Søkeresultater

1. wotg

Samsung UE46B8050 eller Panasonic TX-P50V10?

Ny tv skal kjøpes inn. Har blinket meg ut Samsung sin 46" LED tv eller Panasonic sin 50" toppmodell. Har vel inntrykk av ay Panasonic har litt bedre farger, men fra et designperspektiv så vinner jo Samsung hands down. Det er vanskelig å gjøre seg opp en mening om de to skjermene etter butikk...
  2. wotg

TV i cinemascope!

Dette ser jo unektelig litt spennende ut: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1718 Mon tro om dette blir en ny trend?
  3. wotg

Offisiell tråd for bladet hjemmekino?

I og med at det ikke publiseres leserinlegg i hjemmkino og at mange av bladets bidragsytere er aktive på forumet så hadde det kanskje vært greit med en egen tråd der man kunne diskutere anmeldelser, forslag til produkter man ønsker å se testet, ros og ris osv?
  4. wotg

Hvorfor har blu-ray spillere vifte?

Spørsmålet er enkelt. Hvorfor inni huleste har stand alone blu-ray spillere vifte? jeg kan skjønne at mini/midi komponenter + spillkonsoller har vifte for å kjøle ned innmaten, men hvorfor har fullsize produkter en vifte løsning? Med så mye aluminium som brukes i kabinettene så burde disse vel...
  5. wotg

Tara Labs HDMI kabel og klubbens prising

Klubben selger HDMI kabel fra Tara Labs: Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: TARA LABS Prism HDMI kabel 2 meter koster 1598,- Samme kabelen hos thecableco koster $99 eller NOK 500,- !! http://www.thecableco.com/product.php?id=547 Snakk om freidig mark up.
  6. wotg

Iron man

Jeg så nettopp Iron man på kino. I og med at dette er nok en marvel tegneserie som er filmatisert var selvfølgelig forventningene veldig lave. Filmen er faktisk helt grei. Den klarer å styre unna alt for mange av de klassiske Hollywood klisjene som romanser og platte one liners. Filmen er til...
  7. wotg

En hyllest til virkelig gode filmer

Det er mange diskusjoner om god/dårlig film og musikk her på forumet. Smak er som kjent vanskelig å diskutere, men noen filmer utmerker seg på en måte som gjør at man kan se de om og om igjen og alikevel føle at dette er noe helt spesielt, mye på samme måte som å lese bok klassikkere til sidene...
  8. wotg

Hvor får man kjøpt tomme blu-ray covere?

Jeg fikk to filmer i posten som begge hadde knekt holder mekanismen. Skulle gjærne kjøpt noen tomme covere for å fikset dette, men finner ingen som selger slik. Har noen en link?
  9. wotg

Underskriftskampanje mot dårlige fjernkontroller?

Fjernkontroller - de driver meg til vannvidd! Ikke bare har jeg mange av de, batteriene har en lei tendens til å ta slutt når det minst passer :evil: men værst av alt: Hvorfor er det så mange elendige fjernkontroller der ute? jeg tenker da hovedsakelig på fjernkontroller der alle knappene er...
  10. wotg

Sony Vaio VGX-TP1

Dette må være den ultimate HTPC! Er det mulig å kjøpe en slik i utlandet å ta med til Norge og få alt til å virke? VAIO® TP Series
  11. wotg

Kan ikke endre oppløsning på 360

Nå som den nye Denon reciveren står og godgjør seg sitter jeg å leker med innstillinger for HDMI lyd og bilde. PS3 gikk fint på første forsøk, men 360en vil ikke la meg endre oppløsning fra 480P! feltene for 720P, 1080i osv. er gråe slik at når jeg klikker meg ned for å bytte å kommer det bare...
  12. wotg

Bilratt til 360 og ps3

Vil et PC bilratt som f.eks Logitech G25 funke på PS3 og xbox360? Litt kjiipt hvis jeg må ha et ratt for pc, et for PS3 osv.
  13. wotg

Nytt tak i lytterom?

I stuen/lytterommet har jeg nå et vanlig gipstak festet i slike metallprofiler. Jeg er selvsagt litt nervøs for kombinasjonen gipstak og prosjektor. Det har hittil gått bra, men i og med at jeg i løpet av året kommer til å bytte ut min aldrende PE8700+ med en VW60 som veier 4 - 5 kilo mer, samt...
  14. wotg

Brukerguide: Vi lager nettkabler

De medfølgende nettkablene er ikke så imponerende å se på og kan bidra til mye rot. I denne guiden skal vi lage våre egne kabler for å rydde opp i kabelrotet, øke feelgood faktoren og muligens forbedre lyden. Å lage egene nettkabler er ikke vanskelig og krever minimalt av utstyr. Av verktøy...
  15. wotg

Ghostrider

I mangel av noe annet å gjøre ble det til at jeg så ghostrider i kveld. Så nå sitter jeg her, nesten i sjokk over at det går ann å lage noe så dårlig. Man vet nesten ikke hvor man skal begynne tiraden, den dårlige dialogen, spesialeffektene, regien etc. Det finnes rett og slett ikke elementer i...
  16. wotg

Hi-fi og hjemmekino som kunst

Etter å ha holdt på med denne hobbyen en stund og etterhvert kommet til det stadiet der jeg er så heldig å ha endel komponenter som ikke er hverdagskost, så har jeg også begynt å verdsette hvor mye tid og omsorg som går inn i å formgi et produkt. Noen produsenter har alltid vært veldig fokusert...
  17. wotg

Powerbuy: Velodyne DD15 eller 18

Jeg er klar for en high-end subwoofer, har lagt merke til at de på avtalk har hatt flere powerbuys på velodyne DD15 og 18. hva er interessen for noe slik her på forumet. (nei dette er ikke en svs er best diskusjon...)
  18. wotg

Sykt fra mark Levinson!

For de som tørker seg i ræva med penger eller har vunnet i lotto: dette er monoblokker som leverer 500W i 8ohm og dobbler hele veien ned til 1ohm! Vekt ca. 61 kilo stk! Pris ca. $20.000 stk!
  19. wotg

Strømfilter

jeg hentet mitt nye strømfilter idag - Isotek G2 Solus. Har fra før hatt et Monster HTS2600 og har vel egentlig ikke merket noen forskjell, men med Solus så ble det faktisk stillere bakgrunn, mindre støy og muligens også litt strammere og tørrere bass. Dette strømfilteret har 6 kontakter og...
  20. wotg

High end processor og avfolkets erfaringer

jeg ser at det nå begynner å bli fler og fler som går for en delt løsning med dedikert processor og effektforsterker. Det er derimot veldig lite skrevet om de forskjellige merkene og forumbrukerenes erfaringer. Selv har jeg Krell showcase og er meget fornøyd. jeg kjører balansert drift mellom...