Søkeresultater

1. Danke

Tapatalk nederlandsk??

Tapatalk språk GUI endret seg til belgisk eller nederlandsk.. Hvordan fikser jeg tilbake til norsk eller engelsk??? Mistenksomt... Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
  2. Danke

Noen som vet hvordan Brexit påvirker Amazon i Europa?

Lurer på å bytte til tysk Amazon pga Brexit. Noen som også vet hvor de britiske merkene blir etter Brexit? BW, Cambridge, Tannoy osv...
  3. Danke

Musikk og album med god kvalitet.

Tenkte å lage en tråd om høykvalitets opptak. Jeg tar det mest som jeg lytter. Massive Attack må nevnes som musikk med helt rå lydkvalitet på CD. Jeg har Mezzanine og 100th Window Og lydkvalitet er helt rå på begge.
  4. Danke

Naken Hifi

Jeg ønsker gjerne å lære litt mer om hifi og elektronikk, forsterkere, spillere og feks delefilter til høytalere. Selv kan jeg ikke noe mer enn å se at det er ringkjerne, størrelse på transformator eller hva det heter, og ser ca hvor lydbrikkene sitter.. Det hadde vært kjempefint om noen...
  5. Danke

Spørsmål om smart-tv

Har et spørsmål om smart-tv er... Jeg har ikke smart tv, har en smart blurayspiller.. Men det er jo lett for meg å styre... Men har med tid tenkt å skaffe 4K smart tv, hvordan er det med ting i Smart-tv, som lyd til nett-tv, netflix osv osv.. Jeg må vel ha en audio ut hdmi til anlegget? og...
  6. Danke

Forslag til ny 4K tv

Jeg lurer på om det er noen skjermer som gir mye for pengene til mitt budgett... Jeg tenkte noe i prisklasse 8-10000 blir kjøpt til jul tenker jeg. Størrelse har jeg ikke bestemt meg for ennå, blir nok mest brukt til film, netflix og tv... Det viktigste for meg er at den er bra til...
  7. Danke

Roger Waters ute med nytt album

Fortjener vel en liten tråd dette... Har hørt igjennom skiva på Spotify premium via A2DP bluetooth til stereohøytaler med subwoofer... Hørtes veldig bra ut, veldig RW dette. Kommer hyllester til Bowie, og spark til Trump og Brexit og krig og terror som vanlig, hunder og effekter er med også......
  8. Danke

Rens av Rele og vifte på Denon blurayspiller

Hei, tenkte å blåse ren en Denon dbp 2010 som jeg har stående, jeg byttet den ut fordi drevet ble farlig varmt. Noe Hifiklubben mente at ikke skulle skje. Den er nok støvet ned for innsuget til vifta var helt tett i støv, så tenkte å åpne opp og blåse ren med en trykkluft boks... Dette er vel...
  9. Danke

Denon bdp 2010 farlig varm

Drevet og bluray skivene er begynt å bli veldig varm til vanlig bruk. Kan det være at spilleren går mot slutten? Husker ikke at det var sånn før..???
  10. Danke

Tråd for kalibrering av subwoofere

Jeg har ny sub, og komisk nok husker jeg ikke helt hvordan jeg skal kalibrere den.. Altså mest hensiktsmessig. Jeg vet at jeg vil plugge bassrefleksportene, fordi jeg foretrekker dette, mest pga raskere respons i element, som er fordelaktig til musikk, og fordi det er nok bass portet til film...
  11. Danke

Trenger penger til baksmell skatt og svensk Kronofogd

Har en velfungerande Subwoofer XTZ 99 12"W Som jeg önsker å selge, lurer på hva denne er verdt.
  12. Danke

Musikk-Kurs

Jeg tenkte å utvide musikkhorisonten litt, läre litt mer. Jeg kan endel, men etter litt tid i musikk-quiser så er det endel som har gått meg hus forbi. Jeg tenkte kanskje at andre også ville syntes en sånn vri på en tråd er interessant. Jeg skal pröve å legge litt regler på tråden.. som er...
  13. Danke

Tanker for lite furterom med Stereo..

Tenker på om jeg skal lage en liten stereolösning på det andre soverommet vårt. Muligens kan jeg bruke Sone 2 fra Yamaha1900... Da trenger jeg isåfall bare to höytalere, men kronglete med ledninger som jeg ikke klarer å skjule. Kanskje like greit å skaffe en rimelig praktisk stereoforsterker...
  14. Danke

CD/dvd rom renser

Virker som om Laptopens CD spiller Dvd etc begynner å bli stövete, den ripper med hakkete lyd selvom CD er ny. Hva kan gjöres? Finnes det noe renseutstyr som kan kjöpes på Clas eller noe? Jeg er litt usikker på hva som er bra og hva som er not, da jeg har hatt litt dårlig erfaring med lignende...
  15. Danke

Dankes Stuekino

Fant ut at jeg hadde noen bilder liggende, utstyret er det samme idag. Med unntak av at jeg har utvidet med Jamo Surroundhöytalere og Presence. Dette er fra den gamle leiligheten. Har ny leilighet i Sverige idag, altså likt med unntak av Jamo surround/Presence. Det kommer nok noen nye bilder...
  16. Danke

Diskusjon på Hifisentralen og Diskusjon.no

Noen meninger? Jeg er enig i at en billig CD spiller som spiller feilfritt koblet til en Dac kan spille meget bra. Her er det snakk om en Data Cdspiller til 1000kr som transport liksom.. Men sitat Wndsor: Alle høytalere som er bra spiller likt? Og alle mennesker liker samme lyd og har samme...
  17. Danke

Dine 10 beste filmer innkludert triologier.

Mine: 1.Hero og resten av triologien 2.Requiem for A dream 3.Blade runner 4.Oldboy og resten av triologien 3.Alien triologien 4.Barry Lyndon 5.Once upon A time in America 6.Leon 7.5th Element 8.Lotr trio og Hobbiten 9.Gudfaren triologien 10.Sunshine kjør tråd og håper ingen har laget samme...
  18. Danke

Tråden for meditasjonsmusikk

To forslag Haydn cello Conserto og Rob Dougan Born yesterday er veldig interessert av soloinstrumenter.... Men kjør tråd...
  19. Danke

Stereo/cd spiller med streaming?

Noen som vet om stereo eller cdspiller med streaming i budgettklassen?
  20. Danke

Den store tråden for Klassisk musikk

Jeg synes vi burde ha en slik tråd her på AVforum. Vet det er enkelte andre tråder osv, men kan ikke huske å ha sett en hovedtråd. Jeg vet at det er minst to andre :) ? Her inne som også nyter klassisk musikk engang iblant, så føler ikke at jeg er helt alene. Klassisk musikk for meg er noe jeg...