Søkeresultater

1. RuneW

Kompakt stereoforsterker til et 2.1-system - noen tips?

I disse corona-tider blir det mye hjemmekontor og jeg tenker å oppgradere lydsystemet på kontoret. Per i dag er det et par hjemmesnekrede høyttalere + en liten sub, drevet av en eldre receiver (slik at jeg får en viss kontroll på deling og nivåer mellom sub og høyttalere). Men kontoret er lite...
  2. RuneW

Bytte projektorlampe - original eller ikke?

Min kjære Sony HW30ES har, etter drøye 2000 timer, begynt å hinte om at jeg må bytte pære. Projektoren er gammel og pærene dyre og jeg lurer på et par ting: 1. Hva er forskjellen på original og tredjeparts pære? Hvis det f.eks. kun er levetid, så kommer jeg ikke til å ha projektoren i 10 år...
  3. RuneW

Neste generasjon bassfeller?

Hadde vært morsomt om de virkelig har knekt problemet med demping av lavere frekvenser: Acoustic metasurface design completely absorbs low frequency sound For de som higer etter å sette seg inn i teorien...
  4. RuneW

Angrerett - Hva sier kjøpsloven egentlig? ( Probox2 - Samok)

Jeg kjøpte en Probox2 av samok.no for noen dager siden. Tenkte jeg ville prøve meg på en Android-basert mediaboks. Den kom installert med XBMC og dette fungerte dårlig. Fikk anbefalt av Samok å prøve siste versjon av KODI, hvilket jeg gjorde. Boksen klarte heller ikke med siste Kodi å spille av...
  5. RuneW

Guardians of the Galaxy 5.1 eller 7.1?

Jeg kjøpte denne på Elkjøp i går: Guardians of the Galaxy (Blu-ray) - Film Blu-ray - Elkjøp Det står DTS Master HD 7.1 på coveret mitt, men når jeg ripper plata påstås det at det bare er 5.1. Er det noen som vet hva det egentlig er på denne plata?
  6. RuneW

Interstellar

Er det bare jeg som gleder meg litt til denne? https://www.youtube.com/watch?v=2LqzF5WauAw https://www.youtube.com/watch?v=Rt2LHkSwdPQ Beklager om den er nevnt før. Søkte i forumet uten å finne noe skrevet om den...
  7. RuneW

Dolby Atmos - Teknisk spørsmål

Så vidt jeg har fått med meg er Dolby Atmos spesiell på den måten at enkeltlyder er tagget med en posisjon i rommet. Er det noen som vet om dette gjelder helt spesielle lyder eller om dette gjelder alle lyder på en Atmos-innspilling? Grunnen til at jeg spør, er at jeg lurer veldig på hvordan...
  8. RuneW

Surr med min Onkyo 3009

Eller kanskje det er jeg som har gjort det. Jeg har en Onkyo 3009 som har fungert prikkfritt fram til min datter skulle skru av anlegget selv etter å ha sett på en film. At jeg oppdaget at projektoren forsatt stod på dagen etter er en ting - langt verre er det at Onkyoen ikke har vært seg selv...
  9. RuneW

Samsung BD-E5500 + Onkyo = Info i display viser ikke DTS-HD Master 5.1/7.1

Denne tråden har sitt utspring i en annen tråd: http://avforum.no/forum/showthread.php/132796-Pacific-Rim-%28BD%29 Det startet med litt usikkerhet rundt lyden i Pacific Rim. Er det DTS-HD Master 5.1 eller 7.1? For å gjøre en lang historie kort - jeg finner ikke ut av det med den infoen jeg har...
  10. RuneW

Indiana Jones - The Complete Adventures (kvalitet, eller mangel på sådan)

For en stund tilbake kjøpte jeg denne boksen. Som vanlig rippet jeg den til .ts med 1:1-kvaliteet (ingen re-encoding) for avspilling på Xtreameren. Men disse filmene ser ikke bra ut. I alle fall ikke de to første. Jeg må ta et forbehold om at det kan være noe i rippingen, men det virker ikke...
  11. RuneW

Audiolense Surround - Noen som bruker det?

