Søkeresultater

1. Z

32" med FullHD

Hei. Er på jakt etter en 32" TV med FullHD display. Er det noen som har tips til en 32" som er god på film og sport? Hadde egentlig sett meg ut LG LB650V til jeg så i noen tester at den slet med sortnivået.
  2. Z

"Public displays"/monitorer vs vanlige TV'er

Hei, ser at Komplett nå har fått ett bredt sortiment av "Public displays"/monitorer: http://www.komplett.no/search?q=public+display Som er ett godt alternativ for de som vil unngå NRK-lisensen, men hvordan er disse sammenlignet med tradisjonelle TV'er?
  3. Z

Stereomøbel med 2 åpne rom+ ett lukket?

Er på jakt etter ett stereomøbel for HTPC og recieveren min. Det jeg trenger er to rom for over hverandre HTPC og reciever og ett lukket rom under som bare er tilgjengelig bakfra for å samle opp kabler. Altså noe som ser slik ut: Finnes noe slikt, eller må jeg lage det selv?
  4. Z

Noen som har en løsning for SPDIF ut fra Onkyo 708?

Sitter med en Onkyo 708 reciever og ett par Tritton AX Pro hodetelefoner for gaming. Disse har egen "forsterkerboks" og SPDIF-inngang for lydsignalet. Slik det er nå er jeg nødt å flytte kabelen fra "forsterkerboksen" mellom gamin-PC, HTPC og Xbox alt etter hvilken kilde jeg bruker, Onkyo 708...
  5. Z

Kan vegghøytalere i det hele tatt måle seg med golvhøytalere?

Er på jakt etter nye høytalere i ett hjemmekino oppsett. Pdd bruker jeg ett par Dali Lektor 6 høytalere sammen med ett par eldre Avance høytalere som bakhøytalere. Jeg vurderer å flytte Lektorene over i ett stereo oppsett for musikk, da jeg tror de kan gjøre det bra der. Jeg tenker litt på å...
  6. Z

Tritton AX Pro tilkoblet både Xbox og PC?

Har nylig gått til innkjøp av ett sett med Tritton AX Pro hodetelefoner, de er pdd koblet til den optiske utgangen på Xboxen, og analog ut på Pcen, men jeg skulle gjerne brukt optisk på både PC og Xbox. Er det mulig å gjøre dette på en eller annen måte? Vet f.eks. at det splittere for optiske...
  7. Z

"kontor projektor" til 7000+mva?

Er det noen som har ett tips for en projektor i prisklassen 5-7000kr eks mva? Hovedbruken vil bestå av tekst, men må også være brukbart for bilder og film. Den skal brukes i ett forsamlingslokale som er stort og lyst.
  8. Z

Kan jeg koble 2 antenneforsterkere til ei antenne?

Sliter med dårlig RiksTV signal på tross av at jeg bor i mørkegrønt område med fri sikt til senderen, så jeg sitter med planer om å oppgradere antenneannlegget mitt. Det jeg skal mate er en PC med 3 TV-kort, 1 stk Terratec 2400 og 2 stk FloppyDTV så jeg er på jakt etter en utendørs...
  9. Z

Hvilke plugger kan brukes på antennekabelen fra Onkyo 708?

Har nylig kjøpt meg nye høytalerkabler, og jeg trodde at 708 hadde utganger som støttet bananplugger, men når jeg skulle plugge inn de nye kablene så viste det seg at dette ikke stemte. Hva slags plugger er det som passer på utgangene på 708?
  10. Z

Noen som vet noe om Samsung E26C4005PW?

Er på jakt etter en liten "hybel-TV" og kom over denne som er en 26" LED TV, men da jeg ikke har noen butikker i nærheten som har denne inne så må jeg eventuellt kjøpe den på nettet. Men jeg finner heller ikke noen tester av denne TVen noen steder. Er det noen som har sett den i aksjon...
  11. Z

Trenger litt hjelp før innkjøp av ett par Samsung BR-spillere.

