Søkeresultater

1. BEF

Bygging av AVshop sin demokino

En utrolig bra søndags økt i kinoen, tico, Gorm og meg utgjorde teamet idag. Fått isolert ferdig rommet og montert alle skinnene. Utrolig mye arbeide og utrolig deilig å komme i mål på en slik milepæl. Bilder fra dagens økt, Bilder fra GoPro,
  2. BEF

Lørdags arbeide med tico, Lygren og meg på plass. Fått unna mye i dag, rommet er nå helt tett (foruten vårt vareleverings vindu), alle veggene er ferdig isolert, montert ferdig veggskinner på 2 vegger og startet på isoleringen av taket. Dette går virkelig framover, Lygren går å knipser og...
  3. BEF

Fredag å tico er tilbake, Lygren og Gorm kom med noen hjelpende hender, så går framover i dag også. Har fått på plass store deler av isoleringen av veggene og nesten ferdig med å tette sidene av taket. Noen bilder fra Dagens økt, Noen bilder fra GoPro
  4. BEF

En liten økt nå i ettermiddag med Lygren, Gorm og meg. I dag kom leveransen med isolasjon til kinoen og ennå mer plater. Startet med å montere litt av isolasjonen i veggene og prøve montert noen av vegg skinnene, noe vi vil gi full gass på fra i morgen. Av isolasjon bruker vi Hunton Nativo...
  5. BEF

Ja åpningen som står igjen er for innlasting av plater, vil bli tettet når hele rommet har fått lag 2 med plater, foruten den veggen som vil være halvveis dekket. Sparer ekstremt med tid og krefter på å laste inn den veien med truck.
  6. BEF

Hadde en liten ettermiddags økt med Gorm, Lygren og meg selv. Fått gjort ferdig veggen på yttersiden av kinoen, fuget alle overganger i taket og lagt opp rør for kabelføring til atmos kanalene. Har litt mer tetting igjen av taket før det er klart til isolering og bygge innvendige vegger og tak...
  7. BEF

Nok en bra dag i kino bygget, samme gjeng som i går, tico, Lygren og BEF. Ikke så mye synlig gjort i dag, fått skrudd opp alle feste klipsene i taket, nesten ferdig med tettingen av ytre del av rommet og nesten ferdig med å legge andre lag med plater på yttersiden av rommet som går ut i...
  8. BEF

Da var en ny dag over i kinoen, supert arbeidslag i dag som ble toppet av selveste Lygren, med tico og meg som gode hjelpere :) Jobbet videre med å tette konstruksjonen ytre lag og skrudd på plass alle vegg DreamScreen ProSilence avkoblingsclips som skal brukes for lydisoleringen. Disse blir...
  9. BEF

Skjærtorsdag og arbeidslysten var der hos tico og meg BEF. Vi har fått tatt siste del av gulvet, kommet litt videre med isoleringen av rommets yttervegger og lagt opp noe av rørene til høyttalerne i rommet. Så sagte men sikkert framover mot målet. Noen bilder fra dagens økt,
  10. BEF

I dag startet vi på prosjekt gulv. Golvet skal bygges opp fra gulvet i bygget, slik at det er en frikobling av rommet sitt gulv kontra bygget sitt. Det vil gi en bedre lydisolering mot resten av bygget. Oppbyggingen skjer med hjelp av DreanScreen Prosilence U-boat rubber stud floater, disse...
  11. BEF

Hatt en flott runde på AVshop i dag, vi ble 3 i dag også, Ny for dagen homecinema, en av de store helter 15 år tilbake da Hjemmekino, nå Stereo+ bygget sin kino, tico og meg BEF stilte også. I dag tok vi nok en av de tyngste jobbene, å tette taket. Har fått lagt Hunton Fermacells fiberplater...
  12. BEF

Karmann`s Hule

De hornene blir jo utrolig rå, virkelig heftig finish!!! En reportasje av rommet ditt er på sin plass, galskapen lenge leve :)
  13. BEF

Hatt en helt utrolig bra økt på kinoen i dag, et supert arbeidslag på plass Gorm, tico og meg BEF. Vi fikk unna alt jeg hadde håpet på iløpet av helgen på en lørdag, meget kjekt. Har startet jobben med å legge Hunton Fermacells fiberplater på ytterdelen av veggene, dette for å tette...
  14. BEF

Hatt en økt på AVshop i ettermiddag sammen med Gorm. Driver med sidene i taket nå, der skal det senkes ned litt for å bygge i drageren i bygget som gå tvers gjennom rommet. Noen bilder fra dagens økt,
  15. BEF

Ja bruker en 2x8" liggende for å spenne fast 2 stk 2x8" både for å få den helt rett og stabil når det skal limes 1 stk 2x4" på toppen,
  16. BEF

Har vært på AVshop i dag og blitt ferdig med takstolene. Glemte å ta bilde av det.... Neste steg nå er å gjøre klart nedforingen av taket på sidene, stål drageren skal være utenfor rommet. Så hver side av kinoen vil ha noe lavere tak enn senter av rommet.
  17. BEF

Bildene er tatt med vidvinkel, så det ser nok noe større ut. Men det er et meget stort rom, og projektoren vil bli stående i en egen boks som vil bygge ut ca 80-100cm i bak kant av rommet. Det er den store åpningen du ser midt på veggen der ventilasjons røret stikker ut.
  18. BEF

Takker :) Ja blir en meget stor kino, 7 x 5,75m med takhøyde på siden på ca 2,6m og i senter ca 3,35m.
  19. BEF

Er i gang med et meget morsomt å spennende prosjekt. AVshop flyttet lokaler rett før jul og i forbindelse med flyttingen har jeg snakket mye med Lygren om den nye demo kinoen. Jeg var så heldig å bygget kinoen de hadde i sitt forrige lokale og har fått gleden av å bygge kinoen i det nye lokalet...
  20. BEF

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Du trenger en effekt forsterker med litt DSP funksjoner eller kjøpe en miniDSP for å få DSP funksjon til en forsterker som ikek har det. Du må kunne sette delefrekvens og roe ned noen av toppene som kommer i bassen. Selv skal jeg bruke en Crown Itech 5000HD