsikringen. Hvor trur du ikke dette blir dekt??
  6. J

Ja dette var i tankene mine å... det eneste som er litt rart er at sub-forsterkeren var koblet til pioneer forsterkeren, ikke hk! og pioneeren er i god form fortsatt. Merkelige greier dette + maks uflaks virker det som
  7. J

Ganske gammelt hus jeg har anlegget i, det er ikke jording på uttaket i veggen, kan dette ha hatt noe med eller vært grunnen til det som skjedde??
  8. J

Eneste tv-signalet jeg har her er en lang antenneledning fra en satelittmottaker i et annet rom, lite med kabel tv på landet;)
  9. J

alt er kobla på et dobbelt uttak fra veggen (et sånt helt vanlig uttak) og jeg vil nå absolutt tro at disse er på samme kurs
  10. J

Det tviler jeg vel noe på... Trur muligens den beste løsningen er å se om jeg får det igjen på forsikringa, men jeg kan fortsatt ikke begripe hva som skjedde, pioneer receivern er fortsatt like fin, og den blei jo brukt som forforsterker mens hk blei brukt som effektforsterker
  11. J

Nei ingenting muffens med kablene såvidt jeg kan se... spilte med anlegget rett før (utenom subben med sub-forsterkern) men rett FØR jeg skulle sette denne i gikk alt Husker ikke helt om jeg hadde kobla til phono kabler til subben når dettte skjedde... Men går det altså ann at jordinga har gått...
  12. J

For to dager siden skjedde det noe merkelig. Jeg hadde tilkoblet min pioneer 915 receiver og harman kardon 7000 og disse stod på å spilte musikk. Rett ved siden av stod min diy sub med o-audio 500w forsterker i. Jeg tok strømledningen fra denne forsterkeren og skulle til å sette den i en...
  13. J

Ikke bruk dobbel gipsplater mot lydisolering

skreiv litt feil der jeg.... et lag aleine holder 30min. såklart kan veggen tåle mer enn det med et lag gips, men gipsen aleine tåler brann i 30min før den gir seg
  14. J

Ikke bruk dobbel gipsplater mot lydisolering

når det brenner holder veggen 30min med et lag, 60 med to osv.... så når det kommer til brann skader det ikke med flere lag gips, skal ikke utale meg ang. lydisolering...
  15. J

BASH og SVS 12.2 i skjønn (sub)forening?

Ok, takk for svar. Når sikringen på 2a ga seg betyr det at det kom mer enn 460w inn? (U=R x I - 460= 2 x 230) Eller er det jeg som ikke har fulg med i naturfagtimene??
  16. J

BASH og SVS 12.2 i skjønn (sub)forening?

Hei, var også med på felleskjøpet og har satt sub-forsterkeren inn i en sb12 kloning. I går prøvde jeg meg litt fram med en sinus på 20hz, spilte slettes ikke høyt men plustelig så ga forsterkeren seg og det kommer ikke noe lyd fra den nå. Hva kan ha skjedd?? Er det sikring på disse?? Den...
  17. J

Bygger DIY SVS SB12 og SVS PB12 PLUS/2.

hei. hvor fikk du tak i de bassrefleks rørene?? Driver forresten med akkurat samme prosjekt sjøl, bare venter på nok penger til forsterkere (2stk sb12 og 2stk plus/2)
  18. J

Har cv virkelig SÅ dårlig lydkvalitet (vs B&W og Dali)???

Bruker en bi-ampa pioneer vsx 915. Syns dette funker knall, ivhertfall når man tenker på hvor billig denne er, men når jeg drar litt godt på hører jeg at de nok kunne hatt enda mer krefter!! Men nå er jeg stein blakk så det blir lenge til.
  19. J

Har cv virkelig SÅ dårlig lydkvalitet (vs B&W og Dali)???

Da var cm7 i hus og kunne ikke vært mer fornøyd, disse spiller knall bra!!