Tenkte å kjøpe inn ett par BR-spillere, men trenger hjelp med å velge ut hvilke jeg skal kjøpe. Siden begge skal brukes med Samsung TVer og Samsung har dette tilbudet med at man kan få 8 BR-filmer om man kjøper en spiller så tenkte jeg å begrense meg til Samsung sine spillere. Jeg tenker å...
  12. Z

Noen som har tips om splitter som kan mate forsterker på antelle med strøm?

Jeg har ei antenne med forsterker montert på selve antenna, og etter det jeg har forstått er det meninga at denne skal få strøm fra f.eks. en dekoderboks dersom dekoderboksen støtter dette. Men siden jeg bruker en TV-server, samt at denne har flere TV-kort er jeg på jakt etter en splitter som...
  13. Z

Noen fordeler med Onkyo TX-NR808 over TX-NR708 for meg?

Sitter og ser på nye recievere, og har siktet meg inn på Onkyo 708/808, men lurer på om det i det hele tatt finnes noen fordeler med 808 over 708 for meg. Har sett litt på en sammenligning på Onkyo.com, og etter det jeg kan se så er det ikke mange punkter den skiller seg ut på. - En ekstra...
  14. Z

TV til besteforeldre ca 10k?

Hei, er på jakt etter en ny TV i gave til mine besteforeldre, tenkte i utgangspunktet å bruke ca 10k, om jeg får voldsomt mye mer for ett par lapper til så skal nok det også gå bra. Tenkte i utgangspunktet på en 42". Problemet er bare at de elsker å ommøblere, så 50% av året vil TVen stå vendt...
  15. Z

Ny reciever i samme segment som Onkyo 607 (707)

Er stadig på jakt etter en ny reciever, og hadde egentlig siktet meg inn på å fortsette med Onkyo, men etter å ha lest at det finnes endel problemer med de nye fra Onkyo så ble jeg mer usikker. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg å plukke en opp for rundt 4000kr (607), men jeg kan strekke meg...
  16. Z

Digital kabel-TV uten ekstern tuner?

Sitter og tenker litt her. Om man har en TV med DVB-C tuner noe det ifølge prisguiden.no er...
  17. Z

Noen som bruker HTPC opp mot Loqal kabel-TV?

Prøver å hjelpe noen med å få til en HTPC, han har Loqal som sin kabelleverandør, og jeg har aldri jobbet med annet enn RiksTV, så dette er litt ukjent territorium for meg også. Jeg har ikke fysisk tilgang på maskina heller så det blir litt amputert. Er det noen her inne som har erfaringer med...
  18. Z

Onkyo 506/507/605/606/607 - Hvilken bør jeg velge?

Sitter og ser litt på ny reciever for hjemmekinoen, har hatt en gammel Onkyo 454 i sikkert 10 år nå, men når jeg oppgraderer HTPCen neste måned trenger jeg samtidig en reciever som klarer 7.1. Siden jeg er godt fornøyd med Onkyo så tror jeg at jeg kommer til å fortsette med de med en annen...
  19. Z

Når kommer neste generasjon fra P&P?

Nytt år nye TV'er, regner med at vi får sett endel nytt på CES, men er det noen som vet noe om når Pioneer og Panasonic kommer med neste generasjon? Om vi ser på trådene for 2008 modellene så ble Panasonicen startet for nøyaktig ett år siden, mens Pioneeren ble startet i april. Er det noen som...
  20. Z

Nye høytalere til surround

Hei, er på jakt etter ett nytt sett med surroundhøytalere, rommet er ganske lite (ca 24-25 m2) og nesten kvadratisk, så er ikke behov for noe enorme saker, og om det er vegghøytalere så er jo det alltids en fordel. Tenker først 2 sett (front og bak) og i prisklassen 2-5k pr par Og helst bør...