Søkeresultater

1. nikkospikko

30 år og aldri eid en forsterker

Og riktignok trenger jeg dermed hjelp med å velge min første. Jeg kommer aldri til å eie høytalere i high end segmentet, så jeg er ute etter noe i budsjett klassen. Så lenge den kan drifte feks Dali Zensor 5 serien i 5.1, vil det være mer enn godt nok for meg da det er høytalere i denne...
  2. nikkospikko

Hvor handler man BluRay og UHD filmer rimligst?

Kjøpte tilbake i tiden en del filmer fra noe jeg mener var Play.com, men ser ikke ut som de drifter lenger. Mener å huske de holdt til i UK og gjorde mange bra bundle-kjøp der for en mye lavere pris enn hva man betaler her hjemme. Hvor handler folk filmene over nett i dag til en rimeligst...
  3. nikkospikko

Samsung 2012 LED-TV ES8000

Begynner å renne ut litt info om dette nå.. do9xuWPjo5c#! Samsungs TVer blir enda smartere - ITavisen Vet ikke helt hva jeg syntes om designet enda :?
  4. nikkospikko

Bose surround vs alternativer HJELP!

Hei! Jeg har etter mange år med undertrykkelse på Hi-fi fronten blitt singel og skal nå endelig prioritere et godt surround anlegg i MIN EGEN stue :-D Når det er sagt, vil jeg ha så bra og kraftig lyd jeg kan få, men samtidig uten å fylle opp hele stuen med store høytaler kabinetter. Er fan...
  5. nikkospikko

Forklaring rundt IMAX vs 2.35.1

Hei folkens! Jeg trenger en utredning rudt dette med IMAX formatet kontra vanlig 2:35.1. Jeg lastet nylig ned en annen verson av Transformers 2 enn den jeg har på vanlig Blu-Ray. Dette var da en IMAX verson av filmen. Når jeg da fyrer opp denne, så blir de svarte "strekene" over og under...
  6. nikkospikko

DIY Grandview rammelerret

Skal gjøre innkjøp av rammelerret og det er (dessverre) viktig at dette er så "kone-vennelig" som mulig. Det betyr at lerretet skal taes ned etter bruk hver gang. Uten at jeg ska gå konkret inn på det, så er nedtreks-lerret uaktuelt pga "ting" som vil være i veien. Viktig at dette blir så stort...
  7. nikkospikko

Samsung BD-C6900 3D Blu-Ray

Noen som har erfaringer eller kjennskap til denne nye spilleren fra Samsung? -3D BD -Transparent Design -WiFi built in -1GB -7.1Ch analgoue out -DLNA -2xUSB -Internet@TV -WMV9/MKV -Fast Operation Vurderer denne da den virker veldig fremtidsrettet (3D og HDMI 1.4), så alt av erfaringer settes...
  8. nikkospikko

Media Center og Media player Classic problem

Jeg har koblet opp min nye HTPC og når jeg kjører opp div mediefiler så får jeg en Windows Mediaplayer classic error og at programmet må lukkes. Når det er gjort starter media senter på nytt. Det samme skjer når åpner disse filene i windows. Problemet oppsto etter jeg la inn CoreAVC, FFD-show og...
  9. nikkospikko

Software for avspilling av blue-ray fra HTPC

Hei! Jeg får i disse dager en FSC pc med Geforce 8800 GT og blue-ray spiller. Dette skal kobles til en Pioneer forsterker og derfra til en HDTV. Lurer på hva jeg trenger/anbefales av software for avspilling av HD matriale? Og finnes det software som gjør det mulig med HD master audio? Pc'en har...
  10. nikkospikko

Kvalitet på Blueray spillere i pc?

Hei! Jeg skal ha meg ny pc nå og i den forbindelse har jeg mulighet til å kjøpe på en blueray spiller innebygd i pc'en. Men hvordan er kvaliteten på disse? Noen erfaringer? Hvordan blir det da med HD Master og HD lyd formater? Nikolai
  11. nikkospikko

Streaming av HD matriale fra PC til Xbox360

Er dette mulig? Hva slags formater støtter 360 mtp streaming fra pc/ NAS?
  12. nikkospikko

Er dette et OK nybegynner anlegg??

Skal snart kjøpe meg en Pioneer VSX-LX60 og skal starte med en helt ok surround pakke. Har plukket meg ut en og lurer på om dette er noe helt "greit" å starte med..?? Pure Acoustics hjemmekino høyttalerpakke DREAM77 - elprice.no Sub: XTZ 99 W12 i Pianolakk Er dette en grei...
  13. nikkospikko

Pioneer VSX-LX60 vs DENON AVR-3808

Etter å ha blitt positivt overrasket av ligningskontoret, er det ingen tvil om at jeg nå endelig skal få kronet hjemmekino-puslespillet mitt med en skikkelig hjemmekino forsterker som avdekker alle mine krav med tanke på Dolby Digital HD og de andre HD standardene. Jeg har lite peiling på...
  14. nikkospikko

Solskinn på plasma..

Jeg får snart min Panasonic PZ85E i hus og den kommer til å gå rett inn på soveromsveggen. Det eneste er at ved siden av der plasmaen kommer til å henge, er det et vindu der morgensola kommer inn. har det noe å si om sola skinner rett på tv'en når den ikke er skrudd på? Er LCD bruker og dette...
  15. nikkospikko

Nvidia Gforce 9800 med HDCP???

Vurderer dette skjermkortet på en ny pc, men kan ikke se å finne noe info på om kortet støtter HDCP... Noen som vet? Ganske relevant ettersom pc'en stort sett vil bli brukt til å spille av nedlastet HD matriale.
  16. nikkospikko

Hvilken PC burde jeg velge????

Jeg kan nå gjennom jobben velge meg en av disse PC'ene, men er usikker på hva jeg skal velge... Bruken er spill og til multimediabruk. PC nr 1: FSC Scaleo Pa 2666-31P Rå kraft og stor lagringsplass! Denne maskinen har den nye Raptor harddisken som har en hastighet på hele 10000RPM!. Det vil...