Søkeresultater

1. MAXcpu

Motorisert veggfeste til TV

Hei, Vogels hadde tidligere motoriserte veggfester til TV, men siste versjon, RC355, virker heller ikke å være i salg lenger. Google gir ingen bedre resultater. Noen som har kunnskap om alternative leverandører/produkter? Det virker på meg merkelig at ikke etterspørselen er høyere enn den...
  2. MAXcpu

Samsung eller Panasonic til 4995,- på Komplett?

Jeg heller mot Samsung ettersom den er noe "nettere", men ettersom avslaget på Panasonic er størst er det noe som sier meg at den er bedre? Komplett.no Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50U30E Tips?
  3. MAXcpu

Norske kanallogoer til Harmony 1100

Er på jakt etter norske kanallogoer til Harmony 1100. Finner dette lett til One på iconharmony.com, men ikke til 1100. Hva har dere andre gjort? Googlet i en time uten resultat..
  4. MAXcpu

Nye stativhøytalere (Denon AVR-2310)

Jeg solgte anlegget mitt i forbindelse med flytting et par år tilbake. Dette bestod av Densen effekt- og forforsterker, samt Audiovector fronter. Dét er lyden jeg nå leter etter. Per i dag kjører jeg på Denon AVR-2310 med Bose Jewel cubes i tillegg til en XTZ sub. Ettersom høytalerne er delt på...
  5. MAXcpu

EIS KBSound skjult radiosystem

Er ute etter å kjøpe EIS KBSound til å ha på badet, men jeg finner ingen forhandlere eller priser? Systemene er funnet på importørens hjemmeside, men jeg har fortsatt ikke mottatt svar på mail ang. forhandlere. Lyd/EIS/kits Noen som vet?
  6. MAXcpu

Sub til kubehøytalere (Bose)

Er på jakt etter en sub som skal spille sammen med Bose Jewel Cubes, koblet til H/K AVR 430 og delt på 200hz som er det laveste disse spiller. Finnes det noen alternativer jeg bør se på? I hovedsak bør jeg vel finne en sub som spiller høyest mulig opp mot 200hz for minst mulig hull i lydbildet...
  7. MAXcpu

Tilkobling til både TV og prosjektor

Jeg er i planleggingsfasen, men slik jeg ser det sitter jeg med følgende enheter: Get PVR HD-DVD spiller Evt. spillkonsoller Receiveren min har ikke HDMI-tilkobling, og kun én "monitor out". Noen mulighet for å koble til alle enhetene både til TVen og til prosjektor på samme tid? Jeg skal...
  8. MAXcpu

Smarte, usynlige idéer til loftsleiligheten?

Jeg flytter inn i ny leiliget om én uke og er på jakt etter smarte løsninger lyd og bilde i stuen, med fokus på smarte løsninger som tar opp minst mulig plass. Har fra før av Densen for- og effektforsterker, H/K AVR430 samt 5.1 høytalere fra Audiovector (gulvstående foran). En viss grad av...
  9. MAXcpu

Beste LCD-TV 37"-42" under 15 000,-

Det er en jungel der ute, og jeg er ikke veldig oppdatert på denne fronten for tiden. Noen som har noen konkrete tips til TV, 37" eller helst 42", som fungerer bra? Har bare analogt TV-signal (kabel), men har ikke hatt store problemer med disse bildene på prosjektor tidligere. Jo nærmere 10...
  10. MAXcpu

"Pæreeksplosjon" på InFocus X1

Greit nok, min gamle traver begynte å dra på årene, og hadde rundt 2500 timer på telleren, men når det plutselig smeller over hodet på meg så skvetter jeg jo.. Det er vel liten tvil om at pæren tok kvelden, med røyk sivende ut og lukten av brent et-eller-annet. 1. Skal jeg bare kaste hele...
  11. MAXcpu

26"/27" LCD-TV til godpris?

