Søkeresultater

1. O

Økern´s stue

Ja du sier noe der ! Takk for tips
  2. O

Økern´s stue

Før alle disse oppgraderingene på utstyrsfronten hadde jeg i lang tid (Over 1 mnd) kjørt rør på DAC. Tenkte det nå var på tide å prøve digitalt igjen. (Kjører såpass lange test-perioder. Da er det mye enklere å høre forskjell) Waou ! Toppen ble noe lysere og lydbildet oppleves luftigere - og for...
  3. O

Retep`s lytterom. Hva blir neste...?

Hva slags RIIA skal du bruke på denne ?
  4. O

Økern´s stue

Innså fort at det skulle bli vanskelig å klare seg uten sub. Har en stor utfordring akustikk-messig med bassen. Mentor 8 står relativt langt ut fra vegg p.g.a at mellomtone/diskant skal sitte (50cm fra vegg til bakre hjørnet av høytaler.) Mister litt punch og dypbass p.g.a dette. Det ble da en...
  5. O

Musikk og album med god kvalitet.

Hip hop: Dr.Dre The Chronic. Mesterlig produsert !
  6. O

Dalis Entusiaster

Artig å høre :) ! Noen flere ?
  7. O

Dalis Entusiaster

Jeg vurderer å investere i Mentor Vokal eller kjøpe ny sub. Frontene er Mentor 8. Center i dag er Ikon vokal 2. Sub ble solgt i går.. (Ikon suben) Går nok for Mentor Vokal i 1. omgang t r o r jeg, men ny sub må "uansett" på plass - og her er jeg litt rådløs.. Var egentlig aldri så veldig...
  8. O

Økern´s stue

Endte opp med en Parasound 2250 som jeg har hatt noen mnd nå. Kjører denne på basselementene og Denon på mellomtone og diskant. Fungerer veldig bra. Spikes er ønsket til jul så forhåpentligvis blir det en realitet med et ørlite løft i lyd. Solgte Ikon subwooferen i går. Dette for å finansiere...
  9. O

Effektforsterker til Mentor 8

1stk Parasound A21 eller 2stk Parasound A23 ?
  10. O

Effektforsterker til Mentor 8

Det som jeg nå innser er at jeg må ty til en effektforsterker. Jeg håper dette kan få frem høytalerene litt ved lavt/moderat volum ? Her trenger jeg hjelp til å forstå en ting. I dag bruker jeg Denon AVR-X 5200w i bi-amp mode. Altså 2x140w til h v e r høytaler. De fleste effektforsterkerne på...
  11. O

Økern´s stue

Ble aldri helt venn med Ikon 8. De var egentlig en skuffelse. Ikon 7 låt mye bedre forutenom mindre bass, men bass er det enkleste og ofre (I mine ører) Var kjappt ute da muligheten bød seg for bytte + mellomlegg for Mentor 8 - så disse står i stua nå. Dette er virkelig noe helt annet ! Nå er...
  12. O

Økern´s stue

Her var det lenge siden sist. Kom aldri ordentlig i gang med REW, la det på hylla... Endring på utstyrsfronten; Fronter er nå Ikon 8 Ellers har jeg fått opp en akustikkplate til og endret antall og plassering i bassfellene. Kommer med bilder i morgen. Jeg har egentlig gitt opp søken om bedre lyd...
  13. O

Økern´s stue

Håper det:) Fikk henta UMIK-1 på posten idag. Klarte ikke la være (Burde egentlig lest i Jegerprøve boka..) så har s å v i d t kommet igang. Har ikke åpna REW før idag så det vart skumming kjapt igjennom av "manualen", litt sjekking av innsillinger så vart det gjort noen få målinger. Kommer...
  14. O

Økern´s stue

Umik-1 bestilt i dette øyeblikk ! Må lese meg opp og lære hvordan jeg skal bruke REW. Mye som skjer for tiden så litt usikker på akkurat når jeg kommer igang med dette, men da er hvertfall utstyret snart på plass.
  15. O

Økern´s stue

Har ikke kommet igang med REW enda, jeg tenkte på audessy. Så ingen spennende måling jeg har/får dessverre. Skulle vært artig og prøvd en bedre bassfelle for og se hva slags resultat det hadde gitt i forhold.
  16. O

Økern´s stue

Da har jeg hatt i en stund 2 oppgraderinger siden sist. Først ut var bassfeller. Kom over 12stk små i skum til 500,- ink frakt som jeg tenkte var forsøket verdt. Har prøvd i forskjellige hjørner og med forskjellige antall og kombinasjoner. Funnet ut at i hvert hjørne langs vegg ga best utslag...
  17. O

Ny 65" - Trenger litt rådgivning. Løst! Endte opp med OLED

Tusen takk for meget god respons ! Later til at jeg må avvente "litt" og spare meg opp mer kr.. Var allerede over budsjett på den LG´n jeg tenkte på til 8 888,- .. Alternativt må jeg gå ned til 55" som begynner og bli meget gunstig i pris, men med 4M til tv´n tror jeg det kan bli akkurat litt...
  18. O

Ny 65" - Trenger litt rådgivning. Løst! Endte opp med OLED

Håper det er greit Pesy at jeg skyter inn noen spørsmål så jeg slipper og lage en ny tråd. Jeg er i samme båt, men på et lavere budsjett. Ser LG sin 4k uhd 65UJ634V ligger til 8 888,- på tilbud nå. Ser ut som denne har 60HZ, vil dette bli en utfordring når man spiller eller ser på sport ...
  19. O

Økern´s stue

Nå har jeg fått lyttet en god del siden jeg ble ferdig med de selv-lagde akustikk-platene, og jeg må si dette har hjulpet utrolig mye - så dette er blitt en berikende erfaring. Jeg vil tru det var smart og gå for såppas mye materiale i dybden. Dog ! Det kan selvfølgelig bli bedre. Bassen...
  20. O

Retep`s lytterom. Hva blir neste...?

Hva syns du om Pro-ject puck´n ? Har tenkt litt på den selv.. Hva slags Riaa blir det ? Har selv PJ sin tube box s og må si jeg er meget fornøyd.