Søkeresultater

1. AndersT2

Panasonic vil slutte å lage TV panel etter september

Skal ikke være så problematisk det. Har vel vært flere ganger at man har bevist at selve panelet har ikke alt å si, mye står på hva man legger på det, og hvordan man styrer det. Panasonic sin OLED fra i fjor var vel bedre enn LGsin som de fikk panelet i fra (skulle vel bare mangle når den kostet...
  2. AndersT2

Xcomfort programmeringsgrensesnitt

Høyreklikk på den i bildet du linket til og velg avinstaller. Så dytt den i en annen usb port. Da skal den legge inn drivere på nytt. Har ikke vært borti den enheten før. Men hvis den skal være koblet til Sensioen, bør den ikke bare kobles til Sensioen? Burte vel da komme opp som egen enhet...
  3. AndersT2

Tverrsnitt på kabler til surround og atmos. Holder det med 14AWG/2 mm2?

Det bør ikke være noe problem det.
  4. AndersT2

Hva er egentlig en ekte 4K TV?

Kan jo være litt nerdede og svare på overskrift spørsmålet ditt. En ekte 4K TV finnes ikke, da ingen av de på markedet for normale forbrukere har 4096x2160 oppløsning, kun mulighet for å ta imot signalet og nedskalere til UHD oppløsningen som alle "4K" TVer har (3840x2160). Men ja, du ha nok...
  5. AndersT2

hdmi ultra hd deep color og Altibox

Det er motsatt. NRK bruker 720p, da de fant at dette var best. TVN bruker 1080i, tror også de andre bruker det. Kan bekrefte at NRK bruker 720p, da jeg akkurat testet med den nye softwaren til GET, hvor jeg endelig kan sende råsignalet rett ut, kom da opp som 720p som innsignal. (Valgte å skru...
  6. AndersT2

Fungerer et par år gamle Panasonic 3D-briller (RF) på nye Sony VPL-HW45ES?

Tror det er de 3D brillene jeg kjøpte til min Panasonic nylig, og jeg trengte bare å holde dem innen for 30cm fra skjermen, så koblet de seg selv til den. Men når det er Sony TV de skal i mot så vet jeg ikke. De pleier å være nokså restrikte på å bruke annet utstyr mot sine TVer, selv om alle...
  7. AndersT2

Hvilke alternativer har kinorommet for surround, bare Atmos?

Minuset med å ha de i taket er at de du ikke får lyden direkte mot ørene. De du linket til vil være ett glimrende alternativ. Det finnes mange slike som ikke må felles ned heller: C-LCR In-Ceiling Speaker - PSB Speakers Som du ser av bildene her så er det enorme mengde alternativer hvis man...
  8. AndersT2

Forsterker med automatisk Standby

Auto av er ikke noe problem, auto på er ikke normalt, så du vil slite der. Forsterkeren i Suben er tilpassett elementet der, og ikke anbefalt å bruke mot andre høyttalere. De som har høyttalerutganger, er ikke med forsterker, de er der kun for å hente ut signalet. Ellers så havner du på...
  9. AndersT2

Receiver + Sonos

De fleste TVer har lyd ut. Du kan da koble alle kilder med HDMI til TVen, eventuelt bruke HDMI switchen du har i dag. Så sender du lyden ut til Sonos. (Her må du kanskje ha en optisk til analog konverter (DAC) hvis TVen kun har digital ut, som noen har. Da er det bare å velge inngangen på...
  10. AndersT2

Hvilke alternativer har kinorommet for surround, bare Atmos?

Du kan få sidehøyttalerene montert innfelt i tak også, så lengde du får de langt nok ut på siden, og har typen hvor diskanten kan vinkles. Det er ikke optimalt, men skal nok funke. Har en kompis som har kun bakhøyttalere så å si rett over seg (5.1), og er strålende fornøyd. Har selv 7.1.2, og...
  11. AndersT2

Proff kalibrering av TV? Hvilken muligheter i østlandsområdet?

Har akkurat gått til innkjøp av ny UHD TV, og tenkte det kunne være greit å teste proff kalibrering. Pleier det å være verdt det, eller er standard innstillingene til topp TVene til Panasonic for det meste gode nok? eller kommer man nært nok på innstillinger man finner på nettet? Noen som har...
  12. AndersT2

Sony KD55-X9005C WiFi problem

prøv å last ned "Wifi analyzer" til din smarttelefon (hvis du har). Da kan du sjekke styrken på det trådløse, og samtidig se om du bruker samme kanal som alle andre. Da kan det være lurt å bytte kanal for å se om det løser problemet. Å bytte kanal gjøres i setupen til routeren.
  13. AndersT2

Panasonic 65DX900 - Lydproblem fra Blu-ray

Har akkurat hengt opp min nye Panasonic TX-65DX900E på veggen. Og har ett underlig problem jeg ikke helt får fikset. Alt ser ut til å funke bra, men får ikke lyd når jeg spiller av blu-ray. Det underlige er at Oppo BD spilleren går i min Marantz forforsterker, så videre til TV. Har ikke endret...
  14. AndersT2

Problemer ved oppskalering av bilde.

Feilen er ikke der når du lar TVen stå for oppskaleringen? Da virker det som at det er forsterkeren som har feilen. At bildet er skarpere når forsterkeren står for oppskaleringen, så virker det som at enten forsterkeren har bedre bildebrikke, eller at det er en innstilling i Samsungen som...
  15. AndersT2

Veggfeste for en stender, svingbar arm uten tilt - 55''

De 10cm som Panasonic anbefaler, er for å ha ryggen fri. Min bror har 65" versjonen av den TVen, og den henger ca 3 cm fra vegge til bak på TVen. Har ikke hørt han har hatt noe problemer med varme. Det å montere 4cm vifter er, beklager ordspråken, idiotisk, da disse som regel bråker noe...
  16. AndersT2

Problemer ved oppskalering av bilde.

Infocare er ett møkka firma som ikke skjønner seg på annet enn ekstremt enkle feil. Har selv en Philips TV som de ikke har greid å fikse, og fikk beskjed at jeg måtte betale for neste gang jeg klagde på feil ved TVen. Var også villig til å dra til verkstedet dem for å vise feilen (ta med bd...
  17. AndersT2

Offisiell tråd for Dolby Atmos

Står at de har fått 4K remaster, så da er det like greit å vente til over nyttår og kjøpe de på UHD BD i stedet etter min mening. Regner med at de kommer kjapt på markedet. De kom nokså kjapt på BD også så vidt jeg husker (Ihvertfall The Fifth Element)
  18. AndersT2

Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer!

Det var det jeg prøvde å fikse i denne tråden som du har svart på :D http://avforum.no/forum/generell-htpc/136980-hvordan-hindre-windows-roter-til-lyden-lyd-filene-ut-slik-de-er.html Har ikke fått testet ut andre programmer enda.
  19. AndersT2

Har ikke BD skriver eller plater, og lyden i fra PCen synes jeg ikke funker for demo (Windows lyddrivere ødelegger). Og usikker på om Oppoen får spilt av via USB.
  20. AndersT2

Takk for tipset, den viste jeg ikke om.