Søkeresultater

1. T

The Newbie´s lille corona prosjekt. Hjemmekino i tilbygg

Då er første steg i byggeprosessen ferdig. Nå blir det noen uker pause før neste trinn. Lerretet kommer på veggen en ser framme til høyre på bildet. Innvendige mål på rommet blir 3m høgt, 4.85 bredt og 8.85m langt (inkludert 1m bassfelle).
  2. T

Takker igjen Lygren! Da har eg fått simulert rommet i REW. En sim med 2stk subber og en med 4stk. Ser det noenlunde greit ut? Har også fått tegnet rommet i Sketchup. Programmet er gratis i 30 dager. Tok en liten time å finne ut av gangen i det, etter det var det ganske enkelt å bruke. Ganske...
  3. T

Takk for svaret Lygren! Dei store målene er ca det sålen blir. Men tenker å bruke det til andre ting enn bare kino :) Viss eg skal ha en 1m bassfelle bak i kinoen. Ville det isåfall blitt 7.85m + 1m = 8.85 totalt? Eller blir det 7.85 inkludert bassfellen? Tenker på målene eg legger inn i REW.
  4. T

Ting som eg må finne ut av først: - Hvor stor kino trenger eg egentlig? Ser nå at eg kanskje tenkte litt stort når eg tegnet den i første omgang :) Som er positivt da eg kan forandre på målene til å bli akkurat som eg vil. Selve sålen blir ca 6.6m X 13.4m mellom betongveggene. Viss eg hadde...
  5. T

Hei folkens Da er tiden inne for å begynne byggetråden. Støyping av tilbygget starter ca 2 september. Tankene eg har pr dags dato: Målene eg har å ta av er ca 10.6m lang, 6,6m bred og 3m høg. Teknisk rom til utstyret kommer i et eget rom. - 7.2.4 - Innebygget i baffelvegg framme - Enten...
  6. T

chFresh's Kino projekt

God ide med dei vibrasjonsmattene! Hvor fikk du kjøpt dei?
  7. T

chFresh's Kino projekt

God ide med dei vibrasjonsmattene! Hvor fikk du kjøpt dei?
  8. T

Ideel størrelse for et dedikert 2 raders kinorom i påbygg?

Då har eg funnet en hjemmekino med ca samme målene som eg tenkte. "The beast unleashed" på avsforum.com. Kino'en er prosjektert av et kino bygger firma. Ferdig oppsett med siktelinjer, stolplasseringer og målsatte tegninger. Der var baffelveggene målsatt til 90cm dybde. Da har eg alle målene...
  9. T

Takker for svar Hunsbedt! Er halvveis i byggetråden din nå, noterer ned masse gode tips og ideer der :) Utrulig så bra resultatet ditt ble 😮😊 Godt at en ikke trenger å tenke for mye på akustikken ved rom byggingen, ble plutselig litt enklere å designe det. Da har eg komt fram til foreløpige...
  10. T

Hei Skal til å bygge et tilbygg til huset dedikert til kino og hifi lytting. Skal bygge alt selv så har muligheten til å gjør noen fikse løsninger for å få det som eg vil. Lurer på hva den ideelle størrelsen på et bygget for purpose kino rom er. Tenker 3 seter framme og 5 bak. Er the golden...