Søkeresultater

1. J

Jensen84's Hjemmekino

Her er da min beskjedne lille student hjemmekino (3.0) : Forsterker : Onkyo SR-875 Høyttalere : Fronthøyttalere - B&W DM683 Center - B&W HTM61 Tv : Samsung PS63C7705 Spillkonsoller : Playstation 3 Xbox 360 Tuner : HD fiber tuner Multimediaspiller : Popcorn Hour A110 Logitech Squeezebox...
  2. J

Skal ha meg ny projektor, trenger hjelp!

Har hatt projektor i flere år men i fjor sommer bestemte jeg meg for å gå over til plasma og kjøpte meg en 50" , dette fungerer ypperlig til tv men savnet for stort bilde på film har blitt for stort. Har veldig lyst på full-HD, er vel egentlig ett must at jeg må henge den i taket ettersom det...
  3. J

Støy i høyttalerne, hjelp!

Først en forklaring : Har hatt en Onkyo 875 på B&W DM683 i litt over en uke nå og dette har jeg vert veldig fornøyd med men mye vil ha mer og når TacT/Lyngdorf SDA2175 ble lagt ut på avtorget slo jeg til. Satte effektforsterkeren inn i racket, koblet på strøm, høyttalerne og til slutt koblet...
  4. J

Blir så vanvittig oppgitt!

Nå i dag har jeg vert på hifiklubben å kjøpt meg B&W DM683, satt meg ned for en times tid siden for å nyte litt musikk. MEN så er det en konstant susing i bakgrunnen, til høyere man skrur opp til mer suser det. Hva skal jeg gjøre?? blir gal!
  5. J

Størrelse på platen under B&W DM683?

Hei! Vurderer å kjøpe B&W DM683 og har litt dårlig plass i fronten, lurte derfor om hva størrelsen på den platen som følger med høyttaleren er på? Den platen som ligger under høyttaleren.
  6. J

Plassering av 2 x Xtz W99 12"

Har bestillt meg 2 stk XTZ W99 12" som jeg skal ha i stua, problemet er at jeg ikke har plass til dem i fronten. Kan jeg da plassere de på hver sin side av en 3 seter sofa inntil veggen? Vil dette fungere ok eller taper jeg mye på det?
  7. J

B&W 683 eller Monitor Audio RS8??

Hei! Skal kjøpe meg nye høyttalere ettersom jeg har solgt og selger hele hjemmekinoen min, budskjettet på fronthøyttalere er på ca 10.000 kr. Kommer ikke til å ha noe annet enn fronthøyttalere og kanskje en sub sånn som det ser ut nå. Har lest litt rundt på forumet og det er B&W 683 og Monitor...
  8. J

Avstand lytteposisjon - > høyttalere

Hvor lang avstand burde man ha fra fronthøyttalere til sitteposisjon i ett stereo-oppsett? Tenker på B&W DM683..
  9. J

2x eller 3x Parasound?

Vurderer å kjøpe meg 3 stk Parasound NC2125 til hele frontrekka mi. Har Klipsch RF-83 fronter og Klipsch RC-64 center. Blir dette en god match? Er det bedre å kjøpe en Parasound NC2125 til center og Parasound NC2250 til fronthøyttalerne?? Er ikke helt inne på hva som er lurt av bi-wire og...
  10. J

Hvordan kalibrere 2 x XTZ 99W12 ??

Da har sub`ene kommet og kalibreringen begynt, ettersom jeg ikkje kan å kalibrere ble resultatet deretter. Koblet først den ene i hjørnet ved yttervegg, fant ca hvor høyt jeg ville ha det bakpå volumknappen. Satte meg bak lytteposisjon med RadioShacken i lytteposisjon og skrudde opp volumet på...
  11. J

Hjelp!! Hva skjer??