Er på jakt etter en 26"/27" LCD-TV til en russebuss. Har sett på Philips 26PF4310, men Lefdal har plutselig satt opp prisen fra 5895 til 6995. Noen som vet om billige og greie alternativer, til helst under 6000? Har sett på AOC på Lefdal i dag, men butikken som hadde den til 4995 hadde ikke...
  12. MAXcpu

Billigste 23" LCD-TV?

Er på jakt etter en 23" LCD-TV, men "kun" et mål, lavest mulig pris. Blir skjermen for stygg må vi imidlertid litt opp i pris. Billigste jeg har funnet er en LG RZ-23LZ55 til kr. 5736,- Noen som kan slå denne prismessig?
  13. MAXcpu

HDMI og lyd via coax på DVD-spilleren

Har fått i oppdrag å sette opp et nyinnkjøpt anlegg av en kamerat, men siden jeg aldri har vært borti HDMI før, står jeg litt fast. Komponenter: Samsung 32" LCD Denon 1920 DVD Denon 1906 Receiver HDMI er koblet fra LCDen til DVD-spilleren. Derfra går det en coax til "Coax 1" på receiveren...
  14. MAXcpu

Størst og "best" mulig skjerm til < 20000,-?

Vurderer plasma/LCD hvis jeg snart bytter ut min Infocus X1. Jeg setter makspris på rett i overkant av kr. 15000,- og ønsker "størst mulig" skjerm for at savnet av prosjektoren ikke blir for stort. Samtidig er jeg ikke villig til å ofre for mye kvalitet. 32", 37", 42" HD-Ready Design betyr jo...
  15. MAXcpu

Fra X1 til PT-AE700?

Jeg vurderer å oppgradere min Infocus X1 til fordel for en PT-AE700 ettersom ikke økonomien ikke tillater noe særlig mer enn dette. Kilden er en Sony DVD-opptaker HX900 via component>VGA. At forskjellen er der er det nok ingen tvil om, men er det verdt det? Hiver i så fall både prosjektor og...
  16. MAXcpu

Bruktpris på X1 med lerrett?

Har en pent brukt Infocus X1 som jeg vurderer å selge med et Projecta (180cm) 4:3 lerrett. Prosjektoren var på service i fjor sommer og fikk nye vifter og nytt fargehjul. Lampetid ca. 1600 timer. Fjernkontrollen er av typen med belysning hvis dette skulle ha noe å si :) Hvor mye kan jeg ta for...
  17. MAXcpu

Lydnivået øker uten videre!

Har de siste dagene merket at lydnivået på min H/K AVR 430 øker av seg selv, helt uten videre. Displayet viser volumøkningen i displayet akkurat som om jeg skulle ha brukt fjernkontrollen, men begge disse ligger urørt. Har merket dette på begge de to inputene jeg bruker, "DVD", og "CD". Av...
  18. MAXcpu

Hjelp før påske! Bilstereo byttet...

Den orginale spilleren i vår A4 '96 ble revet ut i dag og inn med Alpinespilleren fra '00. Siden kablene ut fra denne spilleren har vært kuttet har jeg koblet de sammen til ISO-kontaktene igjen med "sukkerbiter". Greit på høytalerkablene, men er litt mer usikker når det gjelder strømmen. Er det...
  19. MAXcpu

Billige stativhøytalere til H/K

Vegrer meg for å lete gjennom et lass av gamle hifi-blader og lurer derfor på om noen kunne anbefale et par billige stativhøytalere til bruk sammen med Harman Kardon AVR 430 i et multiromoppsett? Designhøytalere er langt på vei å foretrekke, hvis andre høytalere i prisklassen uansett ikke låter...
  20. MAXcpu

Harman Kardon i mulitirom

Sitter her med en AVR 430 hvor jeg ikke benytter meg av 7.1. Jeg vurderer derfor å supplere med to høytaler i en annen sone. Er jeg helt avhengig av å kjøpe H/Ks eksterne IR-mottaker og koble denne til multiroom IR-input for å styre den nye sonen? Har ikke fått sjekket prisen på denne (og ikke...