Jeg finner ingen treff i trådtitler på "Audiolense Surround". Derfor denne tråden. Er det noen her som har oppe og kjører et system hvor: 1. En PC spiller av all film/musikk 2. Multi-kanals dekoding (7.1) skjer på PC siden 3. Multi-kanals rom-korrigering skjer med Audiolense Surround Jeg får...
  12. RuneW

Xtreamer Ultra 2 Deluxe

Ja, da starter jeg egen tråd om Xtreamer Ultra 2 Deluxe Deluxe-versjonen er egentlig en Intel/nVidia-basert HTPC med ferdig installert OpenELEC (slank XBMC-spesialiert Linux-variant) og XBMC. Rett og slett en latmanns-HTPC... Nå har jeg bare hatt boksen i et par dager, men så langt er mine...
  13. RuneW

Receivere og "romkorreksjon" + sub'er

Jeg har gjort et halvhjertet forsøk på å sjekke om dette er diskutert før her inne uten å finne stort. Beklager om dette allerede er diskutert. --- Jeg er på jakt etter en receiver og lurer på om det er noen merker som utmerker seg ved å ha et godt korreksjonssystem som også inkluderer...
  14. RuneW

Rimelig forsterker m/BT

Her er scenariet mitt: Jeg har en snikkerbod med et par høyttalere satt opp. Jeg har WiFi-dekning og en mobil som derfor kan spille av all verdens musikk i lomma. Det jeg er på jakt etter en en rimelig forsterker som kan stå gjemt inne i et skap og snakke med mobilen min over BT og sende...
  15. RuneW

RuneW: Erna 6 - 600L / 21" Maelstrom - E6 er funksjonsferdig!

Heisann! Da er vi igang med Erna 6 (eller E6 som hun blir kalt på kortform). NB: Dette blir IKKE en ny sonosub-tråd! For det første: Dette er et fort-og-gæli-prosjekt og jeg har ikke tid/ork til å detalj-dokumentere alt mulig (og oss i mellom: ikke er det noe spesielt å dokumentere heller)...
  16. RuneW

Se7en på BD (egentlig US vs EUR-utgaver av BDs)

Jeg ser at Se7en har fått kjempekritikker på High-Def Digest nå og det gleder meg. Men det er ofte (?) kvalitetesforskjeller (snakker da om teknisk kvalitet) på utgivelsene i statene og "her". Så det jeg egentlig lurer på er om det finnes noen online oversikt/liste over kvalitets-forskjeller...
  17. RuneW

YHT-S400 - receiver med integrert sub (hva blir det neste?)

Synes den nye kreasjonen til Yamaha tar kaka :mrgreen: (klikk på bildet)
  18. RuneW

Akustisk transparent lerret og LCD-projektorer

Hva er det egentlig som gjør det problematisk med LCD-baserte projektorer og perforerte lerreter? Regner det har noe med fyllingsgrad og ditto moire gjøre, men lurer på om dette er like ille for alle LCD-PJ'er. Hadde egentlig peilet meg inn på Panasonic PT-AE4000 kombinert med et 2.35:1...
  19. RuneW

Contact på BD. 2.40:1 eller hva?

Tenkte å shoppe Contact på BD, men blir lett forvirret av informasjonen rundt på nettet... amazon.co.uk: Contact [Blu-ray] [1997]: Amazon.co.uk: Jodie Foster, William Fichtner, Jena Malone, Thomas Garner, Michael Chaban, Sami Chester, Conroy Chino, Dan Gifford, Max Martini, Timothy McNeil...
  20. RuneW

Rattstyring av ny head unit

Er det noen som har peiling på i hvilken grad man kan kjøpe en ny head unit og styre denne med den eksisterende rattstyringen på bilen? Dette er selvsagt forskjellig fra bil til bil, men i mitt tilfelle er det en übersimpel Toyota (Previa 05) rattstyring med kun volum og opp/ned kanalskifte...