Endelig lørdag og jeg setter meg ned for å få helgestemningen med litt musikk på mine Klipsch Rf-83 som får vorspiel-moduset til å nærme seg. MEN SÅ! plutselig når jeg setter på musikk på normalt lyttenivå så er det en susing fra hornet som jeg ALDRI har hørt før! Har ikkje spillt noe spesielt...
  12. J

Hva blir best i denne duellen, evt andre kandidater?

Vurderer å kjøpe meg sub til hjemmekinoen, budskjettet er ikkje så veldig stort og lurer derfor på hva som blir det beste i denne duellen? 1. XTZ 99W12s Left + XTZ 99 W12s Right 2. 2 stk XTZ 99 W12 Er det noen forskjell på hvordan de spiller? tenker da på Left/Right versjonen vs W12...
  13. J

Søker Recliner-erfaringer, skal kjøpe til hjemmekinoen!

TRENGER DIN HJELP! Har tenkt å kjøpe meg 3 reclinere i hjemmekinoen istedenfor den vanlige skinnsofaen som jeg har fra før, budskjettet er på max 3500 kr pr recliner og dem må ver i sort skinn. Har sett på 3 stk hittil, alle på Skeidar : 1. Leo - 2500 kr 2. Moreno - 3500 kr 3. Bern - 3000 kr...
  14. J

Hvilken surroundforsterker til KLIPSCH kino?

Hei! Er ute etter å kjøpe meg den surroundreciveren som kan drive mine Klipsch best i kinoen, altså..kun med tanke på film-lyden (ikkje stereo) Har solgt min H/K Avr235 og skal nå kjøpe meg en ny surroundforsterker opp til 15.000,- Dette skal drives : Klipsch Rf-83, Klipsch Rc-64, Klipsch Rs-62...
  15. J

HJELP! Nye høyttalere i Peugeot 307, hvilke?

Gokveld godtfolk :-D Skal til Bergen å kjøpe meg en Peugeot 307 - 2003 modell i neste uke, har lest at høyttalerne som står i bilen er av den dårlige sorten.. Har ikkje 1% kunnskap om bil-anlegg engang men vil ha ett bra anlegg og vil først og fremst bygge det litt og litt.. Første prioritet er...
  16. J

HJELP!! Hvor skal jeg plassere surround back??

Hei! Fikk i dag mine surround back høyttalere Klipsch Rs-62, jeg har allerede Rs-52 som surround (på siden) så nå lurte jeg på hvor jeg burde plassere Rs-62 for best mulig effekt? 1. Sette dem i hjørnene ca 10-20 cm fra sidevegg Dilemma: kanskje det blir litt for nært sideveggene med tanke på...
  17. J

Innstilling av +/- Db på forsterker?

Hei! Satt meg ned med db-måleren min i går kveld for å stille inn alle kanalene på samme volum. Tok Radio Shacken å satt meg på en krakk bak sitteposisjonen med måleren der hode er når jeg sitter å ser film, skulle stille inn fronter, center, surround og surround back. Måleren holdt jeg i ca 45...
  18. J

HJELP ! Optimalisering av mitt 7.1 surroundanlegg!

Hei! Da var planene for denne helgen som kommer lagt, har i dag ett 7.2 system bestående av 7 Klipsch og 0.2 Svs Pb-10 (2 stk). Føler at jeg har lagt mange kroner og har kjøpt mye bra for pengene men føler at anlegget ikke har vist sitt potensiale, har ikke reciver med romkorreksjon men kommer...
  19. J

Finnes dette??

Hei! Er ute etter noe jeg ikke vet om finnes engang, det er en avspiller, feks dvd, dvd-opptaker, spillkonsoll eller egentli "what ever" så lenge det ikkje er en dyr htpc eller noe sånt. Det jeg lurte på, er det noe sånt som finnes der man kan koble på en ekstern-harddisk åsså kan man spille av...
  20. J

Vincent til Klipsch??

Vurderer å kjøpe Vincent monoblokker som effektforsterkere til Klipsch høyttalerne mine, vil dette bli en bra match??