Søkeresultater

1. mik92

Eldre receiver til SACD.

Schallay! Etter kjøp av projektor tidligere i høst har lysten på en hjemmekinoreceiver kommet smygende på meg. Har foreløbig bare et stereooppsett, men vurderer å utvide til surround etterhvert og samtidig beholde den gode stereolyden. I den forbindelse må receiveren ha pre-out til samtlige...
  2. mik92

Hvilke konserter ønsker du på Blu-Ray?

Det finnes enda mange konserter som ikke er gitt ut på Blu-Ray, men som tidligere er utgitt på DVD, VHS, Laserdisc osv. eller bare blitt sendt på TV. Selv ønsker jeg gjerne at disse kommer på Blu-Ray i nærmeste fremtid. Elvis Presley - That's The Way It Is Scorpions - Acoustica Metallica -...
  3. mik92

Great Blues Moments [YouTube]

Stevie Ray Vaughan - Little Wing zAG-kX_IlUw Buddy Guy - Damn Right, I've Got The Blues NU5xA6ty0a4 Albert King & Stevie Ray Vaughan - Stormy Monday qGfYc2VTzPI
  4. mik92

Bassgitar

Her er tråden for oss som liker bassgitaren, både elektrisk og akustisk. Være seg med eller uten frets, kontrabass eller liknende. Her kan det legges inn videoer fra YouTube, anbefalinger av plater (CD, Vinyl, Blu-Ray+++) eller bare diskutere instrumentene, bassister eller musikken. Her er...
  5. mik92

Last.fm, noen som bruker det?

Tenkte det kunne være interessant å finne ut hvem av brukerne her på forumet som bruker Last.fm. Da får man en grei oversikt over hva de andre medlemene på forumet hører på via streaming, PC eller Mac, samt at det er en god kilde til å oppdage ny musikk. Her kan du blandt annet få en oversikt...
  6. mik92

TV til analoge og digitale kilder. Maks 5000kr

Nå skal endelig bilderørs-TVen i loftstua kastes. Trenger da noe nytt på mellom førti og femti tommer. Som sagt skal prisen holdes under 5000kr. Kommer til å bli brukt med varierende kilder. Full HD hadde også vært en fordel. Nintendo 64 Super Nintendo Playstation 2 VHS Blu-Ray (Sony BDP-S370)...
  7. mik92

Grammofon

Regner med dette bør havne under vintage, enda den nesten nærmer seg den antikke alderen. Har en gammel grammofon som jeg kunne tenke meg å ordne litt på. Tenker da på litt opprustning på finnishen sin side. Gjerne beholde bruksmerkene som tegn på at den er nærmest antikk, men kanskje legge på...
  8. mik92

Lyset dimmes når TV'en slås på

Vi tok Samsung LCD-TV'en vi hadde i loftstua, ned i stua i andre etasje siden min bestemor er på besøk. Men så skjedde det noe høyst uventet. Spotlightene i taket ble dimmet helt ned når vi slo på TV'en. Har prøvd å sette i forskjellige nettkabler og prøvd 4 forskjellige kontakter rundt om i...
  9. mik92

Powerbuy: Supra MD06-EU MKII og passende nettkabel

Hva sier dere til et Powerbuy på Supra MD06-EU MKII strømfilter og f.eks en Supra nettkabel eller en LMC kabel med Furutech støpsler? Hadde vært veldig kjekt hvis vi hadde klart å samlet nok folk og fått et godt tilbud fra Eltek, AVshop eller en annen butikk. AVshop.no / Supra Cables...
  10. mik92

DIY Sonosuber - Retunet til 20Hz...

