Søkeresultater

1. Gorm

Jvc x5900 HDR

Prøv å sett den til manuell i stedet. Eventuelt auto2, for den jobber uten dynamisk gamma
  2. Gorm

Jvc x5900 HDR

Sto irisen på auto1?
  3. Gorm

Skifte kanal ez950

Den står jo på listen over godkjente dekodere, så da er det vel bare å koble antennekabelen rett i TV-en, og søke opp kanalene https://www.rikstv.no/kundeservice/godkjente-mottakere/2017/panasonic-2017-models/
  4. Gorm

JVC DLA-N5 / DLA-NX5 / DLA-RS1000 – FULL REVIEW / TEST

Hei Tor Jeg kjenner ikke Shield, men du skal sette opp AppleTV til 4K SDR. Etter det går du til "tilpass til innhold", og aktiverer "bruk opprinnelig oppdateringsfrekvens" og "bruk opprinnelig dynamisk område". Da vil AppleTV alltid gi rett oppdateringshastighet (basert på kildemateriale), samt...
  5. Gorm

4k-mediaspiller - hva er brukbart?

Vil tro det. Jeg har en "lisens" kjørende på tre enheter (laptop, stasjonær og telefon). Jeg bruker det hovedsaklig som "sikkerhet" når jeg kobler til usikre nettverk.
  6. Gorm

TV vs projektor i hjemmekino?

Kalibrerte Samsungs nye 2019 Q90R i går, og for første gang på lenge satt jeg ikke foran et speil når skjermen er mørk. Den har fått et matt filter, noe som dempet refleksjoner veldig bra. Det går litt på bekostning av lysstyrke, men den klarte fortsatt 1500 nits max i HDR (ble kalibrert til...
  7. Gorm

Jeg bruker NordVPN, og kan da plassere PC og telefon hvor som helst i verden. Den kan også installeres på routeren, slik at f.eks AppleTV også kan "flyttes" over landegrensene. Finnes sikkert VPN tjenester som kan installeres som app også
  8. Gorm

Det fine med DNP lerretene er at de undertrykker ambient lys i det vertikale planet, slik at innsynsvinkelen sideveis er veldig bra. Ergo kan man f.eks ha på downlights uten at det påvirker bildet på lerretet. Fint når man ikke ønsker å mørklegge kinoen. De gir heller ikke endring av...
  9. Gorm

Black and red Cinema Ny byggetråd!

Hei ISF er for SDR, HDR for HDR. Sett på noe materiale som ikke er 4K HDR så ser du at ISF er perfekt
  10. Gorm

AppleTV og VPN høres vel ut som en god ide for deg? Da kan du jo koble til en server i Norge, og strømme norske TV-signaler
  11. Gorm

Black Diamond har snever innsynsvinkel, det gir dårlig uniformitet, og det har elendig farge-uniformitet. Det er ikke "jævlig tøft", det er et mega-kompromiss man kun tar i bruk i rom som ellers ikke egner seg for projeksjon. SI er rett og slett en veldig dårlig "kina-kopi" av danske DNP. De som...
  12. Gorm

"Sonefrigjøring" Blu-ray Panasonic DP-UB820

Har ingen ide om det fungerer, men et kjapt Google-søk fant denne...
  13. Gorm

Har jeg blitt "lurt"?

QLED er ikke noe "nytt", det er en LCD TV med LED baklys - punktum. Navnet likner bare på OLED, og alle tror det er noe "nytt og bedre". Samsung er smarte ;)
  14. Gorm

LG OLED og innbrenning.

Ja. Kundeforholdet er mellom deg og Elkjøp. Elkjøp får refundert det de ga for den aktuelle TV-en. De kan få en ny TV fra LG til samme pris - hvis LG er greie - men det er ikke et scenario i ditt tilfelle, for du ønsker jo ikke noe ny LG.
  15. Gorm

salgsverdi rotel rsp 1069

Det er jammen ikke lett å anta pris på denne. Den støtter ikke full-format lydspor (Dolby true HD/atmos, DTS master, osv), og den lar deg heller ikke kjøre 4K videosignal. Potensielle kjøpere til denne blir jo da noen som er ute etter en bra forforsterker for stereo? Tror kanskje den blir litt...
  16. Gorm

Benq W5700, 4K

En litt merkelig sammenlikning for oss i Norge, siden Epson TW9400 er den som er priset likt som W5700. 5050UB er samme som TW7400 her hjemme, og den har jo - sammenliknet med TW9400 - ingen kontrast, og helt elendig sortnivå.
  17. Gorm

Det største ankepunktet - for min del - når det gjelder store TV-er er at det ikke finnes sort, og at det blir alt for mye uro i bildet. Grunnen til det, er at en TV blir til et speil i alle mørke områder. Da sitter man og ser speilbildet av rommet og seg selv, og dette ødelegger filmopplevelsen...
  18. Gorm

Benq W5700, 4K

Vel, sortnivå er ikke en DLP-s styrke, men bildedynamikken (ANSI-kontrast) virker å være veldig god. Hadde projektoren kunne brukes med cinemaskope lerret, slik at man kunne maskere vekk de de grå bordene over og under bildet, så ville det vært en veldig het projektor for min del. Men mangelen...
  19. Gorm

Svs pc12-nsd forsterkere

Neby HiFi er distributør av SVS i Norge, så du kan sikkert bestille ny forsterker gjennom dem?
  20. Gorm

JVC DLA-N5 / DLA-NX5 / DLA-RS1000 – FULL REVIEW / TEST

Ant-Man and the Wasp (2018) Frames: 169978, MaxCLL 100%: 1098, 99.9%: 1017, 99.8%: 981, 99.0%: 805, MaxFALL: 862, AvgFALL: 9, AvgFMLL: 181 Ser ut til at denne har ganske høy gjennomsnitt lysstyrke, så her må vel Picture Tone heves en del?