Søkeresultater

1. AV-Fallet

"How to-" Dynavoice M-65, bytte Diskant til Seas!

Har ikke vært borti den, men nå har dynaBel en SEAS-diskant som ukens tilbud; H1189 27TDFC. Jeg har nettopp brukt den i et par Patos B300 som hadde orginale Vifa-diskanter fra før, og de ga et kvalitetsløft som var langt utover det jeg hadde forventet.
  2. AV-Fallet

Blu-ray spiller med HDMI input

Kanskje det billigste er å kjøpe en surroundreceiver. Lefdal/Elkjøp har stadig vekk budsjettmodeller til under 1500kr.
  3. AV-Fallet

Ny laptop med win8, helt sinnsykt treg

Prøv Opera, den synes jeg er kjapp og grei.
  4. AV-Fallet

Bygge nye fronthøytalere

Det er 3-veis du må ha ja. Den receiveren gir vel kanskje 130 watt på 1 kanal i et kort øyeblikk, med sinustone. Med alle 5 kanaler i drift er det mer realistisk å si noe sånt som 5x30 eller noe i den gata.
  5. AV-Fallet

Bygge nye fronthøytalere

Bytt ut piezodiskanten ihvertfall. Tror ikke du skal ha de helt store forhåpningene til dette prosjektet, men for å lære kan det være lurt å bygge noe slikt. Delefilter: Enten må du konstruere det selv, eller du kan kjøpe et ferdigfilter. Tror ljudia har slike. Et ferdigfilter vil aldri bli helt...
  6. AV-Fallet

Ny laptop med win8, helt sinnsykt treg

De gangene jeg har kjøpt pc med Norton har jeg måttet fjerne virusprogrammet før jeg i det hele tatt har fått til å bruke maskinen.
  7. AV-Fallet

trenger noen tips på cerwin vega

Denne var vrien. Hvilken receiver er det?
  8. AV-Fallet

Stroker 15 i al1000? Råt or not?

De gjorde nettopp dette på HFK Trondheim en gang i gamle dager.... det var uforglemmelig, du kunne rett og slett kjenne at bassen slo innerst i rævmargen! De brukte 1 brokoblet NAD218 på hver av dem. De påsto å ha justert delefilteret, for at mellomtoneelementet skulle få mindre belastning i...
  9. AV-Fallet

Trenger hjelp til valg av hodetelefoner - maks 500 kr

Er selv fornøyd med mine Beyerdynamic DTX 710. Mener de kosta 5-600kr på Ø.J. i Namsos, men jeg tror de er utgått.
  10. AV-Fallet

Er Stereoen død ?

All lyd i senterkanalen blir omdirigert til fronthøyttalerne hvis man ikke har senterhøyttaler, med bakkanalene derimot mister man alt hvis man ikke har bakhøyttalere. Dermed, utfra min logikk, blir senterhøyttaleren den minst viktige høyttaleren selv om det er den kanalen med mest...
  11. AV-Fallet

Fence Audio Big One

Selv om den ene forsterkeren er kraftigere, betyr ikke det at den spiller høyere med samme signal inn. Den kan yte mer effekt, men det kommer an på signalet inn, og hva høyttalerne "trekker".
  12. AV-Fallet

Fence Audio Big One

Kan ikke tenke meg at det skal være noe i veien for å bruke høyttalerutgangene samtidig som preout, men det kan være lurt å sjekke bruksanvisningen. Bassdelen trenger mer strøm og effekt enn diskant/mellomtonen. Det at det blir mer watt på bass.... for å si det kort: det er ikke slik det...
  13. AV-Fallet

Fence Audio Big One

Du kan vel bruke 743'en på diskant/mellomtonen og 216'en på bassen.
  14. AV-Fallet

Har det tippet helt over for hifi-journalistene?

De siste gangene jeg har kjøpt hifi-blad har jeg sittet igjen med en tafatt følelse av å ha kastet bort penger på ingenting....
  15. AV-Fallet

Har det tippet helt over for hifi-journalistene?

"Menighetsblad" var en god beskrivelse. Det virker som om bransjen for en stor del er et ekkokammer for subjektiv synsing, med komplett fravær av kritisk tankegang.
  16. AV-Fallet

Cerwin Vega Tråden

Vurderer å kjøpe meg et par CV-beist snart. Ser det er mye CLS på brukten, men har hørt at det er en del minuser med disse. Noen som har noen anbefalninger å gi?
  17. AV-Fallet

Sharp 90" tilgjenglig i norge.

fra 80 til 90 tommer går prisen fra 40 til 100 laken, så value-faktoren går jo til H-land selvfølgelig.
  18. AV-Fallet

Plateskuffen lukker seg(Denon).

Mest sannsynlig kan den strammes. Det gjør du ved å skru løs og flytte en del av mekanismen den er festet i. Piece of cake.
  19. AV-Fallet

Plateskuffen lukker seg(Denon).

Hadde samme problemet på en DCD-1015, skrudde opp, og strammet ei reim inni der et sted (Se etter ei som er slakk). Da ble det bra.
  20. AV-Fallet

Råd angående prising av høyttalere

Bare sørg for å bruke prislapper som går av, ikke slike som legger igjen kliss på undelaget.....