Etter et ikke helt vellykket PB12-Plus prosjekt i fjor har jeg og en kompis nå funnet ut at vi skal bygge sonosuber. Jeg skal ha en tolv tommer og en femten tommer mens han andre skal ha én stykk 12 tommer. Byggingen kommer til å starte i begynnelsen av sommerferien i og med at kompisen min ikke...
  11. mik92

Rør, horn, musikk og vinyl i nord

Dette her blir da en diskusjon -og oppgraderingstråd for min hifi hvor jeg kan få hjelp til diverse saker og ting og hvor jeg legger inn oppgraderingene mine. Utstyret er som følger pr. 21 januar 2008 DVD-Spiller: Denon DVD-1710 Platespiller: Denon DP-29F Forforsterker: Vincent SA-31...
  12. mik92

Stativhøyttalere, max 7000kr/B&W DM685

Skal kjøpe meg nye høyttalere til jul. Var veldig usikker på om jeg skulle ha stativ- eller gulvhøyttalere, men har klart å enes med meg selv om at jeg skal ha stativhøyttalere iom. at jeg ikke har så mye penger og at jeg skal bygge meg en sonosub til sommeren. Dermed trenger de ikke å gå så...
  13. mik92

Pynte kabler

Har tenkt å forandre litt på utseende til mine nåværende høyttaler -og strømkabler. Etter å ha kikka på BjørnT's hifi fikk jeg lyst til å gjøre noe med utseende på høyttalerkablene mine. Synes den hvite fargen var veldig fin. Skal bli bi-wire kabler, altså 2 kabler i ene enden og 4 i andre...
  14. mik92

Smell og susing i Høyttalerne

Når jeg f.eks slår av/på lyset, trekker mobilladderen ut av veggen o.l smeller det i høyttalerne mine. Noen som vet hva dette skyldes? Og et spørsmål til: Når effektforsterkeren er på er det en svak susing i høyttalerne, når jeg slår på forforsterkeren blir dette høyere, noen som vet hva dette...
  15. mik92

Hva er verdens morsomste film?

I denne tråden kan dere diskutere hva som er verdens morsomste film og hvorfor.Jeg lagde denne tråden slik at folk som har lyst til å få en latter i hverdagen kan søke seg til denne tråden og velge å vrake i morsomme filmer. Håper på mange filmer:-D
  16. mik92

Trenger hjelp til DIY sub...Ny forsterker er ankommet!

Jeg og to kompiser skal bygge en sub hver til sommeren. Så er det en del spørsmål ang. prosjektet. Valg av forsterker, element, kassestørrelse, lukket eller portet og en masse annet. Da tenkte jeg at dere kloke hoder her på avforum kunne hjelpe oss til å få et så bra resultat som mulig. Har...
  17. mik92

Canton + Rotel (Hjelp til valg av forforsterker)

Har nå en Technics SU-V620 intergrert forsterker på mine Canton CT-1000. Bestilte i dag (18.05.07) en Rotel RB-1070 og lurer derfor i den anledning på hvordan forbedringer jeg vil få. Jeg skal bruke en Pioneer SA-740 som forforsterker. Det er ikke så farlig om det blir en dårlig match med...
  18. mik92

optonica sm-1515

Noen som vet noe om denne? Jeg fant ihvertfall en slik en dag.. Mitt eksemplar virker ikke, er denne verd å få reparert eller er det rett og slett bare søppel? Den forige eieren hadde disse på et par canton ct-1000 med 10-tommer basser, men etter at den ble ødelagt brukte han en technics...
  19. mik92

Hva kan jeg lage av dette?

Her er masse skrot som jeg har hatt liggende. Lurer på om jeg kan lage noe av det? Eller er det rett og slett bare å kaste det? Kan man f.eks koble trafoen til pc-subb forsterkeren for så at den blir kraftigere. Eller lage en skilletrafo av den. Ett eller annet! Håper på svar. På forhånd takk!:-D
  20. mik92

S/PDIF problem

Skulle prøve å koble pc'en til receiveren min via coax kabel. Gikk inn på sound effekt ikonet nede i høyre hjørne på pc'en og stilte inn på output digital. Problemet er at det ikke kommer noe lyd, noen som vet hva jeg kan gjøre? Hvis det skal ha noen betydning er receiveren en denon avr-1705.